Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan isoja sakkoja voi Suomessa tulla liikkumisrajoitusten rikkomisesta?

Vierailija
26.03.2020 |

Ranskassa voi saada jo 1400e:n sakot.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske niitä, jotka on syrjäyttäneet itsensä yhteiskunnasta, kuten ei muutkaan säännöt. Sakot maksaa Kela.

Vierailija
22/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En aio noudattaa mitään rajoituksia. Uudenmaan liikkumiskieltoonkin minulla on pätevä kiertotie: Uudenmaan ulkopuolella asuvat yli 75 v. vanhemmat joiden ruokahuollosta koronan aikana vastaan. 

Olen sitä mieltä että nykyihmisenkin pitäisi vaan hyväksyä että kulkutauteja tulee ja ne tappaa ihmisiä. Ja että ne jotka jää eloon, sitten rakentaa maailmaa uudestaan kriisin jälkeen. Itse kuulun riskiryhmään ja aika todennäköisesti kuolen koronaan jos sen saan. Valitsen mieluummin kuitenkin kuoleman kuin vapauden menetyksen ja pitkän ankeilu-kitkutuksen.

Vanhempiesi kotikunta kyllä auttaa ruokaostoksissa, joten ei ole pätevä syy. Jos elämä ei kiinnosta sittenhän voit suosiolla tehdä hoitotahdon, jossa kieltäydyt koronan iskiessä kaikesta hoidosta. Säästyy sairaalapaikkasi niille, jotka arvostavat omaa elämäänsä. 

Hoitotahto siitä, että mitään tehohoitoa  tai elvytystä en halua ottaa vastaan, on jo olemassa. Ainakaan tähän mennessä vanhemmilla ei ollut tietoa että heidän kotikuntansa (Salo, mutta asuvat saaristossa Särkisalossa) järjestäisi ruokaostosapua ihmisille, joilla ei ennestään ole ollut kunnan palveluiden tarvetta. Kiva tietysti jos sellainen järjestyisi, ei minuakaan huvita ajaa 140 km kahdesti viikossa hoitamaan heidän asioitaan.

Aika monessa mediassa on kerrottu, että näin poikkeuslain aikana kunnat huolehtivat myös niiden iäkkäiden asukkaiden ruokahuollosta, jotka eivät ole kunnan palveluiden piirissä valmiiksi. Jos olisit vähänkään fiksu, olisit jo aikoja sitten soittanut sinne kuntaan ja järjestänyt vanhempasi avun piiriin. Ihan jo heidän terveytensä kannalta. On nimittäin melkoinen riski, että ramppaat siellä mahdollisesti virus jo mukanasi. 

Enpä usko että sitä virusta oikein mistään voisin saada. Elän syrjässä mummonmökissäni kahden koirani kanssa ja olen tehnyt etätyötä jo pidempään. Erakkomaisesti ja ihmisiä vältellen olen elänyt jo vuosikymmeniä. 

Vanhempani ei myöskään millään haluaisi mitään yhteiskunnan apua, olla "kunnanvaivaisia", kuten heidän nuoruudessa sanottiihn. Mutta toki, jos oikeasti vanhusten hoitoon liittyvien velvoitteden perusteella ei saa enää ylittää Uudenmaan rajaa, niin pakkohan sellaista apua on heille järjestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske niitä, jotka on syrjäyttäneet itsensä yhteiskunnasta, kuten ei muutkaan säännöt. Sakot maksaa Kela.

Eihän sakkoja kela maksa, vaan menevät ulosottoon jos henkilö ei itse niitä maksa.

Vierailija
24/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnaa siitä tulee. Poikkeustila, poikkeusrangaistukset.

Vierailija
25/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En aio noudattaa mitään rajoituksia. Uudenmaan liikkumiskieltoonkin minulla on pätevä kiertotie: Uudenmaan ulkopuolella asuvat yli 75 v. vanhemmat joiden ruokahuollosta koronan aikana vastaan. 

Olen sitä mieltä että nykyihmisenkin pitäisi vaan hyväksyä että kulkutauteja tulee ja ne tappaa ihmisiä. Ja että ne jotka jää eloon, sitten rakentaa maailmaa uudestaan kriisin jälkeen. Itse kuulun riskiryhmään ja aika todennäköisesti kuolen koronaan jos sen saan. Valitsen mieluummin kuitenkin kuoleman kuin vapauden menetyksen ja pitkän ankeilu-kitkutuksen.

Vanhempiesi kotikunta kyllä auttaa ruokaostoksissa, joten ei ole pätevä syy. Jos elämä ei kiinnosta sittenhän voit suosiolla tehdä hoitotahdon, jossa kieltäydyt koronan iskiessä kaikesta hoidosta. Säästyy sairaalapaikkasi niille, jotka arvostavat omaa elämäänsä. 

Hoitotahto siitä, että mitään tehohoitoa  tai elvytystä en halua ottaa vastaan, on jo olemassa. Ainakaan tähän mennessä vanhemmilla ei ollut tietoa että heidän kotikuntansa (Salo, mutta asuvat saaristossa Särkisalossa) järjestäisi ruokaostosapua ihmisille, joilla ei ennestään ole ollut kunnan palveluiden tarvetta. Kiva tietysti jos sellainen järjestyisi, ei minuakaan huvita ajaa 140 km kahdesti viikossa hoitamaan heidän asioitaan.

No sulle on varmaan ok että vanhempasikin kuolee joten senkun lakkaat ruokkimasta heitä.

Vierailija
26/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summaa voi aina kartuttaa vastustamalla virkavaltaa eli alkamalla vänkäämään vastaan. Voin jo sieluni silmin nähdään vänkääjän ilmeen kun poliisi toimii 🤣!

Ilme ei muutu miksikään. Olen hyvin toimeen tuleva it-yrittäjä eikä tuhansienkaan eurojen sakko häiritse pätkääkään.

Ja oeln myös sitä mieltä että jos valinta on vapaus tai henki, niin pidän vapauden. Henki menkööt ennen kuin alistun mielivaltaisiin rajoituksiin.

Älä valehtele! Jos olisit ”hyvin toimeentuleva it-yrittäjä” et olisi noin saat***n tyhmä!

Vierailija
27/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Sanna kyllä silittää päätä ja sanoo että sinun pitäisi noudattaa suosituksiamme.

Vierailija
28/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammutaan välittömästi, omaisuus valtiolle.

Tämä koskee kuitenkin vain ja ainoastaan ns kantasuomalaisia, EI uussuomalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi