Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta nämä "minäminä" - ja "mutkun mullaonoikeus" ilmaukset

Vierailija
27.03.2020 |

Tuntuu, että kun aletaan käyttämään jotain ilmaisua, niin sitten ei muuta osatakaan käyttää. Nyt puhutaan vaan "minäminäminä" - ihmisistä, ja "mutkun mulla on oikeus" ja "minunminun" jne jne. Jotenkin vastenmielinen tapa, mutta ilmeisesti ei muita tapoja ilmaisuun keksitä? Mulle tulee näitten hokemien käyttäjistä vähän yksinkertainen fiilis.
Ihmiset, näille on myös synonyymejä. Miten olis vaikka itsekkyys, itsekeskeisyys?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mua ärsyttää ylipäätään se, että ihmiset hokevat aina samoja muoti-ilmauksia, mutta kun tämä ei tule koskaan muuksi muuttumaan, niin turha vatvoa asiaa liikaa.

Vierailija
2/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa mieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös velvollisuuksia. Esimerkiksi saada pientä palkkaani jotta pystyn ostamaan ruokaa ym. perheelleni.

Vierailija
4/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iha sama

Vierailija
5/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska ne ovat kuvaavampia kuin nuo neutraalimmat, kirjakieliset tavat ilmaista asia. Viestinnästä jäisi paljon pois, jos kaikki pitäisi aina ilmaista vain tylsästi virallisia termejä ja sanoja käyttäen.

Vierailija
6/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne minäminä-ihmiset tajua noin hienoja sanoja.

Vierailija
7/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös velvollisuuksia. Esimerkiksi saada pientä palkkaani jotta pystyn ostamaan ruokaa ym. perheelleni.

Tästähän ei ollut nyt kyse, mutta se koira älähtää johon kalikka... :D 

Vierailija
8/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää yhtään ihmettele miks niin monet kakarat vetää itkupotkuraivareita ja kiljuu kurkku suorana "mä haluun, mä haluun". Oppineet sen vanhemmiltaan.

Vierailija
9/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä ärsyynnyin tästä aloituksesta? 

Vierailija
10/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näistä ei tule kovin fiksu vaikutelma kyllä. Eniten inhosin sitä, kun yhdessä vaiheessa vähän kaikki hoki ”miten meni noin niin kuin omasta mielestä” joka väliin.

Vierailija
11/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä ärsyynnyin tästä aloituksesta? 

Koska tälläisiä aloituksia tekee vain yksinkertaiset ihmiset jotka luulevat olevansa parempia ihmisiä suhteessa muihin? Ärsyynnyt huonosti piilotetusta itsekorostuksesta? Oma kehu haisee, kuin biojätepussi? Annetaan näiden nostattaa sitä omaa egoaan vaahtopallot pöksyissä ja siirrytään me seuraavaan ketjuun. 

Vierailija
12/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminätyypin kaikki tunnistavat, onhan se myös lyhyemmin ilmaistu kuin itsekäs, itsekeskeinen, huomionkipeä, ahne ja kykenemätön myötätuntoon. Puhekieltä se toki on. Jos sellainen ärsyttää, palstalta pääsee poiskin.

Vierailija
13/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä; melkein harkitsin tekeväni keskustelun juuri tästä aiheesta. Kun jotain ilmaisua alkaa näkyä kaikkialla, se rupeaa ärsyttämään.

Nyt ei tällä palstalla ole yhtäkään koronaan liittyvää ketjua, jossa ei edes yksi kommentoisi "minäminäminä". Yleensä näitä kommentteja on ketjussa useita.

Keksikää jotain uutta. "Minäminäminä" ei ole kunnollinen termi. "Itsekeskeisyys"/"itsekkyys" ovat hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
14/14 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet velvollisuudellesi sitten, jos tulee täyskielto mennä ovesta ulos?

Nyt olisi syytä alkaa sinunkin myötävaikuttaa siihen, että poliitikot uskaltavat harkita seuraavaa vaihetta. Joka on se, että vuokrien ja lainojen maksu keskeytetään, ja ihmisille jaetaan ruokarahaa. Jos tätä ei kukaan edes osaa ajatella, voit olla varma että kärsiä saat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme