Hirveä matkakuume! Menis nyt tää korona äkkiä ohi !
Jatkossa aion panostaa matkailuun paljon entistä enemmän. Aina olen reissua tykännyt tehdä, mutta kuten nyt saamme huomata niin aina se ei ole mahdollista. Tulevaisuudessa aion matkailla niin paljon kuin suinkin pystyn!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla taas on matkustus halut täysin kaikonneet. Tuntuisi vain kurjalta matkustaa noihin koronan euntelemiin maihin, joista nyt leviää kuvia ja kauhukertomuksia.
Ennemmin tekee mieli vähentää kaikkea turhaa kulutusta ja palata pinta elämästä perusarvojen äärelle. Miettiä, mikä on oikeasti tärkeää.
Minä olen aina tajunnut, että elämä on rajallista ja sen vuoksi haluan nauttia elämästä ja nähdä maailmaa, erilaisia maita ja maisemia, käydä kirkoissa, moskeijoissa, temppeleissä, tutustua eri maiden ruokakulttuureihin ja nähdä maisemia.
Odotan matkailua niin kovasti, se on rakkain harrastukseni ja vaikka kuinka ihmiset selittää, että katso videoita ja lue netistä, niin ei todellakaan ole sama asia. Ei jotain Preikestolenin vaellusta voi kokea netin kautta.
Tietääkö kukaan yhtään maata, joka ei olisi sulkenut ulkorajansa? Mihin pääsee vielä matkustamaan - jos lennon saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailu työllistää satoja miljoonia ihmisiä ympäri maailmaa.
Se on asia mitä moni viherpiiperö ei koskaan ota huomioon.
Pelkästään Suomessa matkailulla on vaikutus jos ei suoraan niin välillisesti satojen tuhansia ihmisten toimeentuloon.
Kyllä mutta se saastuttaa. Varsinkin jos lennetään.
Datayhdeydet kuten mm. suoratoisto saastuttaa enemmän kuin lentäminen.
Asia, josta ei puhuta.
Tämä oli maapallon varoitus että lopettakaa se ulkomailla ramppaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan yhtään maata, joka ei olisi sulkenut ulkorajansa? Mihin pääsee vielä matkustamaan - jos lennon saa?
Minä tiedän. Ruotsi.
Entä ilmastonmuutos, ei olekaan enää mitään väliä? Toivottavasti lentolippujen hinnat nousevat vähintään 10-kertaisiksi.
Ruotsi, tosiaankin!
Ja siellähän on laskettelukeskuksiakin.
Jos Ruotsiin menee Tornion kautta, kukaan ei siis ole rajan toisella puolen kyselemässä ja karanteeniin asettamassa?
Vierailija kirjoitti:
Matkailu työllistää satoja miljoonia ihmisiä ympäri maailmaa.
Se on asia mitä moni viherpiiperö ei koskaan ota huomioon.
Pelkästään Suomessa matkailulla on vaikutus jos ei suoraan niin välillisesti satojen tuhansia ihmisten toimeentuloon.
Aika paljon työllistävät mm. hiilienergia, saqdemetsien raivaus viljelykäyttöön, halpatekstiilien tuotanto eettisesti kyseenalaisella tavalla, p0rnoteollisuus, huumeiden tuotanto ja kuljetus, ihmiskauppa, eettisesti kyseenalainen proastituutio jne.
Pitäisikö kaikkia näitä lisätä kertaluokkia?
Koronaa se vaan on eikä matkakuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että lapsia alka syntyä epidemian jälkeen enemmän. Nyt ei uskalla juuri kukaan tulla raskaaksi.
Ei niitä sen enempää synny ku koskaan ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Entä ilmastonmuutos, ei olekaan enää mitään väliä? Toivottavasti lentolippujen hinnat nousevat vähintään 10-kertaisiksi.
Ilmastonmuutokseen voi vaikuttaa arkielämässä monilla eri teoilla ja esim. Lisääntymättömyydellä. Sitähän te tohelot ette ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli maapallon varoitus että lopettakaa se ulkomailla ramppaaminen.
Ei. Tämä oli varoitus, ettei ihmisen kuulu syödä lepakoita.
Lähen keihäsmatkoille Afrikkaan heti kun lupa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sitten myös nettiyhteyden, Netflixin ym. hinta nousee 100-kertaiseksi, sillä ne kuluttavat enemmän kuin lentäminen. YouTube myös kokonaan maksulliseksi.
Joo, Kiina on jo nähty. Eurooppa kierretty.... Seuraava tavoitteeni on kiertää kaikki Suomen kansallispuistot. Sitä voikin korona-aikana aloittella tästä läheltä.
Matkustus. Turhinta ja rasittavinta touhua maan päällä. Teikäläisten takia korona on täällä, pysykää kotona.
Matkustaminen on perseestä. Työmatkat nyt on pakollista tehdä ja sukulaisia voi edes joskus käydä moikkaamassa, paitsi jos sattuvat asumaan ulkomailla. Käyttäkää ne rahat paikallisten suomalaisten pienyrittäjien tukemiseen. En ikinä ottaisi puolisoa, joka on hulluna matkustamiseen.
Kyllä mutta se saastuttaa. Varsinkin jos lennetään.