Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät! Nyt heti maatiloille töihin! Se on ministerinkin ohje! Töitä ON!

Vierailija
27.03.2020 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/17f48f44-f269-4547-94f1-cc8a9b9b9…

Ei saa jäädä vaaka-asentoon makaamaan päivät pitkät! Heti töihin!

Kommentit (257)

Vierailija
21/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennäkin, olen jopa käynyt alan koulua joskus sata vuotta sitten.

Vierailija
22/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa niitä "varushenkilöitä "sinne maatiloille.

Voisivat pitää sotaleikeistä taukoa.

Korean Demokraattisessa Kansantasavallassahan näin toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkööt nuo...tiedätte kyllä ketkä.

Vierailija
24/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vangit vois pistää pakkotöihin tienaamaan elatuksensa, niinkuin jenkeissäkin. Loppus se pleikan peluu ja handuunveto.

Vierailija
25/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin mennäkin, olen jopa käynyt alan koulua joskus sata vuotta sitten.

Taidatkin olla jo liian vanha ja kankea noihin hommiin...😁

Vierailija
26/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi puolueet edes aloittaa nämä talkoot sopeutumisrahalaisistaan, niin olisi jotain uskottavuutta?

Vierailija
27/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjillä on nyt luppoaikaa, menkoon poimimaan marjoja tukiaistensa eteen.

Itse asiassa mun työpaikassa työntekijät on lomautettu ja yrittäjä tekee kaikki työt itse. Asiakkaat ei suostu maksamaan vuokriansa joten meille ei pystytä maksamaan palkkaa.

Vierailija
28/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hankalaa sinne on autottoman työttömän lähteä . Lisäksi tukien käsittely ja katkaisu vie rahat.

Luuletko, että niillä ulkomaalaisilla jotka siellä normaalisti työskentelevät on autot?

Mitä "tukien käsittelyyn ja katkaisuun" tulee, niin se ei ole ongelma enää nykyään, kun käsittelyä on muutettu.

Vierailija
29/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa palkan?

Heti rahaa mulle ja paljon, kun pitäisi perse nostaa sohvalta.

No, tietenkin palkan maksaa se yrittäjä. Ei sinua sinne ilmaiseksi ole kukaan pyytänyt. 

Tässä sen näkee, kun Suomi on vaikeuksissa. niin heti ollaan vaatimassa esim. mansikan poimintaan 4000e/kk palkkaa. 

Vierailija
30/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa palkan?

Heti rahaa mulle ja paljon, kun pitäisi perse nostaa sohvalta.

No, tietenkin palkan maksaa se yrittäjä. Ei sinua sinne ilmaiseksi ole kukaan pyytänyt. 

Tässä sen näkee, kun Suomi on vaikeuksissa. niin heti ollaan vaatimassa esim. mansikan poimintaan 4000e/kk palkkaa. 

Et vissiin tajunnut että olen maatilallinen.

Vierailija
31/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä pitää tärkeänä Suomen huoltovarmuuden kannalta, että suomalaiset lomautetut ja työttömät hakeutuvat nyt maa- ja marjatiloille"

"Sinisten vaaliohjelman ydin on turvallisuus. Meidän tavoitteemme on turvata Suomi ja suomalaisten arki."

Nyt olisi hyvä paikka pitää tuo vaalilupaus?

Vierailija
32/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vangit vois pistää pakkotöihin tienaamaan elatuksensa, niinkuin jenkeissäkin. Loppus se pleikan peluu ja handuunveto.

Eipä taida nykyajan vangit yleensä pystyä edes yksinkertaisimpiin fyysisiin töihin...

Vierailija
33/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hankalaa sinne on autottoman työttömän lähteä . Lisäksi tukien käsittely ja katkaisu vie rahat.

Luuletko, että niillä ulkomaalaisilla jotka siellä normaalisti työskentelevät on autot?

Mitä "tukien käsittelyyn ja katkaisuun" tulee, niin se ei ole ongelma enää nykyään, kun käsittelyä on muutettu.

Ne ulkomaalaiset majoitetaankin ties mihin laitoihin (majoitus vähennetään palkasta) ja kitkuttelevat täällä aikansa ja palaavat kotimaahansa mukanaan summa, jolla Suomessa elät ehkä kuukauden, siellä kuusi. Näillä ei myöskään ole Suomen hintaluokan juoksevia kuluja, kuten asuntoa Suomessa, joka pitää maksaa samalla, jos ei halua kodittomaksi kauden jälkeen.

Vierailija
34/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10312459?searchPhrase=poimija&&&annou…

onko tämä vitsi?! Järkyttävät vaatimukset. Minä helsinkiläisenä en omista edes traktorikorttia.

Vierailija
35/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla, kuin hoitohenkilökunta velvoitetaan töihin, pitäisi velvoittaa lomautettuna tai työttömänä olevat henkilöt Tässä tilanteessa maatilatöihin. Marjoja ja muita Suomessa kasvatettavia tuotteita osaa kyllä poImia ihan jokainen lyhyen perehdytyksen jälkeen. Toki sadonkorjuutyöt ovat ajankohtaisia vasta kesällä tai alkusyksystä.

Oli kerrassaan surkuhupaisaa eilen uutisissa, kun ensin maaviljelijät surkuttelivat ettei ole työvoimaa ja seuraavaksi surkuteltiin, ettei ihmisillä ole töitä.

Vierailija
36/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, asun oulun seudulla, ikää 50+, leikatut polvet ja selkävaivoja.

Vierailija
37/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin paikallisille mansikkatilalle ja kysyin töitä, ne alkoi nauramaan ja käski soittaa uudestaan juhannuksen jälkeen. Ihme käytöstä..

Vierailija
38/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeri sanoi: sato jää toimittamatta:0

Vierailija
39/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjista on pulaa, palkkatyöntekijöistä ei. Ilmaiseksi pitäis joku sinne pellolle saada, kun itse nostaa maataloustukiaisia. 2€/h --> 640€/kk palkka ei ole riittävä, jos siitä pitää maksaa isännälle 500€ vuokraa yhteiskonttimajoituksesta ja 600€ kaupunkikämpästä, jollei halua töiden loputtua jäädä asumaan konttiin.

Vierailija
40/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä, mutta näin nyt määräaikaisesti lomautettuna...

Ne marjanpoinismispaikat on varmaan kaukaa Helsinkistä, miten pääsen sinne? Mulla ei ole autoa, eikä ajokorttia.

Missä mä asun siellä, jossain kontissa? No ok, mutta ja saman aikaan maksan 1000€ vuokraa mun asunnosta Helsinkissä?

Mihin mä laitan mun 7 vuotiaan lapsen, kenen isän kanssa jaetaan viiko-viikko elämistä. Tuonkin joka toinen viikko hänet takaisin Helsinkiin? Mitä mun lapsi tekee jossain maatilalla, kun olen poimimassa mansikoita? Mulla ei ole tuliverkkoja täällä. Enkä mielelläni jätä mun lasta johonkin koko kesäksi!