Mitä mieltä nimestä
Kommentit (8)
siis mielessäni Taika ja Mila yhdistyvät " eri typiaan" kun Marianne, mutta ehkä nimi siksi onkin hauska.
Taika on jotenkin (minusta) " jätkämäinen" nimi, siis että tyttö nimeltä Taika olisi poikamainen, ja Taika mieltyy minulla taigaan eli metsään eikä mihinkään taikatemppuihin.
Mila tuntuu runolliselta (balettimaiselta, viulunsoittomaiselta) ja Marianne taas on tosi pirtsakka ja makea nimi (johtuneeko karkeista).
Taika Mariannea mietin, mutta tässä kohtaa tulee sellainen ongelma, että tytön serkku on *piip* Marianne, niin vaatii sen kolmannen nimen sinne väliin sitten, ettei tule liian samanlainen.
Marianne on mummon toinen nimi ja oli päätetty jo ennen tämän serkunkaan olemassaoloa ;) siitäkään en tahtoisi tinkiä, koska toisella tyttärellä on jo toisen mummon toinen nimi. Ja tykkään nimestä Marianne
mutta eikö se mummon nimi ole kuitenkin käytetty? Mulla sisko " varasti" tietämättään mun tyttären tekonimen. meidän isoisoäidillä oli kaunis nimi, ja näin nimi on suvussa kuitenkin, mutta ei meidän lapsella.
Ihan uteliaisuudesta, miksi Taika? Kahdella tutulla on Taika nimiset tytöt ja kummallakin on oma tarinansa.
Kaikkea hyvää pienelle!
mummon nimen voi antaa vaikka joka serkukselle toiseksi nimeksi. Siis minusta serkuksien tokanimet voivat olla samat, kun kysymyksessä on ns. perintönimi. Mutta ei se Milakaan hullumpi ole siinä välissä. t:4, olikohan...
Se kuullostaaa Miralta, L-vikaisen lausuttuna. Taika Mariannessakin on jo periaatteessa kolme nimeä. Taika, Mari ja Anne vielä Mila väliin niin tulee mieleen laulu: " Sen nimi oli Laura Jenna Ellinoora Aleksandra Jurvanen, oli useampi etunimi turva sen, pienen ihmisen"
mutta on mielestäni riippuvainen vähän sisarusten määrästäkin, siis toisen polven. itsellä vain tämä yksi sisko joten en samaa toistanimeä halunnut " serkulle" laittaa, ja tämänvuoksi ehkä oma katsantokantani on hieman suppea.
t:6
Siis tuollainen ' epätosi' nimi :) Meidän perhe kun on Satua ja Tarua ja Taikaa ;)
Marianne on siis anopin toinen nimi ja miehen sisko sen tyttärelleen antoi, mutta heitäkin on 4 sisarusta ja Taika on nyt kuudes lapsenlapsi ja Marianne on käytössä yhdellä, 2 muulla suvun tytöllä on eri nimi.
Mila Marianne TAI Taika Marianne