Miten voi olla mahdollista, että ihmiset LÄHTEVÄT pk-seudulta kun pyydetään PYSYMÄÄN täällä?
Ihan oikeasti. Nyt tämä koko rajoitus on yhtä tyhjän kanssa! Iso kasa porukkaa lähti tänään pk-seudulta mökeille ympäri Suomea.
Siis miten ihmiset voivat olla näin itsekkäitä? Terveydenhuoltoa ei näköjään arvosteta YHTÄÄN! Hävetkää oikeasti!
Olen sanaton.
Kommentit (322)
Täällä somessa riehuu porukkaa, jotka 1600-luvulla olisivat huutaneet kuorossa "Roviolle! Roviolle!" ja vuosina 1939-1945 "Kaasukammioon! Kaasukammioon!".
Luuletko sinä, että olen nyt mökillä innolla ja rentoutuen? Ei, vaan olin pakotettu lähtemään viime tinkaan minusta riippumattomista syistä. Neuvottelut ja ehdotukset eivät toisille osapuolille sopineet, vaan junttimaalaisten ymmärrys koronan vakavuudesta heittelehtii tunteellisten vihapuheiden ja hälläväliäasenteiden kesken. Isäntätursakkeet viis veisaavat ja vaimot purkavat avioliiton ongelmia haukkumalla meitä pk-seudun ihmisiä. Mitäs teen? Joten jos yksikin kyläläinen vinoilee minulle yskin päälle ja toivon mukaan limaklimppien kera, Minä en halua olla täällä, noudatan aina määräyksiä, mutta yksi covidiootti riittää saamaan yhden koronaketjun lisää maaseudun rauhaan, Miksette maaseulla lynkkaa toisianne, joka olisi minun tapauksessani viisain ratkaisu.
Koska pyyntö on ÄLYTÖN.
Auttaakohan jonkun ymmärrystä jos kirjoittaa osan lauseesta ISOLLA?
Siis eihän se eristäminen ole vielä edes päätetty. Menee vielä kierrokselle eduskunnassa. Odotetaan nyt ensin, tuleeko se?!?!?
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää, et miks nää ihmiset asuu normaalisti siellä kaupungissa, jos se on kerran niin kamalaa viettää aikaa omassa kodissa? Luulisi, että Uudenmaan hinnoilla saisi jo talviasuttavan mökin, jos se maaseutu kerran on se paikka, missä tuntee olonsa kaaoksen keskellä kotoisimmaksi...
Töiden takia. Tunnen muutaman ihmisen, jotka viettävät kaikki viikonloput ja lomansa mökillä. Joutuvat kuitenkin asumaan kaupungissa, koska eivät voi tehdä etätöitä. Ja muutaman tutun, joita eläkkeelle jäätyään ei enää pahemmin kaupunkikodissaan näy.
Minä tiedän,että teillä jotka syyllistätte näitä mökeilleen menijöitä, ei ole omaa mökkiä ja tuskin sitä autoakaan, jolla voisi mökilleen mennä. Kuka siellä pienessä kopperossa viihtyy? Siellä pakokaasujen seassa. Täällä on myös yksityisiä lääkäriasemia, ja moni mökkiläinen on varakas.
Siellähän istutte ja pelkäätte. niin mitä? Eläke juoksee ja ei huolen häivää, katselen metsänäkymää.
Hajotkaa kateuteenne.
"On vapautta kuunnella metsän huminaa, ja elää elämäänsä..."
“Their morals, their code; it's a bad joke. Dropped at the first sign of trouble. They're only as good as the world allows them to be. You'll see- I'll show you. When the chips are down these, uh, civilized people? They'll eat each other. See I'm not a monster, I'm just ahead of the curve.”
-The Joker
The Dark Knight (2008)
Vierailija kirjoitti:
Täällä somessa riehuu porukkaa, jotka 1600-luvulla olisivat huutaneet kuorossa "Roviolle! Roviolle!" ja vuosina 1939-1945 "Kaasukammioon! Kaasukammioon!".
Nykyään: "Kotisohvalle! Kotisohvalle!"
Ajat on kovat.
Miten voi olla että joku ei ymmärrä ihmisten pakoa pois korona-alueelta luonnollisena reaktiona? Sama ilmiö on toistunut kaikissa maissa, joissa on ehtinyt/pystynyt tuon pakenemisen tekemään. Kyseessä on luonnollinen ja inhimillinen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla että joku ei ymmärrä ihmisten pakoa pois korona-alueelta luonnollisena reaktiona? Sama ilmiö on toistunut kaikissa maissa, joissa on ehtinyt/pystynyt tuon pakenemisen tekemään. Kyseessä on luonnollinen ja inhimillinen reaktio.
Ai samalla tavalla luonnollinen ja inhimillinen reaktio kun vessapaperin, ruuan ja lääkkeiden hamstraus?
Vierailija kirjoitti:
Joo, raivostuttavaa. Just tänään tuttu laittoi FB-postaukseen kuvan lapsistaan mökin pihassa kuvatekstillä ” Mikäs tässä näiden veijareiden kanssa ollessa”. Ja muija on vielä itse sote-alalla.
Jos se on omalla mökillä, miten se sua vahingoittaa??
Sehän on eristyksissä.
Lähtijät käyttävät omaa järkeään. Kokonaisuuden kannalta voisi kuulostaa järkevältä että kaikki ovat kiltisti tautipesässä eivätkä lähde pakoon. Mutta uskon että lähtijät ovat terveitä ja tekevät kaikkensa välttääkseen tartunnat ja tartuttamasta toisia eivätkä edes harkitse mökkikunnan sairaanhoidon puoleen kääntymistä. Monet heistä kuuluvat riskiryhmiin ja säilyttävät henkensä poistumalla riskialueelta.
Kertoo vain pk-seutulaisten älykkyysosamäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän,että teillä jotka syyllistätte näitä mökeilleen menijöitä, ei ole omaa mökkiä ja tuskin sitä autoakaan, jolla voisi mökilleen mennä. Kuka siellä pienessä kopperossa viihtyy? Siellä pakokaasujen seassa. Täällä on myös yksityisiä lääkäriasemia, ja moni mökkiläinen on varakas.
Siellähän istutte ja pelkäätte. niin mitä? Eläke juoksee ja ei huolen häivää, katselen metsänäkymää.
Hajotkaa kateuteenne.
Miulla on kyllä auto ja omakotitalo pellon reunalla. Lehmiä 500 metrin päässä. Mökkiä ei kyllä oo, kun tässä talossa on tarpeeksi hommaa. Mutta en mie kyllä hyväksy sitä, että lähetään vastoin ohjeistusta pois kotoa. Kun se ohjeistus on meidän kaikkien hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Sama kuin sodassa, mennään pakoon.
Syyllisiä ovat lentomatkustajat jotka ovat viikkojen ajan saaneet valua maan päälle ja tuoda tautia tänne.
Mökkijärjestelmä on maailman paras karanteenijärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö on siis kyse? Pelätään koronaa niin kuollakseen että haluaa lähteä mahdollisimman kauas? Mutta miksi ihmeessä pakenee sinne, missä terveydenhoitoa on saatavilla ehkä 100 km:n päässä ja tehohoitopaikkoja on yhden käden sormilla laskettava määrä? Jos kyse on pelosta, niin eikö olisi järkevintä jäädä sinne missä hoitoonpääsy on tehokkainta ja hoidon laatu ja kapasiteetti kaikkein korkeinta?
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kannattaa myös muistaa että yhtä luonnollinen reaktio on heittää karanteenirikkuria kivellä päähän niin että kolisee.
Juu nou, luonnollisuus ei tee reaktiosta hyväksyttävää tai kovin kannattavaa. Henkisesti terveen ihmisen pitää osata hillitä reaktionsa ja muut halunsa.
Mistä tiedät? Kiinasta tuli arveluita, että useimmat lapset sairastavat koronan mitä todennäköisemmin niin lievänä, että oireita ei välttämättä edes huomaa. Mutta he voivat siis tartuttaa muita oireettomina kantajina.