Miten diabetes alkoi sinulla oireilemaan ennen diagnoosia?
Kommentit (40)
Sukurasituksen takia määrättiin rutiinisti sokerirasitustestiin raskauden puolivälissä. Tulos laittoi minut insuliinille heti. Tarkemmissa kokeissa selvisi, että raskaus oli laukaissut ykköstyypin diabeteksen. Oireita en ehtinyt huomaamaan ollenkaan. Tuli kaksi elämänmuutosta yhdellä iskulla.
Kuiva iho, öinen suonenveto, väsymys ja tulehduksia siellä ja täällä. Kakkostyyppi.
Ei mitenkään, löytyi toisen sairauden yhteydessä. Kakkostyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Kuiva iho, öinen suonenveto, väsymys ja tulehduksia siellä ja täällä. Kakkostyyppi.
Ei helvetti, mulla on just noi kaikki. Lisäksi maksa-arvot koholla. Ei se mitään, kuolen koronaan ennen kuin ehdin saamaan terveyskeskuksesta lääkäriajan. Ehdin jo varata ja sekin peruttiin :(
Kaksi paisetta pienen ajan sisään, ja lopulta lävistys korvassa tulehtui niin, että jouduin sairaalaan antibioottitippaan. Siellä sitten todettiin verensokerin olevan 33. Ykköstyypin diabeetikkona sitten poistuin sairaalasta.
Pissasin makeanhajuista ja vaahtoavaa pissaa.
Tyyppi 2. Piti käydä 6 kertaa yössä pissalla.
Voiko kakkostyypistä parantua itsekseen jos parantaa kaikki elintavat?
Ei mitenkään. Löytyi rutiinitarkastuksessa. Kakkostyyppi
Vierailija kirjoitti:
Entä päivällä? Juoksitko jatkuvasti pissalla?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noi kaikki vaikka sokeriarvot on aivan normaalit.
Vierailija kirjoitti:
Sul on mun oireet, vaan juuri kävin testeissä, eikä mulla ollut sokereissa vikaa... Kuinkas luotettavia ne onkaan?
Ei paljoa oireita. Intiimialueen kutinaa ja vasymysta. Mua hoidetaan 1.tyyppina koska olen suht nuori ja olen ollut hoikka koko elamani mutta vasta-ainekokeet tulivat negatiivisena takaisin, joten todellisuudessa en tieda vielakaan minka tyypin diabetes minulla on. Olen kayttanyt insuliinia heti ensihetkesta alkaen.
Iltapäiväinen väsymys, kylmät jalat, huonontunut näkö (kaksoiskuva), peukalovarpaiden kynnet mustuu ja meinaa irrota. Diagnosoimaton 2 tyyppi siis
Kaikki em. alkanut parantua kun muutin ruokavalioa ja lisäsin liikuntaa
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti.
Kun pudottaa painonsa normaalipainoon, alkaa liikkumaan säännöllisesti ja vähentää sokerin ja tyydyttyneiden rasvojen saantia sekä lisää kasviksia ruokavalioonsa niin on hyvät mahdollisuudet päästä kakkostyypin diabeteksesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Iltapäiväinen väsymys, kylmät jalat, huonontunut näkö (kaksoiskuva), peukalovarpaiden kynnet mustuu ja meinaa irrota. Diagnosoimaton 2 tyyppi siis
Kaikki em. alkanut parantua kun muutin ruokavalioa ja lisäsin liikuntaa
Peukalovarpaat!!! 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti voi parantua, tyyppi 2 DM on, mutta se voi olla dieetti- ja elämäntapahoidolla ilman lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä päivällä? Juoksitko jatkuvasti pissalla?
Ei päivällä tarvinnut tavallista tiheämmin käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti.
Kun pudottaa painonsa normaalipainoon, alkaa liikkumaan säännöllisesti ja vähentää sokerin ja tyydyttyneiden rasvojen saantia sekä lisää kasviksia ruokavalioonsa niin on hyvät mahdollisuudet päästä kakkostyypin diabeteksesta eroon.
Ihanaa! Tää on mun to do-listalla heti sunnuntaista alkaen.
Mulla on ykköstyypin diabetes.
Päätä särki, näkö meni tosi huonoksi, join paljon ja olin todella väsynyt.