Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen? mies ei lopeta baareissa käyntiä!

Vierailija
27.03.2020 |

Mitä ihmettä teen? Perheessä kaksi koululaista jotka ovat karanteenissa, itse vielä töissä päiväkodissa vaikka kai kohta tulee lomautus kun lapsia on hoidossa niin vähän. Mies päivät kotona lasten kanssa kun irtisanoutui duunistaan juuri ennen kuin tämä epidemia alkoi.

Mies ei ole ilmoittautunut työkkärissä eikä hakenut liiton työttömyyspäivärahoja. Hän sai viimeisen palkkansa viime kuun lopussa ja sen jälkeen hänelle ei enää tule rahaa mistään. Rahaa kyllä menee, koska mies ei ole lopettanut baareissa käyntiä, ja tuntuu että nyt koronan aikaan baaritahti on vain kiihtynyt. Hedelmäpelejä ei onneksi voi mies enää pelata kun Veikkaus sulki ne, muuten takoisi baari-illan aikana rahaa niihin.

Olen ihan loppu ja pelkään meidän kaikkien puolesta, mutta mihin tästä lähteekään kesken lasten karanteenin? Vanhemmilleni en voi mennä, ja varhaiskasvatusalan palkoilla ei uusia asuntoja tuosta vain hankita saati saada nykyistä asuntoa kaupaksi.

Olen vannonut itselleni ottavani eron kunhan epidemiatilanne rauhoittuu niin että tästä lähteminen on mahdollista, mutta nyt olen koronauutisointia seuratessani alkanut pelätä kuolemaa. Mieheltä en saa mitään henkistä tukea, ja auttavat puhelimet yms. ovat ihan tukossa.

Mitä ihmettä teen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt joku viranomainen voisi auttaa? Tuohan on mieheltä täysin vastuutonta käytöstä. Ero nyt on selvä, mutta miten tosiaan käytännössä toteutettavissa? Turvakotikaan ei taida olla kovin turvallinen nyt, kun siellä ihmiset lähekkäin ja tekemisissä ruokailutiloissa yms. väkisinkin. Onpa hankala tilanne. Lasu nyt kaiken ryssii, saat todenäkäisesti pelkän riesan heistä. Soita poliisille. Ja sossu voi auttaa vuokrissa. Mutta tosi ruuhkaista taitaa olla nyt. Koita silti sinnikkäästi, teillä on hengestä kyse.

Vierailija
22/24 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies ei osaa ilmoittautua työkkäriin edes netissä? Ja juoksee baarissa korona-aikaan? Sulla ei ole mitään syytä olla hänen kanssaan enää, toimi! Kohta sairastut itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, ylläoleva! On ihanaa saada kannustusta ja tukea. Töissä onneksi en ehdi miettiä asioita, mutta aviokriisi tän muun kriisin päälle vie kyllä voimat. Aikaisemmin en pelännyt koronaa omalta tai lasteni kohdalta, huolehdin enemmän vanhempieni voinnista, mutta nyt olen alkanut pelätä saavani tartunnan ja kuolevani. Miten lapsille sitten käy? 

Vierailija
24/24 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin voi ilmoittautua netin kautta.

Teet sen miehesi puolesta.

Pyydät miehesi viereen istumaan ja katsot että homma hoituu.

Miehesi rahat kun loppuu niin mitäs sitten.