Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhuollon työvelvoite - TE-toimistot toimeenpanijoiksi

Vierailija
26.03.2020 |

Kuulostaa näin työssä käyvänä hoitajana vähän pahaenteiseltä. Yleensä nuo kortistossa olevat hoitajat ovat moniongelmaisia, tai sitten niin huonoja, että kukaan ei halua heitä palkata. Nyt sitten heidät pistetään väkisin töihin ja kun asiaa koordinoi TE-toimistot, sijoittelu voi olla ihan mitä vaan. Eiköhän siinä käy niin, että Korona-potilaiden lisäksi joutuu katsomaan työvelvoitettujen perään, kun he alkavat sekoilemaan ja motivaatio on olematon. Heitä ei olisi koskaan pitänyt kouluttaa alalle ja kohta se taas nähdään.

Vähintä mitä voisi toivoa, olisi että heidät sijoitettaisiin edes jotenkin järkevästi, eikä heti sinne lääkekaapille tai asiakkaan rahapussia vahtimaan. Että olisi edes vähän harkintaa. Mutta kun tilanne on tämä, ei tule tapahtumaan.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos on työttömänä ja kieltäytyy tarjotusta työstä (ilman hyvää syytä), tulee tietenkin karenssi. Mitähän rangaistuksia muille kieltäytyjille tulee?

Kieltäytymisestä tulee karenssi, mikäli kieltäytyy _tarjotusta työstä_. TE-keskus ei kuitenkaan ole työnantaja eikä edes valintaa tekevä taho. Se on vain välikäsi.

Vierailija
82/83 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni osa vanhutyössä olevista sairaanhoitajista pitäisi siirtää vaativampiin työtehtäviin kriisin ajaksi. Heidän tilalleen voisi pestata väliaikaisia hoitajia perushoitotyöhön. Lääkevastuu olisi vakinaisella henkilökunnalla. Itse olisin valmis perehdyttämään ja kantamaan lisävastuun. Toisaalta voisin itsekin lähteä tarvittaessa hiukan vaativampiin tehtäviin, koska olen ennen ollut työssä tk-sairaalassa.

Näinhän varmasti toimitaankin. Ei minua psykiatriselta teholle siirretä, mutta saatan päästä tekemään perushoitotyötä tk:n vuodeosastolle valvovan silmän alle jotta sieltä joku pääsee pykälää lähemmäs pääkallopaikkaa vapauttamaan taas jonkun sopivamman eturintamaan. Meille on tullut jo organisaation sisältä puhelut joissa pohdittiin missä meistä olisi hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, voimia ja rauhaa kaikille!

Nyt eletään vaikeassa tilanteessa ja vain yhteistyöllä tästä selvitään ja  päästään eteenpäin.

Jos ja kun meidät kutsutaan töihin niin kyllä me selviämme. Se vaatii soputumista ja taisteluasennetta.

Kunhan lääkehoito järjestetään asianmukaisesti niin kyllä me kaikesta muusta selviämme...kotihoidossa ja palvelutalossa ei kuitenkaan ole kriittisiä hoidettavia.

Pidetään toisistamme huolta ja taistellaan yhdessä koronaa vastaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi