Mitä teen? mies ei lopeta baareissa käyntiä!
Mitä ihmettä teen? Perheessä kaksi koululaista jotka ovat karanteenissa, itse vielä töissä päiväkodissa vaikka kai kohta tulee lomautus kun lapsia on hoidossa niin vähän. Mies päivät kotona lasten kanssa kun irtisanoutui duunistaan juuri ennen kuin tämä epidemia alkoi.
Mies ei ole ilmoittautunut työkkärissä eikä hakenut liiton työttömyyspäivärahoja. Hän sai viimeisen palkkansa viime kuun lopussa ja sen jälkeen hänelle ei enää tule rahaa mistään. Rahaa kyllä menee, koska mies ei ole lopettanut baareissa käyntiä, ja tuntuu että nyt koronan aikaan baaritahti on vain kiihtynyt. Hedelmäpelejä ei onneksi voi mies enää pelata kun Veikkaus sulki ne, muuten takoisi baari-illan aikana rahaa niihin.
Olen ihan loppu ja pelkään meidän kaikkien puolesta, mutta mihin tästä lähteekään kesken lasten karanteenin? Vanhemmilleni en voi mennä, ja varhaiskasvatusalan palkoilla ei uusia asuntoja tuosta vain hankita saati saada nykyistä asuntoa kaupaksi.
Olen vannonut itselleni ottavani eron kunhan epidemiatilanne rauhoittuu niin että tästä lähteminen on mahdollista, mutta nyt olen koronauutisointia seuratessani alkanut pelätä kuolemaa. Mieheltä en saa mitään henkistä tukea, ja auttavat puhelimet yms. ovat ihan tukossa.
Mitä ihmettä teen?
Kommentit (24)
Ei auta, mies vain soittaisi ovikelloa kun olen töissä ja lapset päästäisivat sen sisään...
Ei nyt oikein kyllä normaalilta perheenisältä kuulosta tuo miehesi touhu. Ehkä hän on masentunut?
Jos ei sun pimpsanpanttauksen lopettaminenkaan estä, niin sit on aika erota.
Sano hänelle että jos jatkaa tuollaista käytöstä, häipyköön saman tien. Mies vaikuttaa todelliselta kultakimpaleelta.
Ero, ei muu auta.
Voisitko muuttaa pois lasten kanssa ja jättää miehen tuohon kämppään selviytymään miten parhaaksi katsoo?
No kohta loppuu baarissa käyminen.
Niin taas. Olisit vielä lisännyt että on väkivaltainen ja olet raskaana
Vierailija kirjoitti:
Ero, ei muu auta.
Voisitko muuttaa pois lasten kanssa ja jättää miehen tuohon kämppään selviytymään miten parhaaksi katsoo?[/quoteYritän saada asunnon jostain mutta koska koko yhteiskunta on poikkeustilassa, voi olla vähän vaikeaa. Omaisuuden ositus myös, kukapa näinä aikoina ostaisi asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, mies vain soittaisi ovikelloa kun olen töissä ja lapset päästäisivat sen sisään...
Hohhoijaa. Et nyt oikein tainnut ymmärtää pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Niin taas. Olisit vielä lisännyt että on väkivaltainen ja olet raskaana
En ole raskaana, ja väkivaltaa se on henkinenkin väkivalta. Ap täällä, päätin tänään kirjoittaa palstalle koska olen niin ahdistunut enkä halua tässä tilanteessa kuormittaa läheisiäni (joista monet perussairaita) omilla ongelmillani, ja kaikki auttavat tahot on joko suljettu tai ylikuormittuneita.
Olet varmaan omasta mielestäsi tosi nokkela, mutta tosiasia on että monissa perheissä koetaan satavarmasti samaa mitä minä koen nyt. Olisi hyvä saada vertaistukea.
Rahat loppuu, baarireissut loppuu. Alkaako kerjätä sinulta sitten? Kauhea tilanne. Kaikki kusee; työpaikka mennyt, rahat loppu, ap:nkin työt loppumassa/keskeytymässä, lapset kotona ja varmasti myös hätääntyneitä kaikesta mikä meneillään...miksi ihmeessä se työpaikastaan irtisanoutui?????
Sehän on miehen asia miettiä majapaikkaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Et nyt oikein tainnut ymmärtää pointtia.
No mikä se pointti oli? Kuinka saan mieheni, joka omistaa puolet asunnostamme ja on lasteni isä, pysymään poissa kotoamme? Ainoa mahdollisuus on saada hänet lopettamaan baareilu, eikä se ole tähän mennessä onnistunut.
On helppo sanoa että ota avaimet pois tai ettå mies saa nukkua terassilla, mutta minulla ei ole mitään käytännön mahdollisuutta fyysiseen eroon tän nykyisen tilanteen aikana niin, että se olisi mies joka lähtee kotoa.
Itseni minun on lähdettävä, mutta pelottaa että mistä nyt yhtäkkiä saan asunnon, muuttoapua ja rahaa maksaa vuokrat .
Miksei ole ilmoittautunut työkkäriin? Toki karenssi hänellä on joka tapauksessa päällä. Hakeeko uusia töitä?
Mies vaikuttaa olevan alkoholisti. On tainnut olla sitä jo pitkään, nyt kulissi on vaan lopullisesti kaatunut.
Alkoholisti päättää itse parantuuko. Muutaman keskustelun paikka miehen kanssa. Loputtomiin et voi tuota katsella.
Vierailija kirjoitti:
miksi ihmeessä se työpaikastaan irtisanoutui?????
Oli stressaantunut.
Kamala mies sinulla.En osaa neuvoa muuta kuin juokse pakoon jos voit.
Vaihda alkonarkki normaaliin mieheen ja vaihda lukot. Saa jatkaa aineiden käyttöään sitten ihan vapaasti.
Ei riitä, että sinulla on rahat vuokraan, tarvitset rahat myös nykyisen asunnon yhtiövastikkeeseen ym. Oletan ainakin, ettei miehesi niitä hoitaisi. Aika vaikea tilanne.
Ota avain pois, alusvaatteita parit ja hammasharja kassiin ennen baariin lähtöä ja sano heipat.