Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakaupoista tilaaminen ei ole kyllä hintansa väärti

Vierailija
27.03.2020 |

En ole ennen tilannut markettien verkkokaupoista mitään, mutta nyt meidän riskiryhmäperhe yrittää välttää marketteja, joten tehtiin tilaus. Mutta tämä kokemus oli aikamoinen pettymys. Puolet tavaroista puuttui tilauksesta, ilman edes mitään selitystä, miksi näin on. Alkaa mennä jo aika huolestuttavaksi, jos muka kissanruokakin on kaupasta loppu?! Miksi tavarat ovat verkossa tilattavissa, jos niitä ei oikeasti olekaan? En tajua.

Ärsyttää siksi, että muutenkaan ei ylimääräistä rahaa ole - ei tästä ilosta todellakaan olisi kannattanut montaa euroa pulittaa, kun joutuu sitten toisesta kaupasta hakemaan puuttuvat tavarat kuitenkin. En uskalla enää toisesta kaupasta tilata, ettei käy parhaimmillaan samalla tavalla sielläkin.

V*tuttaa.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yleensä ole ollut mitään puutteita tai korkeintaan yksi puute (K-ryhmässä).

Ehkä nykyinen tilanne on hankala ja aiheuttaa puutteita?

Vierailija
2/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko merkinnyt kaikkien tuotteiden kohdalle, että tilaamasi tuotteen saa korvata jollain muulla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yleensä ole ollut mitään puutteita tai korkeintaan yksi puute (K-ryhmässä).

Ehkä nykyinen tilanne on hankala ja aiheuttaa puutteita?

Varmasti on, mutta en ymmärrä, miksi verkkokaupasta voi tilata ja sitten toimitetaankin eioota. Eikö niitä ostettuja tavaroita voi mitenkään korvamerkitä tilaajille? Miksi ihmeessä tilaisin enää mitään, jos nopeat syövät hitaat joka tapauksessa ja joku muu voi ostaa minun jo maksamani kissanruuat ja muut nenäni edestä?

Vierailija
4/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katoin että meillä jotkut kaupat ottaa 4,90 keräilystä 10,00 kotiinkuljetuksesta = 14,90€. Jos kerran viikossa käyttää niin 60€kk ja 720€ v. Mun mielestä se on kallista, sillä rahalla ostaa jo monta kärryllistä ruokaa ja taloustarvikkeita vuodessa. En myöskään tiedä miten köyhillä eläkeläisillä olisi tähän varaa, vai maksaako fatta? Epäilyttää vielä lisäksi että keräävätkö kaiken huonoilla päiväyksillä, ettei tule hävikkiä 🙄

Vierailija
5/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt K-kaupan kotiinkuljetusta jo pitkään, ennen tätä virusjuttua.

Olen aina ollut tyytyväinen palveluun.  Tilauksessa voi rastittaa saako jonkin tietyn tuotteen korvata toisella tuotteella vai ei.  Itse olen sallinut tuotteiden korvaamisen toisella.

Kyllähän palvelu maksaa tietenkin, mutta siinähän myyjä kerääkin tuotteet vie ne kassalle ja pakkaa ja kuljettaa asiakkaalle sisään keittiöön asti.

Olen valmis maksamaan tuosta, se helpottaa minun arkeani tosi paljon.

Se ei ole kauppiaan syy, jos jokin tuote tänä korona-aikana on tilapäisesti loppunut kaupasta.

Ja paras valikoima ja palvelu löytyy todellakin K-ryhmän kaupoista, ainakin meidän perheelle.

Vierailija
6/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katoin että meillä jotkut kaupat ottaa 4,90 keräilystä 10,00 kotiinkuljetuksesta = 14,90€. Jos kerran viikossa käyttää niin 60€kk ja 720€ v. Mun mielestä se on kallista, sillä rahalla ostaa jo monta kärryllistä ruokaa ja taloustarvikkeita vuodessa. En myöskään tiedä miten köyhillä eläkeläisillä olisi tähän varaa, vai maksaako fatta? Epäilyttää vielä lisäksi että keräävätkö kaiken huonoilla päiväyksillä, ettei tule hävikkiä 🙄

Eivät keräile huonoilla päiväyksillä ja suurimmalla osalla se on joko keräilymaksu noudolle tai kotiinkuljetus, mikä sisältää keräilyn.

Vierailija
7/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko merkinnyt kaikkien tuotteiden kohdalle, että tilaamasi tuotteen saa korvata jollain muulla? 

En, koska en halunnut korvaavia tuotteita. Esimerkiksi tuon kissanruuan kohdalla vain yksi ruoka käy kissani mahalle. En halua mitä tahansa tavaraa, vaan sen, minkä olen ostanut.

Nyt tiedän siis paremmin enkä enää tilaakaan jatkossa, mutta tämä tuli vain minulle yllätyksenä, kun en ole ikinä ennen tilannut.

Vierailija
8/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri tänään nouto. Äsken tuli viesti että tavarat on nyt valmiina noutoa varten. Samalla kerrottiin että mikä oli loppu ja miten ne oli korvattu jollain vastaavalla. Kuivahiivaa ei oltu korvattu millään joten kirjoitin heille sähköpostia että haluaisin tuorehiivaa tilalle tai jos sitä ei ole niin 7 pussia leipää. Ei mennyt kuin 5 minuuttia niin ilmoittivat lisänneensä tuorehiivat tilaukseen. Ainoastaan makaronia en saanut mutta sanoivat että heillä on noutopalvelun kassalla pastaa eli jos hinta on ok niin saan ne siitä vielä ostettua. Prisma kyseessä.

Vierailija
9/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut tyytyväinen palveluun.  Tilauksessa voi rastittaa saako jonkin tietyn tuotteen korvata toisella tuotteella vai ei.  Itse olen sallinut tuotteiden korvaamisen toisella.

Kyllähän palvelu maksaa tietenkin, mutta siinähän myyjä kerääkin tuotteet vie ne kassalle ja pakkaa ja kuljettaa asiakkaalle sisään keittiöön asti.

Se ei ole kauppiaan syy, jos jokin tuote tänä korona-aikana on tilapäisesti loppunut kaupasta.

Ja paras valikoima ja palvelu löytyy todellakin K-ryhmän kaupoista, ainakin meidän perheelle.

K-kauppaa minäkin käytin.

Ymmärrän kyllä, ettei ole kauppiaan syy, jos tavaroista on pulaa. En mene kauppaan rähjäämään, että miksi vessapaperihyllynne ovat tyhjänä, hävetkää. En vain oikein ymmärrä, miksi verkkokaupasta tavarat ovat ostettavissa, jos niitä ei oikeasti olekaan. Sitä en tajua.

Tämä nyt oli pettymys, koska mitoitin ostokseni niin, ettei tarvitsisi ainakaan pariin viikkoon ostaa mitään. Kympin maksoin kernaasti siitä, ettei tarvitsisi riskiryhmäläisenä mennä itse suhailemaan kauppaan. Mutta nyt sitten täytyykin, joten olisi sille kympille ollut parempaakin käyttöä.

Vierailija
10/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on juuri tänään nouto. Äsken tuli viesti että tavarat on nyt valmiina noutoa varten. Samalla kerrottiin että mikä oli loppu ja miten ne oli korvattu jollain vastaavalla. Kuivahiivaa ei oltu korvattu millään joten kirjoitin heille sähköpostia että haluaisin tuorehiivaa tilalle tai jos sitä ei ole niin 7 pussia leipää. Ei mennyt kuin 5 minuuttia niin ilmoittivat lisänneensä tuorehiivat tilaukseen. Ainoastaan makaronia en saanut mutta sanoivat että heillä on noutopalvelun kassalla pastaa eli jos hinta on ok niin saan ne siitä vielä ostettua. Prisma kyseessä.

Tuo kuulostaakin kätevältä. Minun tilaukseni oli Citymarketista, eikä sieltä kyllä tullut mitään ilmoitusta.

Vierailija
11/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että PUOLET tavaroista puuttui, kun ruokakaupoissakin sitä tavaraa on ihan normaalisti hyllyssä 

Vierailija
12/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska en halunnut korvaavia tuotteita. Esimerkiksi tuon kissanruuan kohdalla vain yksi ruoka käy kissani mahalle. En halua mitä tahansa tavaraa, vaan sen, minkä olen ostanut.

Nyt tiedän siis paremmin enkä enää tilaakaan jatkossa, mutta tämä tuli vain minulle yllätyksenä, kun en ole ikinä ennen tilannut.

Ymmärrän hyvin pettymyksesi. Mä olen käyttänyt näitä palveluita jo pari vuotta. Mutta se on tosiaan niin, että jos jokin tuote on lopussa eikä ole halunnut tilalle korvaavaa tuotetta, silloin tuote jätetään tietenkin pois. Nämä tavarathan eivät tule mistään keskusvarastoilta vaan kaupoista. Ja ne kerätään tilausten perusteella vasta toimituspäivänä. Ei ole mitään järkeä kerätä ostoksia johonkin odottamaan ja sitten pistää takaisin hyllyihin, jos tilaaja onkin muuttanut tilaustaan. Joskus on tilaamani paakkuuntuva kissanhiekka vaihdettu toiseen paakkuuntuvaan kissanhiekkaan.  Yhdessä vaiheessa paakkuuntuva kissanhiekka oli kokonaan  lopussa ja sain vain yhden pussillisen. Seuraavaan tilaukseen laitoin erikseen viestin, että tilaamani paakkuuntuvan kissanhiekan voi korvata millä tahansa muulla kissanhiekalla eli myös sellaisilla, jotka eivät paakkuunnu. 

Vierailija
13/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että PUOLET tavaroista puuttui, kun ruokakaupoissakin sitä tavaraa on ihan normaalisti hyllyssä 

Kyllä, puolet. Hämmästelin kyllä itsekin, miten esim. tuikitavallinen kissanruokamerkki voi olla loppu. Kaipa ihmiset hamstraa sitten jo niitäkin.

Vierailija
14/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi ikinä varaa tilata kotiin ruokaa. Se ruokalöähetyshän maksaisi enenmmän, kuin ostokseni. Ei minulla kyllä ole varaa edes käydä K-kaupoissa, jotka jo ilman tilaamistakin on sikakalliita. Lidl ja S-kauppojen viimeinen tunti on köyhän ainoat mahdollisuudet ostaa ruokaa. Nettitilaukset ei ole köyhiä varten.

Vierailija
15/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuotteet haetaan sieltä samasta kaupan hyllystä kuin sinäkin haet.

Tuotteita on voinut olla sillä hetkellä kun olet tilauksen tehnyt, mutta loppunut ennen kuin tilaus on kerätty.

Onhan se tylsää, ettei saa mitä tilaa, mutta tätä ei käytännössä pysty toteuttamaan muuten.

Vierailija
16/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on joku palkkatyöllistetty tai 9 €/pvä hoitamassa keräilyä. Saattaa myös kieli tuottaa ongelmia.

Vierailija
17/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteita on voinut olla sillä hetkellä kun olet tilauksen tehnyt, mutta loppunut ennen kuin tilaus on kerätty.

Onhan se tylsää, ettei saa mitä tilaa, mutta tätä ei käytännössä pysty toteuttamaan muuten.

Ymmärrän nyt toki, että se toimii noin. Jotenkin vain luulin, että ruuan verkkokauppa toimisi siinä missä muidenkin liikkeiden verkkokaupat, eli että ostettu tuote korvamerkitään varastosta ostajalle. En usko esimerkiksi yhdenkään huonekaluliikkeen toimivan niin, että ostan verkkokaupan kautta sängyn, ja kun menen paikalle pakettiauton kanssa, sänky onkin tunti sitten myyty jollekin muulle.

Vierailija
18/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, ettei ole kauppiaan syy, jos tavaroista on pulaa. En mene kauppaan rähjäämään, että miksi vessapaperihyllynne ovat tyhjänä, hävetkää. En vain oikein ymmärrä, miksi verkkokaupasta tavarat ovat ostettavissa, jos niitä ei oikeasti olekaan. Sitä en tajua.

Tämä nyt oli pettymys, koska mitoitin ostokseni niin, ettei tarvitsisi ainakaan pariin viikkoon ostaa mitään. Kympin maksoin kernaasti siitä, ettei tarvitsisi riskiryhmäläisenä mennä itse suhailemaan kauppaan. Mutta nyt sitten täytyykin, joten olisi sille kympille ollut parempaakin käyttöä.

Kyseessä ei ole verkkokauppa vaan ruoan kotiinkuljetuspalvelu. Jos tavarat on hyllystä loppu, niin ei ole mahdollista tuoda niitä kotiisi.

Eri

Vierailija
19/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän nyt toki, että se toimii noin. Jotenkin vain luulin, että ruuan verkkokauppa toimisi siinä missä muidenkin liikkeiden verkkokaupat, eli että ostettu tuote korvamerkitään varastosta ostajalle. En usko esimerkiksi yhdenkään huonekaluliikkeen toimivan niin, että ostan verkkokaupan kautta sängyn, ja kun menen paikalle pakettiauton kanssa, sänky onkin tunti sitten myyty jollekin muulle.

Huonekaluliikkeen verkkokaupasta ostaessasi sä maksat huonekalusi jo tilauksen yhteudessä. K-kaupan kotiinkuljetustilauksella et maksa vielä tilausvaiheessa yhtään mitään vaan joko pankkikortilla toimituksen yhteydessä tai sitten ostoksesi veloitetaan tililtäsi vasta sitten, kun toimitus on jo tuotu sulle. Eli tilatessasi tietyn kissanruuan et ole vielä maksanut siitä mitään, mutta ostaessasi sohvan verkkokaupasta maksat sen samantien etkä vasta noudon yhteydessä. 

Vierailija
20/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuossa systeemissä selvästi jotain vikaa. Kaupan kassajärjestelmä tietää paljonko mitäkin tuotetta kaupassa on. Toki jokin tuote saattaa loppua tilauksen ja keräilyn välissä, mutta ei niin monelle tuotteelle voi sattua. Selvästi kaupan järjestelmä antaa tilata tuotteita, joita ei ole. Saa tuon järjestelmän toimivallakin tavalla rakennettua. Esim Verkkokauppa.comista tilatessa tietää onko tuotetta saatavissa ja, jos ei ole, milloin ennustetaan olevan saatavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän