Uusimaa Tajuatteko nyt!!!!
VAPAA-AJAN MATKUSTUS EI OLE SALLITTUA!!! Nyt hallitus sen sanoi. Palatkaa koteihinne. Teidän takia tässä ollaan.
Kommentit (201)
Koronaviruksen ottaminen tosissaan on ensisijaisen tärkeää. Oon kuitenkin lopen uupunut tähän syyllistämiseen, jota tulee joka suunnasta ja ihan kaikille tällä hetkellä. Niin median kuin yksityishenkilöiden suunnalta somessa.
Tää virus ei häviä sillä, että me revitään muita ihmisiä palasiksi. Meitä kaikkia pelottaa, mutta tää ei ole yhdenkään yksilön syytä. Meitä kaikkia ohjeistetaan valtionjohdon suunnalta, ja kun toimitaan niiden ohjeiden puitteissa, sen on oltava riittävästi.
Tilanteet muuttuvat jatkuvasti ja sen kanssa on vain elettävä, että ohjeistus voi olla tänään eri kuin eilen tai edes tunti sitten.
Toivoisin, että tässä ahdistavassa, meille kaikille uudessa ja huolestuttavassa tilanteessa, ei etsittäisi jatkuvasti seuraavaa hyökkäyksen kohdetta, jota ruoskia esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Tää on meille jokaiselle varmasti ihan riittävän kuormittavaa muutenkin.
Syyttämisen sijaan voidaan keskittyä esimerkiksi lähikontaktien minimoimiseen ja toistemme tukemiseen ❤️ EDIT: Hei, nyt vielä tarkennuksena, että vaikka olemme mökillä nyt, emme matkustaneet tänne tänään vaan keskiviikkona. Olemme koko ajan toimineet hallituksen silloisen ohjeistuksen mukaan. Mikäli tulee ohjeistus palata takaisin pääkaupunkiseudulle niin tietenkin palaamme heti.
Alma, Helsinki
Stadi stadilaisille kirjoitti:
TÄSSÄ SE NÄHDÄÄN, JUNANTUOMAT MENKÄÄ TAKAISIN KOTIINNE!
Mutta junallahan pääsee edelleen esim Kirkkonummelta, Hyvinkäältä ja Mäntsälästä vapaasti Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Olisivat saaneet eristää ennemmin pääkaupunkiseudun. Meillä täällä pienemmissä kunnissa ja kaupungeissa ei ole koronaa juurikaan, mutta kohta on, kun pääkaupunkiseutulaiset koronatyypit tulee mökeilleen ja tuovat taudin tuliaisena.
Tuo on pelkkä olettamus eli harha.
Ei etelän helppoheikit tuollaista asiaa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimaalaisten kantsisi luovuttaa vapaa-ajan asuntonsa nyt maakuntien ihmisille. Tyhmää pitää koko kesä käyttämättömänä?
Ei me maakunnissakaan nyt matkustella. Kaikkien Suomessa pitää tehdä kaikkensa, että epidemia ei räjähtäisi käsiin.
Terveisiä pohjoisesta
Kyllä jotkut matkustelevat siellä pohjoisessakin edelleen. Miehen veli harrastaa vaimoineen geokätköilyä ja he ajelevat ympäri Suomea tapaamassa tuttuja. Valtavan itsekästä ja typerää.
Ne on teidän Helsinkiin muuttaneita maalaisserkkuja, jotka on matkustelleet maailmalla ja sitten sahanneet Helsingin, Lapin, vanhojen kotikontujensa ja mökkikuntien väliä.
" Ei etelän helppoheikit tuollaista asiaa ymmärrä." Ihanko totta? Eiköhän asia ole niin, että landelta tänne Etelään muuttaneet kiitävät nyt hädissään kotikonnuilleen. Ne ketkä ovat Etelästä kotoisin ei ole tarve rynnätä mihinkään skutsiin muutenkaan. Menikö jakeluun?
Maakunnat on täynnä Espanjasta palanneita eläkeläisiä
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole matkustanut viimeisen 10 vuoden aikana kuin pari kertaa. En ole käynyt Lapissa kertaakaan 10 vuoteen. Olen noudattanut tähän saakka kiltisti kaikkia hallituksen ohjeita ja enemmänkin eristäen itseni ja lapseni kotiin. Toisin kuin ne välinpitämättömät p****t, joita näen tuolla kaduilla kävelemässä ryppäissä ja jotka eivät väistä tai pidä turvaväliä. Välinpitämättömät p*****t, jotka käyvät turhaan kaupoissa ostamassa karkkia, istuvat kahviloissa, käyvät bilettämässä, antamassa lastensa leikkiä naapureiden lasten kanssa ja oleilevat ja pelailevat ryhmittyneenä sankoin joukoin leikkipuistoihin ja kerrostalojen pihoihin. Kaikki ne mummot, jotka haahuilee prismojen käytävillä eivätkä piittaa ohjeista! Kaikki ne k***päät, jotka ovat tulleet ulkomailta eivätkä ole menneet karanteeniin. Hallitus, joka ei ole laittanut heitä karanteeniin, koska "sitä laki ei mahdollista". Mutta mahdollistaa kyllä ihmisten perusoikeuksien lyttäämisen!
Ja nyt mua sitten rangaistaan tällä v***n Uudenmaan karanteenilla enkä näe miesystävääni ties miten pitkään aikaan. Vaikka asun vielä sellaisessa kunnassa, jossa on vain muutama hassu tartunta! Haistakaa v**** kaikki!
Eivät nämä rajoitukset ole sinulle henkilökohtaisesti suunnattu. Yhtälailla ne koskevat meitä muitakin, jotka olemme noudattaneet rajoituksia. Voisiko mies muuttas sinun luoksesi ja tehdä etätöitä?
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei olla tässä liemessä ”meidän” takia. Kyllä siellä maakunnissa on ihan omatkin Italian, Espanjan ja Itävallan matkailijat. Nythän niitä on tullut kymmeniä koneellisia lisää maahan.
No nyt mä tajuun, miks täällä on suht vähän tartuntoja. Paljon työttömiä ja muita köyhiä, ei oo matkusteltu :D
Vierailija kirjoitti:
Äitini, 71v, asuu Turussa ja sanoi lähtevänsä sukuloimaan. Kun niin kovin tylsää.
Turkulaisuus jo sinällään on syy estää Uudellemaalle pääsy ja räpsäistä sakot.
Meillä täällä Uudellamaalla ovat maan ainoat raskaan tehohoidon yksiköt ja laitteet sekä esim. palovammayksikkö.
Joten äärettömän paljon turvallisempi olla tällä puolen tiesulkuja ja kiva tietää, että hoitokapasuteetti on nyt yksin meidän. Maalaiset eivät sitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan tämä alkaaolla jo hölmöläisten hommaa. Hirveä määrä ihmisiä tuuttaa tiukka putkella perämetsiin mökkeilemään ja virusta piiloon. Vaikka virus on jo vähän siellä sun täällä. Eli oikeastaan sitä ei pääse karkuun, mutta kun se saavuttaa niin hoitoa ei olekaan tarjolla.
Onnekkaat ne uusimaalaiset, jotka omalle alueelleen jäävät ja saavat nyt maan parhaan hoidon eikä taida edes ruuhkaa olla.
Fiksut nimittäin ei todellakaan lähde maan parhaiden hoitoresurssien ääreltä kohti olemattomia sellaisia.
Itse täältä pohjoisen kylästä suu ymmyrkäisenä ihmettelen. Harmi kun en voi itse valita Husiin hoitoa. Naurattaa suorastaan, jos joku kuvittelee täällä päin hengissä selviytyä jos hoitoon joutuu. Talk about lottery...
Ei se sinne mökille kyllä kävele jos sinne menee terveenä ja pysyy erossa muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vta ... Käytännössä Uudenmaan eristystä ei valvota mitenkään. Eihän poliisilla muutenkaan ole mihinkään liikenteenvalvontaan riittänyt resursseja, mites sitten muka nytte.
Kerran päivässä jossain moottoritien varrella:
"Millä asialla sitä liikutaan"
"herra poliisisetä / Neiti poliisitäti, oon menossa töihin tampereelle "
"ok voit mennä, hyvää päivänjatkoa"
Poliisi pyytänee virka-apua Puolustusvoimilta. Kaikkonenhan tätä jo väläytteli. Varusmiehet ja ammattisotilaat avuksi, jo alkaa porukkaa olemaan riittävästi
Aika tiukoille vetää jos 24/7 valvotaan edes pääväyliä. Poliisin pitää hoitaa muutkin hommat ohessa.
Joidenkin mielestä Syylliset on näemmä edelleen löydettävä. Muusta niin väliä kunhan se löydetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan tämä alkaaolla jo hölmöläisten hommaa. Hirveä määrä ihmisiä tuuttaa tiukka putkella perämetsiin mökkeilemään ja virusta piiloon. Vaikka virus on jo vähän siellä sun täällä. Eli oikeastaan sitä ei pääse karkuun, mutta kun se saavuttaa niin hoitoa ei olekaan tarjolla.
Onnekkaat ne uusimaalaiset, jotka omalle alueelleen jäävät ja saavat nyt maan parhaan hoidon eikä taida edes ruuhkaa olla.
Fiksut nimittäin ei todellakaan lähde maan parhaiden hoitoresurssien ääreltä kohti olemattomia sellaisia.
Itse täältä pohjoisen kylästä suu ymmyrkäisenä ihmettelen. Harmi kun en voi itse valita Husiin hoitoa. Naurattaa suorastaan, jos joku kuvittelee täällä päin hengissä selviytyä jos hoitoon joutuu. Talk about lottery...
Ei se sinne mökille kyllä kävele jos sinne menee terveenä ja pysyy erossa muista.
Rehellisesti, kuinka moni pysyy? Väitän että ehkä 1/10 jos sitäkään...
Vierailija kirjoitti:
Jep ja muualta Suomesta ei saa tulla lentokentälle tai satamaan lähteäkseen lomamatkalle. Tiedoksi maalaisille, että se iso lentokenttä pitkän ajomatkan päässä teidän kotoanne sijaitsee Uudellamaalla.
Oletko kuullut, että lomamatkoilla ulkomaille ei saa lähteä?
TÄSSÄ SE NÄHDÄÄN, JUNANTUOMAT MENKÄÄ TAKAISIN KOTIINNE!