Kuinka paljon saan lomapalkkaa?
Kysymys siis otsikossa.
Olen aloittanut työt 1.8.2019. En ole pitämässä lomiani nyt kesän aikana (ehkä myöhään syksyllä), mutta lomapalkka (vai lomaraha? en ikinä muista) kesäkuun palkkojen yhteydessä. MInulla on kk palkka.
Voisiko joku kertoa laskukaavan? Uskoisin että meillä menee vuosilomalain mukaan.
Entä, jos sopimukseni päättyy joulukuussa, enkä ole pitänyt yhtään päivää lomaa, kuinka lasken paljonko saan palkkaa, kun saan lomat rahana?
Kiitos avusta ihanat palkanlaskijat :)
Kommentit (9)
Lomapalkkaa saat 16 päivältä, ja jos saat myös lomarahaa, on se puolet lomapalkastasi. Katselen tässä kristallipalloani, joka jostain syystä on vähän sumea, niin sanon, että lomapalkkasi on 1380,00
Ja jos et lomia pidä ja joulukuun lopussa lopetat niin saat vielä lisäksi 1.4-31.12 eli 9x2.5, eli 22,5 päivän palkan. Jos lomia et ole pitänyt niin menetän kaikki lomarahat. Eli loppupalkassa saat 36,5 päivän palkan.
Yhden lomapäivän palkka on kk-palkka / 25.
Lomaraha on yhdeltä päivältä kk-palkka / 25 / 2.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos et lomia pidä ja joulukuun lopussa lopetat niin saat vielä lisäksi 1.4-31.12 eli 9x2.5, eli 22,5 päivän palkan. Jos lomia et ole pitänyt niin menetän kaikki lomarahat. Eli loppupalkassa saat 36,5 päivän palkan.
toivottavasti et ole palkanlaskija
Vierailija kirjoitti:
Lomapalkkaa saat 1.8-31.3, eli 8x2=16 päivää. Lomarahaa saat tästä noin puolet, eli kahdeksan päivän palkan (jos sellaista teillä maksetaan)
Kiitti! Sitten olen laskenut ihan oikein :)
Kiitos avusta!
Jos saa uuden työpaikan ennen kesälomia, niin maksetaanko silti se ekstra lomaraha kuitenkin? Miten tämä taas menikään?
Vierailija kirjoitti:
Jos saa uuden työpaikan ennen kesälomia, niin maksetaanko silti se ekstra lomaraha kuitenkin? Miten tämä taas menikään?
no ei tod makseta
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tessistä, mutta todennäköisesti et saa lomarahaa.
Lomapalkkaa saat 1.8-31.3, eli 8x2=16 päivää. Lomarahaa saat tästä noin puolet, eli kahdeksan päivän palkan (jos sellaista teillä maksetaan)