Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa avattua lapselle tiliä!

Vierailija
25.03.2020 |

Lapseni isä on lähtenyt kävelemään vuosia sitten eikä hänestä ole kuulunut yhtään mitään. Huoltajuuden yritin saada yksin itselleni, koska en pääse kaikkia asioita muuten hoitamaan. Isä ei anna yksinhuoltajuutta. Hän luritteli istunnossa miten olen vieraannuttanut lapsen ja isä ei halua aiheuttaa hämmennystä lapselle olemalla väkisin elämässä mukana, lol! Samoin sen että olen mielenterveysongelmainen ja isä haluaa olla varmistamassa että lapsella on asiat hyvin jos sekoan jne. Siis kaikkea ihan tuubaa.

Isä teki vaikutuksen tuomariin ja yksinhuoltajuutta ei myönnetty. Nyt on kulunut neljä vuotta eikä isää ole näkynyt kertaakaan. En edes tiedä missä hän asuu. Elämä on melkoista taistelua asioiden hoidossa. Passin sain lapselle vasta poliisilta, koska isä ei myöntänyt sitä. Hän lähetti pitkät perustelut poliisille miksi lapselle ei voisi muka myöntää passia. Mukana taas selitykset mielenterveysongelmista jne. Poliisi päätti passin kuitenkin myöntää, mutta aikaa siinä meni.

Nyt sitten olin menossa lopettamaan lapsen vanhaa tiliä jotta saataisiin avattua uusi tili pankkiin jota koko meidän muu perhe käyttää. Soitin pankkiin, mutta sieltä sanottiin että tiliä ei voi lopettaa, koska minulla ei ole siihen mitään oikeuksia koska tiliä saa vain isä hoitaa. WHAT?? Minulle ei voi edes kertoa kuinka paljon siellä tällä hetkellä on varoja ja onko isä käyttänyt tiliä mahdollisesti omiin tarpeisiinsa. Isältä pitäisi kuulemma kysyä että voisinko olla toinen tilinhallinnoija. TIETENKÄÄN isä ei sihen suostu! Eli minulla ei siis huoltajana ole mitään sananvaltaa asiaan, vaan tiliä hoitaa yksinvaltuudella isä joka ei kuulu millään tavalla lapsen elämään.

Isä on perustanut uuden perheen, sen tiedän. Käyttääkö nyt sitten lapsen rahat uuden perheensä kustannuksiin vai mitä. Miten voi olla näin sairas kuvio? Tällä hetkellä tilanne on se, että etäkoululaiseni tarvitsisi läppärin/tietokoneen opiskeluun. Siltä tililtä olisi voinut rahoittaa lapselle koneen. Polkupyöräkin on jäänyt pieneksi. Itsellä ei ole varaa irrottaa yhtäkkiä summaa isompiin lapsen hankintoihin. Miten voi olla näin!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. OP.lla 15 vuotias voi avata itselleen oman tilin ilman vanhempien suostumusta. Miten sitten lie lapselle avatun tilin käyttöoikeuden kanssa muuttuminen lapsen kasvaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi