Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista, että ihmiset LÄHTEVÄT pk-seudulta kun pyydetään PYSYMÄÄN täällä?

Vierailija
26.03.2020 |

Ihan oikeasti. Nyt tämä koko rajoitus on yhtä tyhjän kanssa! Iso kasa porukkaa lähti tänään pk-seudulta mökeille ympäri Suomea.

Siis miten ihmiset voivat olla näin itsekkäitä? Terveydenhuoltoa ei näköjään arvosteta YHTÄÄN! Hävetkää oikeasti!

Olen sanaton.

Kommentit (322)

Vierailija
81/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoteta systeemiin. On kuin New York.

Vierailija
82/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla että joku ei ymmärrä ihmisten pakoa pois korona-alueelta luonnollisena reaktiona? Sama ilmiö on toistunut kaikissa maissa, joissa on ehtinyt/pystynyt tuon pakenemisen tekemään. Kyseessä on luonnollinen ja inhimillinen reaktio.

Ai samalla tavalla luonnollinen ja inhimillinen reaktio kun vessapaperin, ruuan ja lääkkeiden hamstraus?

Niin. Oliko vielä jotain muuta mikä oli sinulle epäselvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen just Ylen aamuteeveetä. Poliisi vastaa kysymyksiin, joita katsojat ovat lähettäneet. Joku mökkipaikkakunnalleen mennyt kysyi, voiko Uudenmaan rajan ylittää, jos on juurihoito kesken. Voi helvetin perse, mitä idioootteja!!! Jos juurihoitosi on kesken ja haluat ehdottomasti samalle hammaslääkärille, tule nyt helkkari mökiltä takaisin kotiin. Heti.  Jos taas haluat olla mökilläsi, niin kuvitteletko tosissasi, ettei Uudenmaan ulkopuolelta löydy juurihoitoa tekeviä hammaslääkäreitä. Joku kysyi eläinääkäristä eli jos lemmikki sairastuu, voiko tuoda lemmikin Uudellemaalle eläinlääkäriin. Ja taas mua ihmetyttää ihmisten typeryys. Eiköhän eläinlääkäreitä ole Uudenmaan ulkopuolellakin!!

Olen asunut koko ikäni pääkaupunkiseudulla eikä aikomustakaan lähteä täältä nyt yhtään mihinkään. Mutta sen verran sentään löytyy tietämystä, että hammaslääkäreitä ja eläinlääkäreitä löytyy kyllä muualtakin Suomesta. Vaikuttaa siltä, että nämä mökeilleen paenneet telkkariin kysymyksiä lähettäneet eivät ole mitään penaalin terävimpiä kyniä. 

Tsemppiä kaikille niin täällä Uudellamaalla kuin muualla Suomessakin. Pysykää terveinä! Ja kiitos kaikille teille siellä maaseudulla, joiden ansiosta myös mulla kaupunkilaisella on edelleenkin ruokaa pöydässä. 

Vierailija
84/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä. Miksi ihmiset nyt siis haluavat lähteä pois kotoaan? Eikö siellä kuitenkin saa ihan normaalisti elää niinkuin muuallakin päin Suomea. Ruokakauppaan saa mennä, ulkoilla saa, kotona saa tehdä mitä haluaa, vettä tulee hanasta ja sähköä pistorasiasta. Miksi ihmiset siellä haluavat nyt pois johonkin mökille? Jos tämä maakunta, missä minä asun, eristettäisiin, ei minulla olisi minkäänlaista ongelmaa jäädä kotiin. 

Tämä tilanne on kaikille poikkeuksellinen. Kyllä minuakin harmittaa kun en pääse harrastuksiini, mietityttää tuleva ja huolestuttaa oma työtilanne. Olen kuitenkin ottanut sen asenteen, että kyllä tästä selvitään, ei muu auta kun asennoitua oikein, toivoa ettei itse sairastu vakavasti ja elämä jatkuu, sellaisena kuin se sitten jatkuukaan. Mutta nyt meidän kaikkien TÄYTYY kärsiä yhdessä hetken aikaa, että selvitään mahdollisimman vähillä vahingoilla.

Tätä minäkin ihmettelen suuresti, että miksi ihmiset haluaa lähteä kodeistaan pois??? En vaan käsitä... onko se kaupunki ehkä sitten ylipäänsä väärä asuinpaikka ko. henkilöille, jos omassa kodissaan ei kestä olla muutamaa viikkoa...?

Vierailija
85/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla että joku ei ymmärrä ihmisten pakoa pois korona-alueelta luonnollisena reaktiona? Sama ilmiö on toistunut kaikissa maissa, joissa on ehtinyt/pystynyt tuon pakenemisen tekemään. Kyseessä on luonnollinen ja inhimillinen reaktio.

Totta. Kannattaa myös muistaa että yhtä luonnollinen reaktio on heittää karanteenirikkuria kivellä päähän niin että kolisee.

Juu nou, luonnollisuus ei tee reaktiosta hyväksyttävää tai kovin kannattavaa. Henkisesti terveen ihmisen pitää osata hillitä reaktionsa ja muut halunsa.

Luulisi että tuossakin on jotain muitakin vaihtoehtoja kuin kaksi äärilaitaa eli ei saa reagoida ollenkaan vs. mur haa kaikki jotka vastaan tulee koska ne voivat olla selviämisesi este.

Toisin sanoen älä viitisi esittää hölmöjä argumenttejasi. 

Vierailija
86/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalta kotoisin olevat rientävät synnyinseuduilleen.

Vierailija
87/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus,Suomen lakiin on kirjattu liikkumisen vapaus.

Vierailija
88/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkä helvatan takia te niitä hesalaisia syytätte?

Hallitus ja Thl tähän koko sopppaan on syyllinen ja aina liian myöhässä jos jotain tekevät.

Ei osaa maasta voi sulkea sanomalla, "ensi viikolla ei sitten saa enää kulkea".

Ne määräykset pitää tehdä salaa kriisiaikoina ja panna täytäntöön aamuyöllä ihmisten vielä nukkuessa.

KUka hemmetin idiootti jäisi johonkin rupuiseen kerrostalokuutioon, jossa naapurit sairastuvat ja ennenkuin huomaakaan itsekin on koronan kynsissä omassa luukussaan?

Jos vaihtoehtona on tautivapaa kesämökki, mökin tekemiset, saunat, ulkoilut metsässä ym?

Jos hallitus on tekevinään, niin kansa on noudattavinaan.

Yhtä veivaamista koko homma ja neuvot kansalaisille luokkaa, peskää käsiänne, yskikää hihoihinne ja koittakaa selvitä, sillä me teemme jokaisen tekomme viikkoa tai kahta liian myöhään, emmekä enää pysty tilannettaa hallitsemaan, emmekä ole koskaan pystyneet. KUnhan lätisemme kuorossa pa skaa.

Sanoisivat suoraan mikä on tarkoitus.

Thl:n ohjeiden perusteella me annamme koko kansan sairastua mahdollisimman nopeasti saadaksemme joukkosuojan raatoluvusta piittaamatta, sillä uudenmaan sulkeminen ja asiasta tiedottaminen etukäteen viittaa tahalliseen kansalaisten sairastuttamiseen.

Vierailija
89/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai samalla tavalla luonnollinen ja inhimillinen reaktio kun vessapaperin, ruuan ja lääkkeiden hamstraus?

Kyllä. On olemassa monia asioita, jotka minulle ovat epäselviä.

Vierailija
90/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan totta,ihmisen puolustusmekanismi joka toimii suojellakseen itseään.

Vierailija
91/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän ihmeelliseltä. Hallitukselta on tullut vakava vetoomus siitä, että kaikki pysyisivät kotonaan - tätä ohjetta ei mielestäni ole kauhean vaikea ymmärtää. Tietoa on tullut paljon ja ainakin minulle on ihan selvää se, että tässä ei nyt ole kyse vain minusta ja minun terveydestäni vaan ihan koko kansasta. Asun Helsingissä, eikä tulisi mieleenikään lähteä nyt täältä pois ja ottaa sitä riskiä että levittäisin tautia.  Ja joo, ei kaadu seinät päälle, on mukava koti ja ulkoilemaankin pääsee. Toki joutuu etsimään vähän uusia reittejä kun kaikki näyttävät lähtevän isolla porukalla ulkoilemaan, mutta siitäkin selviää. Malttia.

Pariisissa tehtiin muuten juuri tämä sama virhe, porukka pakeni sieltä maaseudulle, tehokkaasti levittäen taudin koko maahan.

Vierailija
92/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oon tyytyväinen että asun omakotitalossa omassa rauhassa, väljässä naapurustossa. Ei tule kukaan iholle, pääsee omalle pihalle grillaamaan, ottamaan aurinkoa, hoitamaan pihaa, jumppaamaan, juomaan kahveja. Mulla kyllä nuppi sekois näinä aikoina kerrostalossa. Ymmärrän kyllä täysin niitä jotka haluavat lähteä kaupungista mökille. En kuitenkaan hyväksy sitä, mutta ymmärrän.

Vierailija
93/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siksi koska käsketään pysymään. Orjuus ei kiinnosta, vangiksi joutuminen ei kiinnosta. Eikä ole minkäänlaista luottamusta poliisia, oikeusjärjestelmää, viranomaisia, mediaa,koulua, hallistusta jne jne kohtaan.

Kaikki käskyt ovat vain käskettävien etujen vastaisia. Muuten ei tarvitsisi käskeä.

Vierailija
94/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä. Miksi ihmiset nyt siis haluavat lähteä pois kotoaan? Eikö siellä kuitenkin saa ihan normaalisti elää niinkuin muuallakin päin Suomea. Ruokakauppaan saa mennä, ulkoilla saa, kotona saa tehdä mitä haluaa, vettä tulee hanasta ja sähköä pistorasiasta. Miksi ihmiset siellä haluavat nyt pois johonkin mökille? Jos tämä maakunta, missä minä asun, eristettäisiin, ei minulla olisi minkäänlaista ongelmaa jäädä kotiin. 

Tämä tilanne on kaikille poikkeuksellinen. Kyllä minuakin harmittaa kun en pääse harrastuksiini, mietityttää tuleva ja huolestuttaa oma työtilanne. Olen kuitenkin ottanut sen asenteen, että kyllä tästä selvitään, ei muu auta kun asennoitua oikein, toivoa ettei itse sairastu vakavasti ja elämä jatkuu, sellaisena kuin se sitten jatkuukaan. Mutta nyt meidän kaikkien TÄYTYY kärsiä yhdessä hetken aikaa, että selvitään mahdollisimman vähillä vahingoilla.

Tätä minäkin ihmettelen suuresti, että miksi ihmiset haluaa lähteä kodeistaan pois??? En vaan käsitä... onko se kaupunki ehkä sitten ylipäänsä väärä asuinpaikka ko. henkilöille, jos omassa kodissaan ei kestä olla muutamaa viikkoa...?

Tämä! Kyseessä on kuitenkin vaan muutama viikko, joka pitäisi pystyä olemaan kotinurkissa. Ja nuo kysymykset poliisille, todistaa taas miten v*tun tyhmiä suurin osa ihmisistä on. Tässä muutaman viikkona aikana onkin ihan pakottava/henkeä uhkaava tarve vaihtaa kesärenkaat, käydä juurihoidossa ja ties mitä Uudenmaan rajan takana. Tsiisus sentään!

Vierailija
95/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInkä helvataan takia te niitä hesalaisia syytätte?

Hallitus ja Thl tähän koko sopppaan on syyllinen ja aina liian myöhässä jos jotain tekevät.

Ei osaa maasta voi sulkea sanomalla, "ensi viikolla ei sitten saa enää kulkea".

Ne määräykset pitää tehdä salaa kriisiaikoina ja panna täytäntöön aamuyöllä ihmisten vielä nukkuessa.

KUka hemmetin idiootti jäisi johonkin rupuiseen kerrostalokuutioon, jossa naapurit sairastuvat ja ennenkuin huomaakaan itsekin on koronan kynsissä omassa luukussaan?

Jos vaihtoehtona on tautivapaa kesämökki, mökin tekemiset, saunat, ulkoilut metsässä ym?

Jos hallitus on tekevinään, niin kansa on noudattavinaan.

Yhtä veivaamista koko homma ja neuvot kansalaisille luokkaa, peskää käsiänne, yskikää hihoihinne ja koittakaa selvitä, sillä me teemme jokaisen tekomme viikkoa tai kahta liian myöhään, emmekä enää pysty tilannettaa hallitsemaan, emmekä ole koskaan pystyneet. KUnhan lätisemme kuorossa pa skaa.

Sanoisivat suoraan mikä on tarkoitus.

Thl:n ohjeiden perusteella me annamme koko kansan sairastua mahdollisimman nopeasti saadaksemme joukkosuojan raatoluvusta piittaamatta, sillä uudenmaan sulkeminen ja asiasta tiedottaminen etukäteen viittaa tahalliseen kansalaisten sairastuttamiseen.

Ihmettelen kanssa, miksi homma tehtiin näin? Miksei ensin sulkuja ja sitten ilmoitetaan rajoituksista? Oliko koko ajan tavoite, että Uudeltamaalta lähtee vyöry liikkeelle, että saadaan tauti leviämään nopeammin?

Vierailija
96/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole ihan varma, kuinka toimiva tuo ohje on, että pysykää tiiviisti kotikaupungeissanne.

Loppujen lopuksi se, jos ihmiset lähtevät tiiviimmiltä alueilta harvemmille, vähentää väestötiheyttä ja siten viruksen reittejä levitä.

Ymmärrän huolen terveydenhuollon resursseista pikkupaikoissa ja myös sen, että taudin leviäminen eri puolille maata ei ole hyvä. Mutta toisaalta kokonaisuudessa, mitä harvemmassa ihmiset ovat, sitä heikommin se leviää. Mikä sitten lopulta on kokonaisuuden kannalta parempi ja minimoi tartunnat, sitä on vaikea arvioida.

Vierailija
97/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole ihan varma, kuinka toimiva tuo ohje on, että pysykää tiiviisti kotikaupungeissanne.

Loppujen lopuksi se, jos ihmiset lähtevät tiiviimmiltä alueilta harvemmille, vähentää väestötiheyttä ja siten viruksen reittejä levitä.

Ymmärrän huolen terveydenhuollon resursseista pikkupaikoissa ja myös sen, että taudin leviäminen eri puolille maata ei ole hyvä. Mutta toisaalta kokonaisuudessa, mitä harvemmassa ihmiset ovat, sitä heikommin se leviää. Mikä sitten lopulta on kokonaisuuden kannalta parempi ja minimoi tartunnat, sitä on vaikea arvioida.

Olen pohtinut samaa. Suomi on niin harvaan asuttu maa, että jos jokaisen terveen ihmisen, joka ei vaadi sairaalahoitoa, saisi jonnekin mökille eristyksiin jossain, tauti sammuisi aika nopeasti. 

Ollappa testi, jolla voisi testata onko terve, ja jos on, tervemenoa niin syrjään kuin ikinä mahdollista. Palataan asiaan kuukauden päästä.

Vierailija
98/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vähän ihmeelliseltä. Hallitukselta on tullut vakava vetoomus siitä, että kaikki pysyisivät kotonaan - tätä ohjetta ei mielestäni ole kauhean vaikea ymmärtää. Tietoa on tullut paljon ja ainakin minulle on ihan selvää se, että tässä ei nyt ole kyse vain minusta ja minun terveydestäni vaan ihan koko kansasta. Asun Helsingissä, eikä tulisi mieleenikään lähteä nyt täältä pois ja ottaa sitä riskiä että levittäisin tautia.  Ja joo, ei kaadu seinät päälle, on mukava koti ja ulkoilemaankin pääsee. Toki joutuu etsimään vähän uusia reittejä kun kaikki näyttävät lähtevän isolla porukalla ulkoilemaan, mutta siitäkin selviää. Malttia.

Pariisissa tehtiin muuten juuri tämä sama virhe, porukka pakeni sieltä maaseudulle, tehokkaasti levittäen taudin koko maahan.

Mitä Ukko ylijumalia ne Thl:n virheellisiä neuvoja antavat ja hallituksen vastuunpakoilijat ovat?

Samanlaisia ihmisiä kuin sinä ja minä.

Jos kehotan sinua vakavasti, erittäin vakavasti ja suoraansanoen uhkaillen netin välityksellä pidättelemään pierujasi viikonlopun ajan, pelottaako ja tekisikö mieli totella?

No eipä juuri väittäisin ja jos jollekin tervejärkiselle ihmiselle annetaan neuvo jäädä ghettoon sairastumaan muiden mukana sen vuoksi ettemme me osanneet suojella sinua aiemmin ja nyt ainoa keinosi on saada koronatartunta, ettet meidän mokailujemme seurauksena sairastuta kaupan kassaa hevonkuukkelinperseessä mökkipaikkakunnallasi, mitäpä luulet, kumman sana painaa loppupeleissä enemmän?

Norsunluutornissaan istuvan hallituksen, joka ei saa mitään aikaiseksi ja jos saa, viikkoja liian myöhään vai perheensä puolesta huolestuneiden vanhempien, jotka suojelevat lapasiaan ja itseään pakenemalla tautialueelta vapaammille vesille.

Niin ihmiskunta on kriisejä kohdatessaan aina tehnyt ja tulee tekemään, ellei päättäjillä ole munaa pysäyttää tätä toimintaa voimakeinoin.

Vierailija
99/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys. ”Ei koske meitä, kyllähän me nyt voidaan...” -ajattelu.

Vierailija
100/322 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kyllähän kaikki ihmiset varmasti pelkäävät jotain (itse esim. hiiriä), mutta ei se silti estä toimimasta rationaalisesti. Hengittäisivät ihmiset muutaman kerran ja miettisivät samalla, että miten ajattelivat niiden 1000 vessapaperirullan pelastavan heidät tässä tilanteessa. Todennäköisesti sitten tajuaisivat itsekin tekonsa järjettömyyden. Ja kyllä, tilanne saa pelottaa, se on ihan inhimillistä, mutta ei tästä nyt pidä seota kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän