Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei auta vastasyntyneen kanssa laisinkaan

Vierailija
26.03.2020 |

Vauvamme on nyt kuukauden ikäinen.

Miestä ei kiinnosta auttaa yhtään vauvan hoidossa, suorastaan ärsyyntyy kun kysyn häntä vaihtamaan vaippaa tai edes hetken pitelemään vauvaa. Yöt ovat todella rankkoja, kun vauva ei nuku ja imetyksessä on vielä hankaluuksia. Olen todella väsynyt.. Koti on vähän kaaoksessa, kun en millään ehdi siivoamaan. Päivisin ehdin tekemään ruoan ja syömään, jossakin kohtaa kun vauva nukkuu. Siinäpä se. Ulkona kävin viimeksi hieman ennen synnytystä. Mies kertoo olevansa väsynyt, vaikka hän saa nukkua yöt 8-12h, lisäksi ottaa päiväunet joka tapauksessa päivä..

Miten saisin miehen osallistumaan enemmän, ilman että se tuosta nyt ottaa ja lähtee nostelemaan?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi viisas ihminen aikoinaan että isän vuoro tulee sitten myöhemmin kun lapsi kasvaa, eli ei pidä olla huolissaan vaikka ei kauheasti osallistuisi ihan pienen vauvan hoitoon.  Kumma kun muutenkin nykyajan äidit vaatii miehiltä niin kauheasti. 80-90 luvulla oli melko selvää että kotona äitiyslomalla olevat äidit hoitivat vauvan ja isä kävi töissä. Illalla sitten kylvettivät tms. kun palasivat töistä.

Eli hoitivat illalla?

Illalla, viikonloppuna ja lomilla. 

Niin ja ap tässä nyt valittaa kun EI HOIDA. Että miten hän nyt vaatii enemmän kuin silloin kultaisella 80 luvulla?

Vierailija
42/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin menemään. Tuollainen mies Ei muutu, koskaan. Enkä antaisi toista mahdollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut epäilemään että mieheni on jotenkin taantunut vajaaälyiseksi. Ei muka TAJUA tai YMMÄRRÄ että lapset tarvitsevat ruokaa. Jos annan lapsille aamupalan ja tämän jälkeen lähden johonkin, iltapäivällä tulen takaisin ja kysyn koska lapset ovat syöneet ”öö no varmaan aamulla., koska annoit niille ruokaa??” Ukko itse on toki syönyt. Sama hän ei ymmärrä että lapsille pitää antaa myös juomista ruuan kanssa, jos en erikseen siitä sano.

Heh, joo, tää on meillä sama. Miehen sanojen mukaan ei kukaan myöskään syö viidesti päivässä, kun joskus vauva-aikana oli pitempään vauvan kanssa kahdestaan ja infosin mitä pitäisi syöttää kun olen pois. Joskun kun olin ratsastustunnilla ja pyysin syöttämään iltapuuron ja kun tulin kotiin mies sanoi että ei nyt jaksanut puuron kanssa pelleillä niin vauva söi maissinaksuja iltapalaksi.

Ei ne miehet aina vaan tajuu...

Ette te naiset aina tajua. Miesten käytös on fiksua, vaikkakin m*lkkumaista. Esittävät tyhmiä ja avuttomia, jotta heidän ei tarvitse hoitaa lapsiaan. Teitä manipuloidaan. Ja joihinkin naisiin uppoaa kuin veitsi voihin...

Fiksua kaataa kaikki työt vaimon niskaan ja saada hänet ajattelemaan että olet jotenkin vamm.ainen? Varmasti parantaa esim seksielämää roimasti!

No nämä samat naiset jotka suostuvat hoitamaan ja passaamaan lasten lisäksi miehensäkin antavat kyllä vaikka heillä itsellään ei haluja enää olisikaan. Ja tuollaisia miehiä ei kiinnosta onko nainen haluton vai ei kun hommiin ryhtyy...

Vierailija
44/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei auta? Auta???

No kyllä tuossa vaiheessa vielä vauva ja äiti ovat ihan symbioosissa ja miehen kuuluu auttaa.

Sanoihan tuo äitikin, että imetyksestä on vielä hankaluutensa. Ei siinä isän rinnasta ole hyötyä vaikka muuten mahtava olisikin.

Eikä ole. Äitiä tarvitaan välttämättä juuri sen ajan kun hän imettää eikä siihen mitenkään valtaosaa vuorokaudesta mene. Kaikkina muina aikoina mies voi olla vauvan kanssa ihan siinä kuin äitikin.

Itse en ikinä ajatellut että vauva olisi jotenkin enemmän minun vastuullani kuin mieheni. Mies oli vauvan kanssa alusta lähtien luontevasti aivan kuten minäkin. En muista että olisi oikein koskaan pitänyt erikseen pyytää että hän sen ottaisi.

Jos äidin suhde lapseen on kovin symbioottinen ja aivan erilainen kuin isän niin olisi syytä olla huolissaan koska se tuskin siitä helposti muuttuu myöhemminkään.

Vierailija
45/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi viisas ihminen aikoinaan että isän vuoro tulee sitten myöhemmin kun lapsi kasvaa, eli ei pidä olla huolissaan vaikka ei kauheasti osallistuisi ihan pienen vauvan hoitoon.  Kumma kun muutenkin nykyajan äidit vaatii miehiltä niin kauheasti. 80-90 luvulla oli melko selvää että kotona äitiyslomalla olevat äidit hoitivat vauvan ja isä kävi töissä. Illalla sitten kylvettivät tms. kun palasivat töistä.

Eli hoitivat illalla?

Niin ja ap tässä nyt valittaa kun EI HOIDA. Että miten hän nyt vaatii enemmän kuin silloin kultaisella 80 luvulla?

Vaatiminen ei yksin riitä vaan pitää olla mahdollistamatta sitä miehen käytöstä ja ottaa itsekin sitä todellista vastuuta. Jos nyt on linnottautunut sinne kotiin ilman, että on kertaakaan käynyt yksin edes ulkona niin kenen vika se sitten on? Miehen? Ja aikuinen itsenäinen nykynainen on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa, joissain rajoittavassa vankilassa jota miehen, sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?

Vierailija
46/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hoitivat illalla?

Vaatiminen ei yksin riitä vaan pitää olla mahdollistamatta sitä miehen käytöstä ja ottaa itsekin sitä todellista vastuuta. Jos nyt on linnottautunut sinne kotiin ilman, että on kertaakaan käynyt yksin edes ulkona niin kenen vika se sitten on? Miehen? Ja aikuinen itsenäinen nykynainen on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa, joissain rajoittavassa vankilassa jota miehen, sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?

Että jättää vaan itsekin vauvan huutamaan ja ilman ruokaa? Kuinka pitkään luulet että tuo toimii?

Vierailija
47/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut epäilemään että mieheni on jotenkin taantunut vajaaälyiseksi. Ei muka TAJUA tai YMMÄRRÄ että lapset tarvitsevat ruokaa. Jos annan lapsille aamupalan ja tämän jälkeen lähden johonkin, iltapäivällä tulen takaisin ja kysyn koska lapset ovat syöneet ”öö no varmaan aamulla., koska annoit niille ruokaa??” Ukko itse on toki syönyt. Sama hän ei ymmärrä että lapsille pitää antaa myös juomista ruuan kanssa, jos en erikseen siitä sano.

Heh, joo, tää on meillä sama. Miehen sanojen mukaan ei kukaan myöskään syö viidesti päivässä, kun joskus vauva-aikana oli pitempään vauvan kanssa kahdestaan ja infosin mitä pitäisi syöttää kun olen pois. Joskun kun olin ratsastustunnilla ja pyysin syöttämään iltapuuron ja kun tulin kotiin mies sanoi että ei nyt jaksanut puuron kanssa pelleillä niin vauva söi maissinaksuja iltapalaksi.

Ette te naiset aina tajua. Miesten käytös on fiksua, vaikkakin m*lkkumaista. Esittävät tyhmiä ja avuttomia, jotta heidän ei tarvitse hoitaa lapsiaan. Teitä manipuloidaan. Ja joihinkin naisiin uppoaa kuin veitsi voihin...

Fiksua kaataa kaikki työt vaimon niskaan ja saada hänet ajattelemaan että olet jotenkin vamm.ainen? Varmasti parantaa esim seksielämää roimasti!

No nämä samat naiset jotka suostuvat hoitamaan ja passaamaan lasten lisäksi miehensäkin antavat kyllä vaikka heillä itsellään ei haluja enää olisikaan. Ja tuollaisia miehiä ei kiinnosta onko nainen haluton vai ei kun hommiin ryhtyy...

Minä kirjoitin tuon ensimmäisen kommentin ja ei ole todellakaan harrastettu yhtään mitään toisen lapsen syntymän jälkeen, eroa suunnittelen koko ajan. Että niin ”fiksua mieheltä”

Vierailija
48/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sellainen on psykopaatin käytöstä eikä "fiksua". Kukaan normaali ja fiksu mies ei ole niin empatiakyvytön että haluaa tieten tahtoen asettaa suuren taakan hermoromahduksen partaalla olevalle rakkaalleen.

Koetko noin muutenkin psykopaatit fiksuiksi? Eli muiden häikäilettömän hyväksikäytön joka asiassa? Erikoinen näkemys sulla.

Vierailija
49/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaisia p**kaper**itä me naiset sitten henkemme kaupalla hoiva-aloilla yritetään pitää hengissä koronalta. Kysymys herää, miksi. 

Vierailija
50/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki isät edes ole kotona, kun on vastasyntynyt. He ovat töissä melkein keskiyöhön asti. Siinä oppii olemaan kahdestaan lapsen kanssa.

Vierailija
51/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ikäinen vasta. Ja ihan loppu jo.

Vierailija
52/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin tuon ensimmäisen kommentin ja ei ole todellakaan harrastettu yhtään mitään toisen lapsen syntymän jälkeen, eroa suunnittelen koko ajan. Että niin ”fiksua mieheltä”

Hienoa, että ymmärrät erota. Valitettavan moni ei ja eivät niin useat miehet tuloksetta tuolla tavalla käyttäytyisi.

Vierailija
53/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että ymmärrät erota. Valitettavan moni ei ja eivät niin useat miehet tuloksetta tuolla tavalla käyttäytyisi.

Kyllä lähes kaikki naiset tollasesta liitosta lopulta lähtee. Lasten- ja kodinhoitoon osallistumattomuus on mieheltä kuin omaan housuun kuseminen pakkasella, hetken lämmittää.

Vierailija
54/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sellainen on psykopaatin käytöstä eikä "fiksua". Kukaan normaali ja fiksu mies ei ole niin empatiakyvytön että haluaa tieten tahtoen asettaa suuren taakan hermoromahduksen partaalla olevalle rakkaalleen.

Koetko noin muutenkin psykopaatit fiksuiksi? Eli muiden häikäilettömän hyväksikäytön joka asiassa? Erikoinen näkemys sulla.

Fiksuus ja empaattisuus ovat aivan eri piirteitä, eivätkä mitenkään korreloi keskenään. Jos mies onnistuu käytöksellään manipuloimaan tahtonsa läpi niin, että vaimo luulee miehen olevan vain vähän avuton ja hölmö ja ottaa kaiken hoitaakseen, onhan se fiksua miehen tavoitteiden kannalta. "Kukaan normaali ja fiksu ei ole niin empatiakyvytön että haluaa tieten tahtoen asettaa suuren taakan hermoromahduksen partaalla olevalle rakkaalleen..." Mutta aikuiset "normaalit ja fiksut" miehetkö ovat niin avuttomia ja typeriä, että eivät ymmärrä että lapsille pitää antaa terveellistä ruokaa säännöllisin väliajoin? Niin niin. Ja vaimo hoitaa.

Ihmiset ovat ihan luontaisesti itsekkäitä, psykopatiaan tarvitaan sitten vähän muutakin, että jospa ei liioiteltaisi. Ja miksi psykopaatti ei voisi olla fiksu? Edelleen, älykkyys ei katso empatiaa. Monet psykopaatit ovat fiksuja.

Vierailija
55/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi auttaa minua saamaan kulhon ylähyllyltä, mutta ei todellakaan "auta", kun hoitaa omaa lastaan. Sehän on itsestäänselvyys, että vastuullinen ja täysjärkinen mies hoitaa omaa lastaan niin paljon kuin pystyy. Sylissä voi pitää, vaihtaa vaipat, viihdyttää, nousta yöllä vaihtamaan vaipat ennen kuin äiti ruokkii lapsen. Minun huushollissani ei olisi toista vauvaa yhtäaikaa. Ei todellakaan. Asia olisi selvä heti ensitapaamisesta alkaen.

Vierailija
56/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies kommentoi aikaisemmin lapsen hoitamiseen? Ja kuinka innokas hän oli asiasta ennen kuin tulit raskaaksi? 

Vierailija
57/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaisia p**kaper**itä me naiset sitten henkemme kaupalla hoiva-aloilla yritetään pitää hengissä koronalta. Kysymys herää, miksi. 

Vielä suurempi mysteeri on, että miksi te fiksut naiset lisäännytte tuollaisten spedejen kanssa? 

Vierailija
58/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä suurempi mysteeri on, että miksi te fiksut naiset lisäännytte tuollaisten spedejen kanssa? 

Johan se on moneen kertaan selitetty. Se "spedeily" ilmaantuu yleisesti kuvioihin vasta lisääntymisen jälkeen. Eli naisen on pakko kasvaa aikuiseksi, mies yrittää jatkaa sinkkuelämäänsä ihan muina miehinä. Siinähän sitten ihmettelee kun se sinkkuelämä toteutuukin naisen kyllästyttyä.

Vierailija
59/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette jutelleet näitä asioita valmiiksi jo ennen vauvan syntymää.

Olisi kannattanut tehdä selkeä työnjako suunnitelma.

Mutta ap luuli tietenkin, että vauva on kuin jokin kissanpentu: sitä vaan silitellään ja pidetään sylissä.

Ei siitä mitään työtä ja vaivaa ole.

En ole ap, mutta yleensähän näistä asioista kyllä puhutaan. Vaan sitten kun tulee tositilanne, niin puheita onkin vaikea toteuttaa. Miehellä ja vaimolla voikin olla ihan eri näkemykset siitä, mitä auttaminen tarkoittaa, mitä vanhemmuus tarkoittaa jne. Eikä sitä ole osannut tietenkään selvittää, kun ei ole ollut aiempaa kokemusta tilanteesta.

Onhan tämä aihe näköjään vieläkin jonkinlainen tabu. Äidit eivät saisi kertoa elämästään, millaista se oikeasti on.

Vierailija
60/65 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan se on moneen kertaan selitetty. Se "spedeily" ilmaantuu yleisesti kuvioihin vasta lisääntymisen jälkeen. Eli naisen on pakko kasvaa aikuiseksi, mies yrittää jatkaa sinkkuelämäänsä ihan muina miehinä. Siinähän sitten ihmettelee kun se sinkkuelämä toteutuukin naisen kyllästyttyä.

Tämä. Miten ihmeessä voisin tietää että lasten synnytys mies yhtäkkiä ei ”osaa” enää tehdä niitä kotitöitä joita ennen teki?? Tai kun hän innoissaan odottaa lasta syntyväksi niin jotenkin pitäisi nähdä ettei Se jaksa kuitenkaan herätä yöllä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme