Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaako "mummot" kun 1977 tai 1978 jylläsi joku tosi ärhäkkä kulkutauti?

Vierailija
27.03.2020 |

Oli käsky, että pitää olla kaksi täysin tervettä päivää kotona ja kaikki tottelivat. En muista muita oireita kuin kovan kuumeen. Itse sairastuin toisessa aallossa. Koulussa järjestäjänä - liekö niitä enää - luettelin poissaolijoita ja paikalla olleet nauroivat listan 10. nimen kohdalla, taisi noin puolet olla kerralla pois. Silloin peloteltiin, että saa aivokalvontulehduksen, jos lähtee liian aikaisin ulos? Työkavereistani yksi muisti, miehelläni ei ole mitään muistikuaa. Tuon vuosiluvun muistan siitä, että olin 7. luokalla, mutta en muista oliko syksy vai kevät. Minulla on hämärä mielikuva, että "meidän kylällä" - pieni maalaiskirkonkylä - yhden papan epäilteen kuolleen siihen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tauti oli 80 tai 81? Joku Aasialainen?

Aasialainen influenssa oli 1957 ja tappoi maailmanlaajuisesti arviolta 2 miljoonaa ihmistä. Koulumme suljettiin kun yli puolet oppilaista oli sairastunut.

Vierailija
22/26 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, että nostan vanhaa ketjua, mutta löytyykö jostain vaikka taulukkoa näistä eri viruskannoista 80-luvun alusta? En millään löytänyt.

Hakusalla olis erityisesti vuodet 1982 ja 1992 tai niillä main. Muistaako kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku alkutalvella 1998 liikkuneen ärhäkän a-viruksen? Olin varusmies ja sairaalassa sen takia 4 päivää. En ole koskaan ollut niin kipeä. Prikaatista puolet sairastui ja oli sairaalassa tai vuodelevossa.

Vierailija
24/26 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus noihin aikoihin oli tuhkarokkoepidemia.

Vierailija
25/26 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pUnk - tauti joka ei tapa.

Vierailija
26/26 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni oli tulirokko. Kuumetta ja selkä tulessa

3pv ja ohi. Karanteenissa koulusta 2vko

Sain kun kävin näyttää läksyt karanteenikaverille olkoovella