Perheellämme EI OLE VARAA savukalaan
Onko oikein, että tällaisenakin aikana joutuu meidän perhe reissaria ja medvurstia järsimään? Samaan aikaan varakkaissa perheissä on kyllä savukalaa pöydässä.
Kommentit (31)
Minulla kyllä on. Tienaan bruttona n. 1000e/kk, yksi lapsi elätettävänä. Pidän kalasta, tingin muusta.
Kala ei maksa mitään kun kalastaa itse savustaminen vaatii tosin 30 euroa maksavan sähkösavustimen tai laatikon.
Suosittelen että pidättäydytte savukalan hankkimisesta.
Ei siinä muu auta.
Sitä muuten saa omasta mielestäni melkein ilmaiseksi Lidlistä kun sattuu -30% paketti näkökenttään.
Savupusseissa uunissa saa tehtyä hyvää ruokaa, myös kalaa.
Kalastakaa köyhät itse ja savustakaa. Ei maksa mitään.
Se on se priorisointi. Joskus voi maksaa savukalasta, ja sitten jättää jonkun muun asian ostamatta. Minä olen ihan pennitön, mutta joskus on vain saatava kalaa. Jos oikein hulluttelen, niin ostan pyydettyä lohta, en viljeltyä. Valintojen maailma.
Meillä on kalansavuslaatikko, toimii sähköllä.
On kylläkin mökillä, jossa myös järvi josta kalat saadaan.
Meetvurstin kilohinta on sama kuin savustetun kirjolohen tai siian ainakin Lidlissä.
Tää sama aloitus on täällä säännöllisin väliajoin😂
Mutta sanottakoon että jos tällä hetkellä suurin huoli on savukala niin aloittajalla on adiat elämässä varsin hyvin.
Meille ei ollut savukalaa vaan graavikalaa aamupalalla
opettele tekemään sitä itse. kalaa saat ilmaiseksi järvistä ja sitten savustuspönttöjä saa parilla kympillä, mutta senkin voi tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Oletko läski?
En, miten niin?
Tienaa enemmän, sitten on varaa. Helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko läski?
En, miten niin?
Ok. Vaikutit vaan eräältä ärsyttävältä läskiltä jonka tunnen.
Silakkafileitä myydään edullisesti suuremmissa kaupoissa. Ovat tosi herkullisia paistettuina perunamuusin kanssa.
Eikä lohikaan kallista kalaa ole nykyisin. Suomalainen kuha on monta kertaa kalliimpaa.
Mulla ei ole varaa kaviaariin! Pelkkiä blinejä pitää ihmisraasun syödä. Eikö nyt valtio auttaisi köyhää näinä aikoina?
Ei mullakaan oo ollut vuosiin. Ei se mitään.