Viikkaatteko miehenne vaatteet narulta kaappiin?
Minä tässä pyykkien keskellä pohdin, että viikkaatteko te muutkin miehenne vaatteet narulta kaappiin? Eli meillä mies laittaa likaiset vaatteet koriin minä sitten laitan koneeseen aina kaikki pyykit, omat, lapsen ja miehen, sitten koneesta aina narulle ja narulta kaappiin, kaikki hienoihin pinoihin. Onko luksusta miehelle vaiko ihan normaalikäytäntö muissakin perheissä?
Kommentit (35)
meillä nuo puutarha hommat, auton pesut kuuluu myös minulle. juuri eilen kasasin pienemmän lapsen sänkyä itse ja porasin seinälle hyllyjä...
en vapaasta tahdostani vaan pakko, ei täällä muuten tapahtuisi mitään!
Vierailija:
Minun vastuulla on perinteiset " naisten" työt: perheen vaatehuolto ja muonitus, siivous. Isäntä hoitaa miesten työt: lumen luonnit, nurmikon leikkuut, puutarhan hoidon, kaikenlaisen kiinteistönhoidon, auton pesut jne. Olen ihan tyytyväinen työn jakoon, kumpikin tekee sitä minkä parhaiten taitaa!
Mies kyllä myös usein viikkaa kaikki vaatteet. Minä useimmiten laitan pyykit koneeseen, molemmat lajittelee koreihin ja ripustaa pyykkejä.
Minä teen meillä kaikki kotityöt, ja vaatehuolto kuuluu palveluun. Teen homman paremmin kuin mies, eikä minua haittaa. Tai ottaa tuo joskus itse sukkia tai kalsareita suoraan narultakin, mutta ihan päällensä eikä kaappiin laittaakseen.
Sillon kun mies laittelee pyykkejä niin hoitaa myös minun pyykkini eli pistää ne koneeseen, narulle ja viikkaa+laittaa kaappiin. Sillon kun minä hoidan pyykkihommat niin laitan miehen vaatteet kaappiin asti.
korjasihan hänkin juuri autoni, että voin taas turvallisin mielin kulkea :).
Mies pesee, laittaa kuivumaan ja viikkaa kaappiin siinä missä minäkin. Käymme molemmat töissä ja kotityöt jaetaan.
Meillä nimittäin homma menee niin, että mies pesee pyykit ja levittää ne kuivumaan, minä viikkaan pyykit. Lasten vaatteet laitan kaappiin, mies laittaa omansa.
Reissumiehen vaimona olen oppinut luomaan lumet, ajamaan nurmikon, pesemään auton (harvoin!) ja pienet korjaustyötkin kuuluu minulle, ja kaikki kotitöihin liittyvä tietysti. Miehen pyykit pesen kuuden viikon välein ja viikkaan suoraan matkalaukkuun. Ei kehuttava työnjako, mutta näin meillä.
Meillä mies pesee pyykkiä yhtä lailla kuin minäkin, laittaa kuivamaan jne. Kun pyykit ovat kuivuneet, kumpikin viikkaa omansa kaappiin. En myöskään silitä miehen vaatteita, kyllä aikuisen miehen pitää osata omat vaatteensa silittää. Hyvä ihme sentään...! :)
Mulla taitaa olla luksusta teihin muihin verrattuna :D
Mutta meillä on miehen kans sopimus et se laittaa pyykit kuivumaan ja minä kuivat pyykit kaappeihin. Molemmat käydään töis ni jaetaan vähän hommia. Mutta oon saanut valitusta kun olen muka sekoittanut kaappia vaikka ihan tosissani yritin laittaa nätisti. Mitä mä sen pinoista tiedän...
eli viikkaan ja laitan kaappiin samalla kun muidenkin...
Mies kyllä iloisesti viikkaa ja laittaa kaappiin omansa ja myös mun ja lasten vaatteita. Ongelma on vaan siinä, että viikkaa ne miten sattuu, ihan ryppyisiksi ja sekaisiin kasoihin. Samoin kaappien osalta ei mitenkään tunnu oppivan, mitkä vaatteet menevät mihinkin kohtaan. Eli pysyn paljon tyytyväisempänä, kun viikkaan kaikki siististi ja laitan oikeille paikoilleen suoriin pinoihin.
Kun ei mies voi tehdä mitään ilman erillistä käskytystä, en minäkään tee miehelle palveluksia ilman erillisiä pyyntöjä. Siinähän ihmettelee kun etsii parittomia sukkiaan sängyn päältä.
T: toinen sängyn päälle kasaajista.
keräilen vaatteet ympäri kämppää pesen, ripustan narulle, pinkkaan ne. usein vaatepinot päätyvät lattialle pyörimään
(mies nostaa ne vaan pois sängyltä kun käy nukkumaan).
Lopulta TUNGEN ne johonkin sopivaan rakoon sielä kaapissa.
aikaisemmin jaksoin viikata ja järjestää miehen kaappia mutta en enään!
jos ei aikuinen osaa huolehtia omasta vaatekaapista niin olkoon. Meillä lapset vievät omia vaatteita lipastoon, kolme vuotias osaa jo laittaa sukat oikeaan paikkaan. Taitaa miehen kasvatuksessa olla jotain vikaa (anoppi?)