Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan isoja sakkoja voi Suomessa tulla liikkumisrajoitusten rikkomisesta?

Vierailija
26.03.2020 |

Ranskassa voi saada jo 1400e:n sakot.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sakot Suomessa mene yleensä tulojen mukaan? Monimiljonääri maksaa satoja tuhansia ja työtön ehkä kymppejä tai korkeintaan satasia - jos nyt ketään koskaan oikeasti edes tullaan sakottamaan.

Vierailija
2/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuloihin suhteutetut sakot, jotka todella tuntuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammutaan välittömästi, omaisuus valtiolle.

Vierailija
4/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Suomi laittaa saman tien hintaa 500e+, koska jos puhutaan jostain  parista kympistä niin ei ketään kiinnosta.

Ja jos sama ihminen rikkoo liikkumiskieltoa kahdesti ,niin sitten suoraan vaan putkaan kuukaudeksi.

Vierailija
5/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Suomi laittaa saman tien hintaa 500e+, koska jos puhutaan jostain  parista kympistä niin ei ketään kiinnosta.

Ja jos sama ihminen rikkoo liikkumiskieltoa kahdesti ,niin sitten suoraan vaan putkaan kuukaudeksi.

Tämä olisi hyvä malli. Rikkaalle ei 500 tunnu missään, mutta yö juoppoputkassa saattaisi takoa tehokkaasti järkeä päähän. Jos sekään ei tehoa, putkaan kunnes rajoitukset puretaan. 

Vierailija
6/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota pitää miettiä? Aiotko rikkoa sulkua?

Vierailija
7/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos nyt vaan pysyttäisiin siellä,  missä ollaan, niin ei tarvitsisi pohtia...

Vierailija
8/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota pitää miettiä? Aiotko rikkoa sulkua?

No miksiköhän? Vai onko Suomessa mielestäsi noudatettu hyvin aiempiakaan liikkumisrajoitusohjeita? (esim. krhm Lapin matkailu...)

Vierailija
9/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi hyvä malli. Rikkaalle ei 500 tunnu missään, mutta yö juoppoputkassa saattaisi takoa tehokkaasti järkeä päähän. Jos sekään ei tehoa, putkaan kunnes rajoitukset puretaan. 

tuo putkaan joutuminen on myös siinä mielessä tärkeää, että ne joilla on isot ulosottovelat eivät varmaan paljoa välittäisi ylimääräisistä sakoista. Siksi on tärkeää, että 2 rikkeen jälkeen joudutaan linnaan/putkaan pidemmäksi aikaa. 

Vierailija
10/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. En aio noudattaa mitään rajoituksia. Uudenmaan liikkumiskieltoonkin minulla on pätevä kiertotie: Uudenmaan ulkopuolella asuvat yli 75 v. vanhemmat joiden ruokahuollosta koronan aikana vastaan. 

Olen sitä mieltä että nykyihmisenkin pitäisi vaan hyväksyä että kulkutauteja tulee ja ne tappaa ihmisiä. Ja että ne jotka jää eloon, sitten rakentaa maailmaa uudestaan kriisin jälkeen. Itse kuulun riskiryhmään ja aika todennäköisesti kuolen koronaan jos sen saan. Valitsen mieluummin kuitenkin kuoleman kuin vapauden menetyksen ja pitkän ankeilu-kitkutuksen.

Vierailija
11/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En aio noudattaa mitään rajoituksia. Uudenmaan liikkumiskieltoonkin minulla on pätevä kiertotie: Uudenmaan ulkopuolella asuvat yli 75 v. vanhemmat joiden ruokahuollosta koronan aikana vastaan. 

Olen sitä mieltä että nykyihmisenkin pitäisi vaan hyväksyä että kulkutauteja tulee ja ne tappaa ihmisiä. Ja että ne jotka jää eloon, sitten rakentaa maailmaa uudestaan kriisin jälkeen. Itse kuulun riskiryhmään ja aika todennäköisesti kuolen koronaan jos sen saan. Valitsen mieluummin kuitenkin kuoleman kuin vapauden menetyksen ja pitkän ankeilu-kitkutuksen.

No toivottavasti sä olet se jonka korona vie! 

Vierailija
12/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuo putkaan joutuminen on myös siinä mielessä tärkeää, että ne joilla on isot ulosottovelat eivät varmaan paljoa välittäisi ylimääräisistä sakoista. Siksi on tärkeää, että 2 rikkeen jälkeen joudutaan linnaan/putkaan pidemmäksi aikaa. 

Ja niskuroijille ei tietenkään yhteiskunta maksa ylläpitoa putkassa, vaan se on maksettava ihan itse. 

Vierailija
13/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kuitenkaan tulla rankaisemaan. Jos tulet valvontapisteelle ilman liikkumiseen oikeutettua syytä, niin poliisi ohjaa kääntymään takaisin. Jos taas onnistut kiertämään valonnan, ei sakoteta, koska viranomainen ei edes huomaa, että olet väärällä puolella (ja vaikka huomaisikin, ei voisi jälkikäteen osoittaa, ettetkö olisi ollut rajoituksen alusta saakka kyseisellä puolella).

Lähinnä sakottaminen voisi tulla kyseeseen, jos joku härskisti ohittaisi valvontapisteen aivan sen välittömässä läheisyydessä (esim. ei noudattaisi poliisin pysähtymiskäskyä). Tuolloinkin tekee jonkun vakavamman rikoksen (virkavallan vastustaminen tms.), jolloin rankaiseminen tapahtuu sen perusteella.

Vierailija
14/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempiesi kotikunta kyllä auttaa ruokaostoksissa, joten ei ole pätevä syy. Jos elämä ei kiinnosta sittenhän voit suosiolla tehdä hoitotahdon, jossa kieltäydyt koronan iskiessä kaikesta hoidosta. Säästyy sairaalapaikkasi niille, jotka arvostavat omaa elämäänsä. 

Vierailija
15/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväsakkojahan ne olisivat, eli riippuvat tuloista ja tuomari päättää päiväsakkojen määrän. Oikeuskäytäntöä ei luonnollisestikaan ole, kun valmiuslaki on ensimmäistä kertaa voimassa, joten ei kai sitä kukaan vielä tiedä, montako päiväsakkoa sellaisesta määrättäisiin. Varmaan riippuu myös teon olosuhteista ja yksityiskohdista.

Vierailija
16/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempiesi kotikunta kyllä auttaa ruokaostoksissa, joten ei ole pätevä syy. Jos elämä ei kiinnosta sittenhän voit suosiolla tehdä hoitotahdon, jossa kieltäydyt koronan iskiessä kaikesta hoidosta. Säästyy sairaalapaikkasi niille, jotka arvostavat omaa elämäänsä. 

Hoitotahto siitä, että mitään tehohoitoa  tai elvytystä en halua ottaa vastaan, on jo olemassa. Ainakaan tähän mennessä vanhemmilla ei ollut tietoa että heidän kotikuntansa (Salo, mutta asuvat saaristossa Särkisalossa) järjestäisi ruokaostosapua ihmisille, joilla ei ennestään ole ollut kunnan palveluiden tarvetta. Kiva tietysti jos sellainen järjestyisi, ei minuakaan huvita ajaa 140 km kahdesti viikossa hoitamaan heidän asioitaan.

Vierailija
17/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summaa voi aina kartuttaa vastustamalla virkavaltaa eli alkamalla vänkäämään vastaan. Voin jo sieluni silmin nähdään vänkääjän ilmeen kun poliisi toimii 🤣!

Vierailija
18/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitotahto siitä, että mitään tehohoitoa  tai elvytystä en halua ottaa vastaan, on jo olemassa. Ainakaan tähän mennessä vanhemmilla ei ollut tietoa että heidän kotikuntansa (Salo, mutta asuvat saaristossa Särkisalossa) järjestäisi ruokaostosapua ihmisille, joilla ei ennestään ole ollut kunnan palveluiden tarvetta. Kiva tietysti jos sellainen järjestyisi, ei minuakaan huvita ajaa 140 km kahdesti viikossa hoitamaan heidän asioitaan.

Aika monessa mediassa on kerrottu, että näin poikkeuslain aikana kunnat huolehtivat myös niiden iäkkäiden asukkaiden ruokahuollosta, jotka eivät ole kunnan palveluiden piirissä valmiiksi. Jos olisit vähänkään fiksu, olisit jo aikoja sitten soittanut sinne kuntaan ja järjestänyt vanhempasi avun piiriin. Ihan jo heidän terveytensä kannalta. On nimittäin melkoinen riski, että ramppaat siellä mahdollisesti virus jo mukanasi. 

Vierailija
19/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summaa voi aina kartuttaa vastustamalla virkavaltaa eli alkamalla vänkäämään vastaan. Voin jo sieluni silmin nähdään vänkääjän ilmeen kun poliisi toimii 🤣!

Ilme ei muutu miksikään. Olen hyvin toimeen tuleva it-yrittäjä eikä tuhansienkaan eurojen sakko häiritse pätkääkään.

Ja oeln myös sitä mieltä että jos valinta on vapaus tai henki, niin pidän vapauden. Henki menkööt ennen kuin alistun mielivaltaisiin rajoituksiin.

Vierailija
20/28 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesti huimat 10s löytää Salon kaupungin sivuilta seuraavat tiedot:

Yli 70-vuotiaiden oma neuvontapuhelin numerossa 02 772 6003 neuvoo mieltä askarruttavissa kysymyksissä muun muassa asiointiin liittyen. Numero palvelee ma - pe klo 9-15.

Mikäli tarvitset apua esimerkiksi kaupassakäyntiin tai ruokakuljetuksiin, katso lista ilmoittautuneista ruokakassi-, ateria- ja asiointipalveluyrittäjistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi