Sivut

Kommentit (322)

Vierailija

Siellä ne rajalla huomenna selvittää ummet ja lammet mix pitää päästä sinne mökille kun ahistaa ja on tulossa hulluksi muiden uusmaalaisten seassa. Kun ne vello eestaas tietämättä enää minne mennä ja kun kaikilla kohta Corona ja pakoon pakko päästä.

Onneksi en ole uusmaalainen.
Onneksi olen täällä kotona maalla poissa ihmisten ilmoilta.
Onneksi täällä ei uusmaalaisten mökkejä ole, ei ainuttakaan.
Onneksi meillä on tämä iso omakotitalo ja iso pihapiiri.
Onneksi meitä on tässä kylällä vain alle 900 asukasta ja kaikki tuntuvat noudattavan ohjetta: pysytään kotona. Kyläkauppias tuo ruuat kotiin ja kuppila myös tuo kotiin kun tilaa jotain hyvää annosta, ovat yhdistäneet kotiinkuljetuksen.
En kerro missä asun, ettei uusmaalainen osaa tulla tänne meitä sairastuttamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näille ihmisille on jo oma kutsumasana "covidiot" suomeksi covidiootti

Sullekin on nimi 

Asslicker Lamb

Zinc

jännää, että hyökkäsit kimppuuni, vaikka vain kerroin millä nimellä noita ihmisiä kutsutaan, en kertonut missään olenko itse samaa mieltä väitteen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joo, raivostuttavaa. Just tänään tuttu laittoi FB-postaukseen kuvan lapsistaan mökin pihassa kuvatekstillä ” Mikäs tässä näiden veijareiden kanssa ollessa”. Ja muija on vielä itse sote-alalla.

Vierailija

Ihmettelen, miksi IL kylvää vastakkainasettelua kertomalla jatkuvasti iäkkäämmistä "karanteenipakolaisista". Onhan tutkittu, että karanteenia ja rajoituksia kannattaa eniten iäkkäämpi polvi. Jatkakaa vaan IL, lehti jää hyllyyn. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verified

Koronaviruksen ottaminen tosissaan on ensisijaisen tärkeää. Oon kuitenkin lopen uupunut tähän syyllistämiseen, jota tulee joka suunnasta ja ihan kaikille tällä hetkellä. Niin median kuin yksityishenkilöiden suunnalta somessa.
Tää virus ei häviä sillä, että me revitään muita ihmisiä palasiksi. Meitä kaikkia pelottaa, mutta tää ei ole yhdenkään yksilön syytä. Meitä kaikkia ohjeistetaan valtionjohdon suunnalta, ja kun toimitaan niiden ohjeiden puitteissa, sen on oltava riittävästi. Tilanteet muuttuvat jatkuvasti ja sen kanssa on vain elettävä, että ohjeistus voi olla tänään eri kuin eilen tai edes tunti sitten.
Toivoisin, että tässä ahdistavassa, meille kaikille uudessa ja huolestuttavassa tilanteessa, ei etsittäisi jatkuvasti seuraavaa hyökkäyksen kohdetta, jota ruoskia esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Tää on meille jokaiselle varmasti ihan riittävän kuormittavaa muutenkin.
Syyttämisen sijaan voidaan keskittyä esimerkiksi lähikontaktien minimoimiseen ja toistemme tukemiseen ❤️ EDIT: Hei, nyt vielä tarkennuksena, että vaikka olemme mökillä nyt, emme matkustaneet tänne tänään vaan keskiviikkona. Olemme koko ajan toimineet hallituksen silloisen ohjeistuksen mukaan. Mikäli tulee ohjeistus palata takaisin pääkaupunkiseudulle niin tietenkin palaamme heti.

Alma, Helsinki

On tullut jo aikoja sitten ohjeistus palata mökiltä kotiin. Viimeksi eilen painotettiin moneen kertaan, että PALATKAA KOTIIN MÖKEILTÄ. Mitä helvettiä siis vielä kuppaat siellä?

Samaa mieltä.Miksi yleensä lähditte kun ohjeitus on jo pitkään ollut että pysykää kotona!

Vierailija

En nyt ihan ymmärrä. Miksi ihmiset nyt siis haluavat lähteä pois kotoaan? Eikö siellä kuitenkin saa ihan normaalisti elää niinkuin muuallakin päin Suomea. Ruokakauppaan saa mennä, ulkoilla saa, kotona saa tehdä mitä haluaa, vettä tulee hanasta ja sähköä pistorasiasta. Miksi ihmiset siellä haluavat nyt pois johonkin mökille? Jos tämä maakunta, missä minä asun, eristettäisiin, ei minulla olisi minkäänlaista ongelmaa jäädä kotiin. 

Tämä tilanne on kaikille poikkeuksellinen. Kyllä minuakin harmittaa kun en pääse harrastuksiini, mietityttää tuleva ja huolestuttaa oma työtilanne. Olen kuitenkin ottanut sen asenteen, että kyllä tästä selvitään, ei muu auta kun asennoitua oikein, toivoa ettei itse sairastu vakavasti ja elämä jatkuu, sellaisena kuin se sitten jatkuukaan. Mutta nyt meidän kaikkien TÄYTYY kärsiä yhdessä hetken aikaa, että selvitään mahdollisimman vähillä vahingoilla.

Vierailija

Ihmiset on vaan oikeasti todella itsekkäitä, se on ihan ihmisen perusominaisuus. Ihan jokainen meistä on itsekäs, erityisesti jos kyseessä on jokin tällainen elä tai kuole tilanne. En nyt väitä että tässä olisi joku maailmanlopun meininki, mutta kuitenkin terveydestä ja vapaudesta kyse. Nämä mökkikarkulaiset eivät ehkä ymmärrä, että tämä heidän oma itsekkyys lopulta vaikuttaa negatiivisesti myös heidän elämäänsä. Viimeistään sitä kautta, jos tauti lähtee ihan lapasesta, työttömyys räjähtää käsiin, niin Suomen ja maailman taloustilanne ei ole kovin häävi ja jokainen voi miettiä mitä siitä seuraa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on vaan oikeasti todella itsekkäitä, se on ihan ihmisen perusominaisuus. Ihan jokainen meistä on itsekäs, erityisesti jos kyseessä on jokin tällainen elä tai kuole tilanne. En nyt väitä että tässä olisi joku maailmanlopun meininki, mutta kuitenkin terveydestä ja vapaudesta kyse. Nämä mökkikarkulaiset eivät ehkä ymmärrä, että tämä heidän oma itsekkyys lopulta vaikuttaa negatiivisesti myös heidän elämäänsä. Viimeistään sitä kautta, jos tauti lähtee ihan lapasesta, työttömyys räjähtää käsiin, niin Suomen ja maailman taloustilanne ei ole kovin häävi ja jokainen voi miettiä mitä siitä seuraa.

Elä tai kuole tilanne......? Käsketty pysyä kuukausi rauhassa omassa kotonaan...? Elä tai kuole tilanne???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Elä tai kuole tilanne......? Käsketty pysyä kuukausi rauhassa omassa kotonaan...? Elä tai kuole tilanne???

Joo, en ihan tarkoittanut että tässä olisi semmonen tilanne :D Tyhmästi kirjoitettu multa. Tarkoitin lähinnä sitä että kun kyse on omasta ja perheen terveydestä, niin jokainen on itsekäs. Mutta hyvin poimit sen oleellisen tuosta tekstistä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minä ole kipeä eikä me mitään tautia levitetä!!!!

Meidän lapset on ihan terveitä, ei meillä ole mitään oireita. Ei tämä ole niin vakavaa. Me pestään kyllä käsiä niin ei tartuteta muita.

Vierailija

Tyhmää päättäjiltä luulla, että mökinomistajat jäisivät kotiin kolmeksi viikoksi (tai ties miten helvetin pitkäksi ajaksi) , kun alkaa olla paras aika käsillä pistää mökkiä kesäkuntoon.

Influenssa tappaa joka vuosi lääkkeistä ja rokotteista huolimatta lähes 1000 ihmistä vuodessa Suomessa. Vaatikaa nämä samat eristykset joka vuodeksi, kun olette noin hysteerisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärrä. Miksi ihmiset nyt siis haluavat lähteä pois kotoaan? Eikö siellä kuitenkin saa ihan normaalisti elää niinkuin muuallakin päin Suomea. Ruokakauppaan saa mennä, ulkoilla saa, kotona saa tehdä mitä haluaa, vettä tulee hanasta ja sähköä pistorasiasta. Miksi ihmiset siellä haluavat nyt pois johonkin mökille? Jos tämä maakunta, missä minä asun, eristettäisiin, ei minulla olisi minkäänlaista ongelmaa jäädä kotiin. 

Tämä tilanne on kaikille poikkeuksellinen. Kyllä minuakin harmittaa kun en pääse harrastuksiini, mietityttää tuleva ja huolestuttaa oma työtilanne. Olen kuitenkin ottanut sen asenteen, että kyllä tästä selvitään, ei muu auta kun asennoitua oikein, toivoa ettei itse sairastu vakavasti ja elämä jatkuu, sellaisena kuin se sitten jatkuukaan. Mutta nyt meidän kaikkien TÄYTYY kärsiä yhdessä hetken aikaa, että selvitään mahdollisimman vähillä vahingoilla.

Olen itse pysynyt visusti kotona, mutta varmaan näillä mökille lähtijöillä on ajatuksenea lähteä pakoon koronaa ja välttyä saamasta tartunta kun pysyvät eristyksissä omalla mökillään. Eivät vain tule ajatelleeksi niin pitkälle että mitä jos ovatkin jo saaneet koronan ja tulevat tarvitsemaan hoitoa tai tartuttavat muita esim. kaupassa käydessään.

Vierailija

Ei kai kukaan täysjärkinen vietä kolmea viikkoa neljän seinän sisällä perheensä kanssa, hulluksihan siitä tulee. Eri asia lienee jos asuu 20 neliön metroseksuaalikeittiökaapissa.

Jos on mökki hankittu, niin siellä on tilaa temmeltää ja rauhaa pysyä järjissään. Ei monikaan lähde nuhaa pakoon, vaan tylsyyskuolemaa.

Vierailija

Uudenmaan sulkeminen kestää 19.4 saakka, eli kolmisen viikkoa. Ja yhtäkkiä onkin aivan kamalaa olla kotiseudullaan _3VIIKKOA_!! Kuinkahan moni näistä uusheränneistä mökkisankareista on viimeisen puolen vuoden aikana vieraillut mökillään. Kotiseudullani mökkiteille, joita ei ole ajettu keväisin vuosiin, on ilmestynyt autoja. Näin pienessä kunnassa tuntemattomat erottaa hyvin eikä mökkiläisille paljoa hymyä heru kaupassa. Joo paskat, ei käydä kaupassa. Mitä hittoa sitten teette olutlaatikoidenne kanssa kassalla?

Vierailija

Onko kaikki sitten etätyöläisiä tai lomautettuja? Koneella työskentelevät ovat vain osa kansasta, kyllä suurimman osan pitää lähteä aamuisin ihan sinne työpaikalle! Miten pk-seudulta voidaan lähteä sankoin joukoin mökkeilemään kesken työviikkoa?

Vierailija

Mua mietityttää, et miks nää ihmiset asuu normaalisti siellä kaupungissa, jos se on kerran niin kamalaa viettää aikaa omassa kodissa? Luulisi, että Uudenmaan hinnoilla saisi jo talviasuttavan mökin, jos se maaseutu kerran on se paikka, missä tuntee olonsa kaaoksen keskellä kotoisimmaksi...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat