Minkä takia meistä tuli näin kylmiä ja välinpitämättömiä, kukaan ei välitä muuta kuin itestään, mikä meidät on ajanu tähän tunnekylmyyteen?
Kommentit (29)
Sitä saa mitä on tilattu. Minusta ei kukaan välittänyt aikaisemmin, miksi minä välittäisin muista nyt?
Meistä tuli näin kylmiä ja itsekkäitä, koska hylkäsimme Jumalan. Hän on kaiken rakkauden lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vatipäitä kaikki, mätiä olette jo valmiiks joka ikinen, hajotkaa...
Amerikkalaisessa TV-ohjelmassa luonnehdittiin suomalaisia sanoilla "emotianally constipated".
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä on tilattu. Minusta ei kukaan välittänyt aikaisemmin, miksi minä välittäisin muista nyt?
itsesääli ja itsekeskeisessä mailmassako elelet? minä, minä kuvassa?
Joo siis mua kammoksuttaa somekulttuuri.
Instagram pääasiassa.
Ihmiset postailee sinne vuoron perään asioita minkä takia "mä olen parempi kuin te, ja teidän pitäis nyt ottaa musta mallia" - niitä ei edes saa kommentoida. Ja jos niitä vaikka kommentoi, niin ihminen sanoo tyyliin "keskity vaan ommaan elämääsi!!!11 idiootti"....
Miks ihminen esittelee kuvia itsestään, muttei halua käsitellä mitään syvällisemmin tai aidosti?? :D miks negatiiviset asiat on kiellettyj' vaikka ne kuuluu elämään??? =DD
mua ei ainakaan kiinnosta olla mikään "hyvän elämän" malliesimerkki niin, että totuus on pelkkä pahoinvointi joka selviää jos vähänkään lähemmin joku tutustuu...........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsesääli ja itsekeskeisessä mailmassako elelet? minä, minä kuvassa?
Niinkö sanoin? En mielestäni. Totesin vain faktat. Et kai oikeasti kuvittele että minun täytyisi asettaa muut itseni edelle, mitäs nyt minusta väliä, pääasia että muilla on kivaa, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Instagram pääasiassa.
Ihmiset postailee sinne vuoron perään asioita minkä takia "mä olen parempi kuin te, ja teidän pitäis nyt ottaa musta mallia" - niitä ei edes saa kommentoida. Ja jos niitä vaikka kommentoi, niin ihminen sanoo tyyliin "keskity vaan ommaan elämääsi!!!11 idiootti"....
Miks ihminen esittelee kuvia itsestään, muttei halua käsitellä mitään syvällisemmin tai aidosti?? :D miks negatiiviset asiat on kiellettyj' vaikka ne kuuluu elämään??? =DD
mua ei ainakaan kiinnosta olla mikään "hyvän elämän" malliesimerkki niin, että totuus on pelkkä pahoinvointi joka selviää jos vähänkään lähemmin joku tutustuu...........
Mikset hyväksy sitä että muut elää ja ajattelee elämästä erilailla kuin sinä? Ei niitä postauksia ole pakko katsoa jos ne tuottaa tuollaista inhoa.
Vierailija kirjoitti:
Meistä tuli näin kylmiä ja itsekkäitä, koska hylkäsimme Jumalan. Hän on kaiken rakkauden lähde.
Puhutko itsestäsikin?
Siksi koska muilla kuin aivan läheisimmillä ei ole kriisin tullen väliä.
Internet ja etenkin someoaska etäännytti meidät toisista ja tunteen jakamisesta.
Tilalle julma kontaktiton vi ttuilu ja nälviminen.
Kerro ensin itse, miksi itsestäsi tuli sellainen, vai ajattelitko, ettet kuulu otsikkosi sisältämän "me"-sanan alle?
Alkoholi nostaa itsekkyyttä eikä olen niin väliä jos joku sairastuu
eurot kiiltää vaa nyky ihmisten silmis, kaikki ihmisyys, empatia, toisten arvostus, ne kaikki on hävinny tästä yhteiskunnasta, nykyää vaan rahalla on väliä näille rahanahneille paskiaisille, on sen jo huomannu mistä eniten uutisissaki ollaa huolissaa, taloudesta, hitot niist ihmishengistä ja ketä ja kuin paljon tulee kuolemaa, kunhan rahaa tulee ja suomen kerma nauttii lounaastaan, vitutköyhistä, vanhuksista, joutaa kuolla.. siat!!!
Ilmapiirin oikeistolaistuminen. Jonka syynä on keskiluokan kurjistuminen ja elämän muuttuminen kaikille rankemmaksi, kun ostovoima on huono. Etsitään syyllisiä ja lähtökohtaisesti halveksitaan kaikkia. Ei ymmärretä, mistä kipu johtuu, joten etsitään syylliset itseä heikommista ja purraan koska sattuu.
Ne jotka ovat pudonneet, rimpuilevat selviytyäkseen ja ovat menettäneet luottamuksensa elämään. Toiset ympärillä eivät näytä ymmärtävän, heillä menee vielä Ihan Hyvin. Mutta kokonaisuuden kuva ilmenee viimeistään siinä, että ilman skandaalia on mahdollista kirjoittaa keskustelupalstalle itsesäälistä vuodatusta jossa kommentoidaan arkiseen sävyyn vanhuksia tarpeettomana menoeränä. Mikä ei edes ole enää oikeistolaisuutta vaan puhdasta fasismia.
Eikä ympärillä hätkähdetä. Fasismi ja kanssaihmisistä välittäminen kun eivät oikein mahdu samaan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko itsestäsikin?
en
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagram pääasiassa.
Mikset hyväksy sitä että muut elää ja ajattelee elämästä erilailla kuin sinä? Ei niitä postauksia ole pakko katsoa jos ne tuottaa tuollaista inhoa.
Miksi erottautuminen muiden kustannuksella ja heitä halveksien pitäisi hyväksyä? Moraali ei ole täysin yksityisasia. Vaikutamme toisiimme joka tapauksessa pahassa, sellaisella yhteiskunnalla ei ole paljon toivoa joka estää mahdollisuuden vaikuttaa toisiinsa hyvässä, koska kaikki on yksityisasia.
Vatipäitä kaikki, mätiä olette jo valmiiks joka ikinen, hajotkaa...