Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola teki ruoka-annoksia kaupoille. Makaronilaatikko 20 euroa / kg kaupassa!

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää ylihintaa. Hinta ei selity millään mielestäni. Makaronilaatikossa ylivoimaisesti suurin ainesosa on kuitenkin lähes ilmainen makaroni, oli sen laatikon tehnyt vaikka viiden tähden Michelin ravintola.

Palkkakustannukset, ravintolan juoksevat kulut kuten liiketilan vuokra, sähkö, vesi sekä vakuutukset, myös ne raaka-aineet maksaa ja pitäisi jokunen euro jäädä yrittäjälle itselleenkin. 

Vierailija
62/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hul lu ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Näinhän se on, mutta ihanko oikeesti joku maksaa tuollaisia hintoja makaroonilaatikosta??? En käsitä! Maailman helpoin ruoka tehdä itsekin, ja kaupasta saa myös vaikka Saarioisten laatikkoa jos ei itse viitsi tehdä! Jos mä haluan ravintolaruokaa niin se ei kyllä todellakaan ole mitään käymästä makaronilaatikkoa!

Ei tässä olekaan siitä pystyykö sen ruoan tekemään itse. Pizzankin tekee kotona halvemmalla, mutta silti ihmiset syö sitä ravintolassa. Ei tuota lounasta normioloissa olis edes myynnissä, mutta nyt on. Ja ostajia löytyy. Kaikki ei ole kiinnostunut ruoanlaitosta. Mieluummin kyllä ostaisin lähellä tehtyä ja tuoretta makaronilaatikkoa, kun tehtaan kautta kiertänyttä folioon pakattua saarioista. 

Pizza on ihan eri asia kotona vs. ravintolassa tehtynä. Ravintolassa on pizzauunit ym. Makaronilaatikko taas ei siitä kummene tekeekö sen Pirkko muori kotosalla vai huippu miseliiinikokki

Ai oletko siis syönyt huippukokin tekemää makaronilaatikkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääruoka-annoksen hinta on siis 4€!

Vierailija
64/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin valitetaan kun yrittäjät itkevät kun asiakkaat katoavat. Nyt kun yrittäjä yrittää pitää työntekijänsä töissä ja ravintolansa pystyssä, niin nillittäjän hinnasta. Mikään ei kelpaa?

Pysyykö ravintola pystyssä, jos yrittäjän myymät ylihintaiset makaronilaatikot eivät mene kaupaksi? Olen käynyt kansiksesta vain perusteet, mutta tietääkseni tuotteen hintaa ei kannata valita sen mukaan mitkä ovat omat kulut[/quote]

Toivon että ymmärsin sinut nyt jotenkin väärin.

Liiketoiminnan perusta kun nimenomaan on se että kulujen (materiaalit, työvoimakustannukset jne.) päälle lasketaan sellainen kate että tuotteen myynti on tosiasiassa kannattavaa.

Vierailija
65/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos ne einekset maksaa normaalisti kaupan palvelutiskeillä?

Ainakin Kokkikartanon mikroateriat maksaa 13 e kilolta ja S-ryhmän Food market mikroateriat maksaa 15-19 euroa kilolta. Ja näitä ei erikseen edes tehdä joka päivä ja kuskata erikseen myymälöihin, vaan kulkevat bulkkina keskusvarastojen kautta. 

Vierailija
66/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää ylihintaa. Hinta ei selity millään mielestäni. Makaronilaatikossa ylivoimaisesti suurin ainesosa on kuitenkin lähes ilmainen makaroni, oli sen laatikon tehnyt vaikka viiden tähden Michelin ravintola.

Palkkakustannukset, ravintolan juoksevat kulut kuten liiketilan vuokra, sähkö, vesi sekä vakuutukset, myös ne raaka-aineet maksaa ja pitäisi jokunen euro jäädä yrittäjälle itselleenkin. 

Nimenomaan, se folioaskiin pakattu makaroniloota on kirjaimellisesti liukuhihnalla tuotettua tavaraa. Kulunsa sielläkin mutta kun koko operaatio on hiottu muutamien einesten massatuotantoon niin kulut per annos ovat aika matalat.

Vierailija
67/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole liian kallista jos menee kaupaksi.

Vierailija
68/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin valitetaan kun yrittäjät itkevät kun asiakkaat katoavat. Nyt kun yrittäjä yrittää pitää työntekijänsä töissä ja ravintolansa pystyssä, niin nillittäjän hinnasta. Mikään ei kelpaa?

Pysyykö ravintola pystyssä, jos yrittäjän myymät ylihintaiset makaronilaatikot eivät mene kaupaksi? Olen käynyt kansiksesta vain perusteet, mutta tietääkseni tuotteen hintaa ei kannata valita sen mukaan mitkä ovat omat kulut[/quote]

Toivon että ymmärsin sinut nyt jotenkin väärin.

Liiketoiminnan perusta kun nimenomaan on se että kulujen (materiaalit, työvoimakustannukset jne.) päälle lasketaan sellainen kate että tuotteen myynti on tosiasiassa kannattavaa.

Ei se aina noin mene. Eiköhän tuossa kahdenkympin makaronilaatikossa ole ns. huippukokkilisää, eli mielikuvallakin voi myydä ja sillä "salaisella mausteseoksella".

Vierailija
69/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliilta tuntuu, mutta en taida kuulua kohderyhmään. Ensinnäkin olen liian köyhä, ja toiseksi en ymmärrä näistä huippuravintoloiden erikoisruoista, kuten makaronilaatikosta, yhtikäs mitään.

Vierailija
70/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinat määrittelevät onko tuotteen hinta oikea. Jos laatikot myivät, niin sitten on oikein hinnoiltu.

Minusta hyvä että jos yrittäjät löytävät jotain tapoja pitää bisneksensä edes jollain tapaa käynnissä, tästä tulee meille kaikille iso lasku ja mitä enemmän työpaikkoja/veronmaksajia, sen parempi.

Vierailija
71/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä kommunisti kelaelätin ajatusmaailmaa kaikki pitäs olla ilmasta, mutta työntekijöillä hitonmoinen palkka. Sähkö tulee seinästä ja raha tulee pankista.

Elömäm kova kolu?

No voi äly nyt. Niinkuin jollain kokilla muka olisi hyvä palkka missään muussa tilanteessa, kuin tuollaisella TV kokilla ehkä. Kaikki tietää, että kaikki maksaa mutta ei se nyt siltikään ole syy ylihinnoitella bulkkiruokaa.

Vierailija
72/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottaako joku ostamaan noita? 

Helvetti että ihmiset on typeriä näissä nillityksissään

Ei, mutta kyllähän kuluttajilla nyt on oikeus, ellei jopa velvollisuus kertoa mistä ovat valmiita maksamaan.

Vierailija
73/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä kuluja kotikokin kautta ja hinnat foodie.fi palvelusta:

1 paketti jauhelihaa 400gr 3,35 euroa

2 pakettia makaronia 400gr per paketti 0,40 euroa

1 lihaliemikuutio 0,06 euroa

maitoa 4dl 0,24 euroa

2 kananmunaa 0,28 euroa

punaleimasta n. 200gr 2,65 euroa

korppujauhoa n. 50gr 0,07 euroa

Yhteensä siis 7,05 ja tuloksena vajaa kaksi kiloa ruokaa. 

Ravintoloitsijan kohdalla tähän tulee tietysti nippu muita kuluja päälle ja eiköhän kauppiaskin halua osansa, kun ravintoloitsija saanut kauppaan tuotteen myyntiin

Vierailija
74/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, näitä kotiruuan myyjiä nyt riittää kun yrittäjät yrittävät selvitä. Ei köyhällä ole varaa, kyllä köyhä nöyrästi itse kokkaa laatikkonsa parilla eurolla. Ne on ne rikkaat, jotka noita voi ostella ja tukea yrittäjyyttä.

Niin just, kamalat ja ahneet rikkaat kun kehtaavat maksukyvyllään tukea todella vaikeassa tilanteessa olevia yrittäjiä! Hyi olkoon! Kyllä solidaarisuus on vain sitä että kaikki kokkaavat samaa sikanautamakrulootaa itse kotona!

Vierailija
75/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hul lu ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Näinhän se on, mutta ihanko oikeesti joku maksaa tuollaisia hintoja makaroonilaatikosta??? En käsitä! Maailman helpoin ruoka tehdä itsekin, ja kaupasta saa myös vaikka Saarioisten laatikkoa jos ei itse viitsi tehdä! Jos mä haluan ravintolaruokaa niin se ei kyllä todellakaan ole mitään käymästä makaronilaatikkoa!

Ei tässä olekaan siitä pystyykö sen ruoan tekemään itse. Pizzankin tekee kotona halvemmalla, mutta silti ihmiset syö sitä ravintolassa. Ei tuota lounasta normioloissa olis edes myynnissä, mutta nyt on. Ja ostajia löytyy. Kaikki ei ole kiinnostunut ruoanlaitosta. Mieluummin kyllä ostaisin lähellä tehtyä ja tuoretta makaronilaatikkoa, kun tehtaan kautta kiertänyttä folioon pakattua saarioista. 

Pizza on ihan eri asia kotona vs. ravintolassa tehtynä. Ravintolassa on pizzauunit ym. Makaronilaatikko taas ei siitä kummene tekeekö sen Pirkko muori kotosalla vai huippu miseliiinikokki

Kyllä sen pizzankin voi tehdä kotona kunnolla, jopa paremmin kuin suurimmassa osassa ravintoloita. Ja halvemmalla. Ei sen ole pakko olla sitä venhäpullaa täytteillä.

Voi, mutta siihen yleensä tarvitaan hitosti aikaa ja esimerkiksi pitsakivi. Minusta pitsan kyllä nimenomaan pitää olla sitä "vehnäpullaa" eikä mitään ruiskuoreen käärittyä, kokojyvää tai kukkakaalipohjaa ollakseen oikea pitsa.

Vierailija
76/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneet ravintolayrittäjät on epätoivoissaan keksineet ympäri Suomea nyt näitä ”ravintolaruokaa kiskurihintaan kaupasta”-konsepteja yhdessä ahneiden kauppiaiden kanssa. En todellakaan osta niillä sikahinnoilla millä ruokiaan jääkaappikylminä myyvät. Toivon, että mahdollisimman moni näistä menee konkurssiin ja kivitalot ja Audit samalla pakkomyyntiin.

Ahneet ravintolayrittäjät yrittävät pitää henkilökuntansa leivän syrjässä kiinni ja välttää heidän lomauttamistaan/irtisanomistaan. Olet kyllä huipputyyppi kun toivot heidän tuhoaan.

Tämä! 

Tässäkin tapauksessa tämän ravintolan omistajilla on useampiakin ravintoloita ja kaikin keinoin ovat yrittäneet pitää työntekijät töissä, mutta osan ilmeisesti joutuivat siltikin lomauttamaan. Tilavuokrat juoksee vaikka tuloja ei ole. Mutta kyllä tässä pitää hattua nostaa ravintoloitsijoille, eikä lytätä ja haukkua ahneiksi. Ei tällä makaronilaatikolla mitään huipputiliä tehdä.

Vai että kaikin keinoin yrittävät pitää töissä...paskanmarjat. Ei yrittäjää kiinnosta rotankaan verran potkia työntekijöitä ulos, kunhan saa vaan itse kerättyä hillot taskuun.

Vierailija
77/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kyllähän kuluttajilla nyt on oikeus, ellei jopa velvollisuus kertoa mistä ovat valmiita maksamaan.

Minulla on oikeus kertoa ettet ole ihan viisas.

Yrittäjä yrittää kaikkensa, sillä kiinteät kulut juoksee vaikka myyntiä ei ole.

Sinun mielestäsi siis väärin yritetty?

Tuote on suunnattu tietylle kohderyhmälle, ja sinä tai minä emme siihen ryhmään kuulu. Saarioisten ja Atrian laatikoita on varmaan edelleen myynnissä, ja niitä voi ostaa tai olla ostamatta.

Vierailija
78/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä kuluja kotikokin kautta ja hinnat foodie.fi palvelusta:

1 paketti jauhelihaa 400gr 3,35 euroa

2 pakettia makaronia 400gr per paketti 0,40 euroa

1 lihaliemikuutio 0,06 euroa

maitoa 4dl 0,24 euroa

2 kananmunaa 0,28 euroa

punaleimasta n. 200gr 2,65 euroa

korppujauhoa n. 50gr 0,07 euroa

Yhteensä siis 7,05 ja tuloksena vajaa kaksi kiloa ruokaa. 

Ravintoloitsijan kohdalla tähän tulee tietysti nippu muita kuluja päälle ja eiköhän kauppiaskin halua osansa, kun ravintoloitsija saanut kauppaan tuotteen myyntiin

Kaks pussiako laitat makaronia? Omaan makuun 400 grammaa jauhelihaa ja yksi pussi makaronia on sopiva ja siinäkin vähän liikaa. Maito on kyllä aika turha keksintö tuohon ruokaan. Lihaliemellä mennään.

Vierailija
79/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallo on asiakkailla. Jos kukaan ei osta näitä ylihintaisia annoksia, Alenin vedätys vetää vesiperän.

Vierailija
80/184 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oikeus kertoa ettet ole ihan viisas.

Yrittäjä yrittää kaikkensa, sillä kiinteät kulut juoksee vaikka myyntiä ei ole.

Sinun mielestäsi siis väärin yritetty?

Tuote on suunnattu tietylle kohderyhmälle, ja sinä tai minä emme siihen ryhmään kuulu. Saarioisten ja Atrian laatikoita on varmaan edelleen myynnissä, ja niitä voi ostaa tai olla ostamatta.

Ja minulla oikeus sanoa, että sinä olet ilkeä ihminen? Sanoinko missään, että väärin tehty? Tarkoitan vain, että kritiikkiäkin kannattaa ottaa vastaan ilman, että se otetaan hyökkäyksellä vastaan, kuten tuossa twitterpäivityksen keskusteluissa on. Sellaisella ei asiakkaita jatkossakaan varmasti saa. Minusta tuntuu älyttömältä myydä makaronilaatikkoa ravintolahintaan, vaikka ravintolassa kävijöiden kohderyhmään minäkin kuulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi