Uusimaa Tajuatteko nyt!!!!
VAPAA-AJAN MATKUSTUS EI OLE SALLITTUA!!! Nyt hallitus sen sanoi. Palatkaa koteihinne. Teidän takia tässä ollaan.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Koronaviruksen ottaminen tosissaan on ensisijaisen tärkeää. Oon kuitenkin lopen uupunut tähän syyllistämiseen, jota tulee joka suunnasta ja ihan kaikille tällä hetkellä. Niin median kuin yksityishenkilöiden suunnalta somessa.
Tää virus ei häviä sillä, että me revitään muita ihmisiä palasiksi. Meitä kaikkia pelottaa, mutta tää ei ole yhdenkään yksilön syytä. Meitä kaikkia ohjeistetaan valtionjohdon suunnalta, ja kun toimitaan niiden ohjeiden puitteissa, sen on oltava riittävästi.
Tässäkin ketjussa on tolloja jotka antavat lasten juosta pitkin kyliä ja lähtivät Leville lomailemaan.
Kotona oleminen on mahdotonta, vaan pitää käydä kaikki sukulaiset ja ystävät läpi.
Näin jossain kommentin "en oo äänestäny tätä hallitusta, joten en tottele". Ai v*ttu, mulla ei riitä sanat kuvailemaan miten ÄÄÄÄÄLIÖ voi olla ihminen joka sanoo noin. No, itsensähän siinä vaan nolaa, kuhan ei levitä tautia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teilläkin on ollut ihan omia naapureita hakemassa tauteja ulkomailta. Harmi vain moni on palannut kotikonnuilleen Helsinki-Vantaan lentokentän kautta, pysähtynyt matkalla pullakahville ABC:lle tai ottanut junan Vantaalta lentokentältä Helsingin kautta muualle Suomeen ja siten ollut levittämässä koronaa Uudellamaalla. Kiitos kun kävitte!
Kun katsoo yleistä tautitilannetta, niin tuo ei pidä paikkaansa. 2/3 osaa koronatapauksista on uudellamaalla, samalla kun pohjois-savossa on neljä tapausta ja pohjois-karjalassa kaksi tapausta. Kummassakaan ei ole uusia diagnooseja yli viikkoon. Etelä-suomessa tilanne pahenee päiväpäivältä ja paska osui jo tuulettimeen ja nyt haluatte antaa sitä meille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen noudattanut suosituksia jo pitkään, ja nyt minua rangaistaan siitä, että tuossa lemtokentällä kotiin palaavat minäminä-ääliöt saa jonkun suosituslapun karanteenista ja sitten Alepan kautta kotiin. Ei mitään rajoituksia heille. Itse en nää toisessa maakunnassa asuvaa miestäni ehkä kuukausiin. Irtisanoutuisin, mutta kun sekään ei nyt onnistu kun olen sairaanhoitaja.
Itse en ole matkustanut ulkomaille vuosiin. Kiitos tästä kuuluu erityisesti hiihtolomamatkaajille.
Valitettavasti ei olisi mitenkään voitu valvotusti karanteenata niitä 200 000 kotiin säntäävää räkäkurlua, jotka niistä koneesta purkautuivat. Tai voit toki ehdottaa miten homma olisi hoidettu, sillä minä en keksi. Ei auta kuin neuvoa ja opastaa ja käskeä ja jättää toteutus näiden omalle vastuulle. Heidän lähipiirinsä toki olisi voinut painostaa myös, tai edes tarjota sitä kauppa-apua kun tietää että nyt se Marjatta ja Jukka tulee kotia, luvataan toimittaa ruokakassi oven taa kunhan saapuvat ettei tartte alepaan heti mennä.
Vierailija kirjoitti:
Hah, mökille saa jäädä, mutta jos mieli muuttuu, kotiin ei ole asiaa. Koska vapaa-ajan matkustus ei ole sallittua
Kaikki ei Helsingissä syntyneet takaisin kotiseuduilleen.
Mä en ole matkustanut viimeisen 10 vuoden aikana kuin pari kertaa. En ole käynyt Lapissa kertaakaan 10 vuoteen. Olen noudattanut tähän saakka kiltisti kaikkia hallituksen ohjeita ja enemmänkin eristäen itseni ja lapseni kotiin. Toisin kuin ne välinpitämättömät p****t, joita näen tuolla kaduilla kävelemässä ryppäissä ja jotka eivät väistä tai pidä turvaväliä. Välinpitämättömät p*****t, jotka käyvät turhaan kaupoissa ostamassa karkkia, istuvat kahviloissa, käyvät bilettämässä, antamassa lastensa leikkiä naapureiden lasten kanssa ja oleilevat ja pelailevat ryhmittyneenä sankoin joukoin leikkipuistoihin ja kerrostalojen pihoihin. Kaikki ne mummot, jotka haahuilee prismojen käytävillä eivätkä piittaa ohjeista! Kaikki ne k***päät, jotka ovat tulleet ulkomailta eivätkä ole menneet karanteeniin. Hallitus, joka ei ole laittanut heitä karanteeniin, koska "sitä laki ei mahdollista". Mutta mahdollistaa kyllä ihmisten perusoikeuksien lyttäämisen!
Ja nyt mua sitten rangaistaan tällä v***n Uudenmaan karanteenilla enkä näe miesystävääni ties miten pitkään aikaan. Vaikka asun vielä sellaisessa kunnassa, jossa on vain muutama hassu tartunta! Haistakaa v**** kaikki!
Toivottavasti mökille lähtö kielletään myös Oulusta, Tampereelta ja Turusta sekä muista maakuntien kaupungeista. Vastuutonta lähteä esim Jyväskylästä tai Kuopiosta pikkukylän kauppoja tyhjentämään. Samalla tavalla kaikkien kaupunkien asukit köhivät koronat mökkipaikkakuntalaisten päälle. Kuulim juuri tutulta Kajaanista kuinka sieltä on lähdetty pohjoiseen ja Lappiin karkuun... Vastuutonta! Tämä koskee koko Suomea ja toivottavasti kaikki kaupungit suljetaan.
Vai ,että Uudenmaan vika ,kun eräät ihmiset pysähtyy kahville kun juuri tulleet matkalta ? Ensin itketään halutaan kotiin turvaan .Silti ei noudateta ohjeita.Tais säännöt hävitä päästä lennon aikana.
Olen käynyt viimeksi työpaikalla yli kaksi viikkoa sitten. Kaupassa tuona aikana 2 kertaa. Muuten ollut neljän seinän sisällä roskien viemistä lukuunottamatta.
Ei pelkoa, että poistuisin Uudeltamaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vai ,että Uudenmaan vika ,kun eräät ihmiset pysähtyy kahville kun juuri tulleet matkalta ? Ensin itketään halutaan kotiin turvaan .Silti ei noudateta ohjeita.Tais säännöt hävitä päästä lennon aikana.
Noitahan haastateltiin kentällä ja niin vaan sanoivat että Paunulla kotia, se on Tamperelainen yritys. Ja toinen ei oikein kehdannut edes kysyttäessä myöntää miten on menossa kotiseudulleen, mutta julkisilla mitä ilmeisimmin. Moni näistä ensin suhasi lähijunalla keskustaan tartuttaen Stadilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mökille lähtö kielletään myös Oulusta, Tampereelta ja Turusta sekä muista maakuntien kaupungeista. Vastuutonta lähteä esim Jyväskylästä tai Kuopiosta pikkukylän kauppoja tyhjentämään. Samalla tavalla kaikkien kaupunkien asukit köhivät koronat mökkipaikkakuntalaisten päälle. Kuulim juuri tutulta Kajaanista kuinka sieltä on lähdetty pohjoiseen ja Lappiin karkuun... Vastuutonta! Tämä koskee koko Suomea ja toivottavasti kaikki kaupungit suljetaan.
Mökille menon kieltämisellä on tarkoituksena se, ettei pikkupaikkakuntien sairaalat mene tukkoon. Niillä on resurssit hoitaa vain ne omat kuntalaiset. Turkulaisena tiedän, että täällä yleisimmät mökkipaikkakunnat on Nauvo, Parainen, Kustavi, Taivassalo. Ne kuuluvat Turun sairaanhoitopiiriin, eli he tavallaan mökkeilevät omalla takapihallaan. Eli periaatteessa se ja sama sairastutko kotona vai mökillä, samaan sairaalaan menet.
Vierailija kirjoitti:
!
Vierailija kirjoitti:
Mökille menon kieltämisellä on tarkoituksena se, ettei pikkupaikkakuntien sairaalat mene tukkoon. Niillä on resurssit hoitaa vain ne omat kuntalaiset. Turkulaisena tiedän, että täällä yleisimmät mökkipaikkakunnat on Nauvo, Parainen, Kustavi, Taivassalo. Ne kuuluvat Turun sairaanhoitopiiriin, eli he tavallaan mökkeilevät omalla takapihallaan. Eli periaatteessa se ja sama sairastutko kotona vai mökillä, samaan sairaalaan menet.
Syynä on myös se että kaupoissa joudutaan käymään pikkupaikkakunnilla eikä siellä ole kotiinkuljetuspalveluita joten tartuntojen todennäköisyys kasvaa. Antakaa nyt hyvät ihmiset syrjäkylillä asuvien olla siellä rauhassa ja pysykää kaupungeissa! Tampereellakin tartuntoja vaikka kuinka, vaikka kuuluisi samaan sairaanhoitopiiriin ja menee mökille voi kauppareissulla tartuttaa sen naapurn mummon. Sen takia kotona pysyminen koskee kaikkia koko Suomessa!!! Ei ole kielletty vain uusimaalaisten mökkeilyä! Kaikkien tulee pysyä kotona! Uskon että kohta eristetään kaikki suuremmat kaupungit.
Uudenmaan sisällä on kuollut saman verran kuin sen ulkopuolella. 2 ja 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaviruksen ottaminen tosissaan on ensisijaisen tärkeää. Oon kuitenkin lopen uupunut tähän syyllistämiseen, jota tulee joka suunnasta ja ihan kaikille tällä hetkellä. Niin median kuin yksityishenkilöiden suunnalta somessa.
Tää virus ei häviä sillä, että me revitään muita ihmisiä palasiksi. Meitä kaikkia pelottaa, mutta tää ei ole yhdenkään yksilön syytä. Meitä kaikkia ohjeistetaan valtionjohdon suunnalta, ja kun toimitaan niiden ohjeiden puitteissa, sen on oltava riittävästi.Ei todellakaan porukka toimi ohjeiden mukaan. Minäminä tyypit kokevat olevansa erityisasemassa. Eräänkin perhe ollut enemmän ja vähemmän flunssainen ja yskäinen monta kuukautta. Ei toivoakaan arvata milloin flunssa onkin korona. Perheen vanhemmat käyvät töissä, äiti vieläpä hoitoalalla ja yskää on. Perheessä kyläilee päivittäin kaveri lapsineen ja usein myös isovanhemmat.
Muuhun en nyt ota kantaa, mutta hoitoalalla ei saa olla pois siksi että muilla perheenjäsenillä on oireita (pl. tietysti sairaan lapsen hoito). Jos todistettu korona jää karanteeniin, mutta todisteita on nyt vaikea hankkia.
Lähden tästä kohta säkit täynnä ja mela puoliksi jo jäykkänä maakuntareissulle huomenna. 2-3 eri reittivaihtoehtoa ja kulkuvälinettä on mietetty valmiiksi sekä saman verran meriselityksiä taskussa.
Mites siinä Martinan vattassa olevassa entisessa tatskassa lukikaan: You find the roud if there is a will.?
Vierailija kirjoitti:
Näin jossain kommentin "en oo äänestäny tätä hallitusta, joten en tottele". Ai v*ttu, mulla ei riitä sanat kuvailemaan miten ÄÄÄÄÄLIÖ voi olla ihminen joka sanoo noin. No, itsensähän siinä vaan nolaa, kuhan ei levitä tautia.
Juu, en ole ollut päättämässä näistä veroista. En maksa!
Tää maa on niin täynnä tyhmiä ja vittumaisia ihmisiä että harvennus tekee vaan hyvää. "Me otamme tämän taudin vastaan!" -Sanna Marin
Vierailija kirjoitti:
Lähden tästä kohta säkit täynnä ja mela puoliksi jo jäykkänä maakuntareissulle huomenna. 2-3 eri reittivaihtoehtoa ja kulkuvälinettä on mietetty valmiiksi sekä saman verran meriselityksiä taskussa.
Mites siinä Martinan vattassa olevassa entisessa tatskassa lukikaan: You find the roud if there is a will.?
Eikös se ollut mill. Myllyä kohti vaan.
Ei todellakaan porukka toimi ohjeiden mukaan. Minäminä tyypit kokevat olevansa erityisasemassa. Eräänkin perhe ollut enemmän ja vähemmän flunssainen ja yskäinen monta kuukautta. Ei toivoakaan arvata milloin flunssa onkin korona. Perheen vanhemmat käyvät töissä, äiti vieläpä hoitoalalla ja yskää on. Perheessä kyläilee päivittäin kaveri lapsineen ja usein myös isovanhemmat.