Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö teidän miehet raakaa jauhelihaa?

Vierailija
26.03.2020 |

Kysyn, kun en oikein tiedä että onko raa'an jauhelihan syöminen normaalia. Omassa suvussa ja tuttavapiirissä niin ei ole tehty koskaan.

Mies (42v) syö meillä usein jauhelihaa raakana. Tätä on nyt jatkunut ehkä 5 vuoden ajan. Tänään meinasin tehdä miehelle ja kolmelle koulu-ikäiselle lapsellemme jauhelihakastiketta keitettyjen perunoiden kanssa.

Olin varannut 700g paketin jauhelihaa. Mies aukaisi juuri ennen ruuan laittoa jauhelihapaketin ja söi siitä kylmiltään noin 200-300 g raakaa jauhelihaa + ruisleivän. Ja tällaista on tapahtunut nyt jo useamman vuoden ajan.

No jäihän siitä sitten kolmelle lapselle kastikkeeseen noin 400g mutta sapettaa, että mies syö jauhelihat raakana ja lapsille jää sitten murto-osa kastiketta varten. Kastikkeesta saa vielä tosi terveellisen kun niin tekee, raaka jauheliha lounaaksi ei minusta ole kovin tavintosuositusten mukainen.

Nipotanko turhasta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Mutta jauheNliha maistuu kun palstailee...

Vierailija
2/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole miestä, mutta ehkä voin vastata itse miehenä. Syön useinkin. Naudan jauheliha on raakana parasta. Teen siitä tartarpihvin tai jotain sen suuntaista. Voin myös laittaa lihaa paksulti ruisleivän päälle ja maustaa suolalla ja pippurilla. Muiden eläinten lihaa en raakana syö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turvallista kunhan liha ei ole pilaantunutta. Mikroravinteet on raa'assa lihassa paremmin tallella.

Vierailija
4/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni harrasti tuota aikoinaan, mutta vain, jos liha oli paistista, sehän on tartar pihvin ainesosa,  mutta ehkäpä miehelläsi on raudanpuute.

Vierailija
5/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei syö, mä syön. Mutta en mitään puoltapaketillista vaan nokareen siinä pannulle heittäessä. Hyvää.

Vierailija
6/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63-vuotias nainen ja olen aina syönyt raakaa jauhelihaa ruisleivän päällä. Mausteeksi ripottelen suolaa ja sipulijauhetta. Mieheni ei sitä suostu syömään, eikä lapsetkaan aikoinaan.

Tuohon muuhun en ota kantaa.

Vierailija
7/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 63-vuotias nainen ja olen aina syönyt raakaa jauhelihaa ruisleivän päällä. Mausteeksi ripottelen suolaa ja sipulijauhetta. Mieheni ei sitä suostu syömään, eikä lapsetkaan aikoinaan.

Nainen minäkin (66) ja raakaa jauhelihaa syön n. 2-4 krt/vk. Määrä vaihtelee 100-200g/krt. Vain paistijauhelihaa ja leivän päällä minäkin. Joskus taputtelen sen pihvin muotoon ja rikon kananmunan päälle.

Vierailija
9/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen minäkin (66) ja raakaa jauhelihaa syön n. 2-4 krt/vk. Määrä vaihtelee 100-200g/krt. Vain paistijauhelihaa ja leivän päällä minäkin. Joskus taputtelen sen pihvin muotoon ja rikon kananmunan päälle.

Samoin. Ja jos oikein jaksaa hifistellä, niin pieneksi silputtua sipulia lisäksi.

Vierailija
10/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka jauheliha on terveysriski. Ja turha mainita tartar-pihviä, sillä se tehdään tuoreeltaan laadukkaasta pihvistä eikä jostain tarjous Pirkka/kotimaista -jämäpalakoosteesta.

Vierailija
11/11 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raaka jauheliha on terveysriski. Ja turha mainita tartar-pihviä, sillä se tehdään tuoreeltaan laadukkaasta pihvistä eikä jostain tarjous Pirkka/kotimaista -jämäpalakoosteesta.

No itsehän revit Pirkkajämäpalat keskusteluun. Jauhelihaa saa laadukkastakin lihasta vaikkapa tartarpihviä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi