Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusimaa Tajuatteko nyt!!!!

Vierailija
25.03.2020 |

VAPAA-AJAN MATKUSTUS EI OLE SALLITTUA!!! Nyt hallitus sen sanoi. Palatkaa koteihinne. Teidän takia tässä ollaan.

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epistä että savolaiset ja muut rälläävät jatkossa Levillä ja muualla Lapissa mutta me uusmaalaiset istumme karanteenissa.

Vierailija
102/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku roti kirjoitti:

Ja jos sairastuu mökkipaikkakunnalla, niin siellä ei sit hoideta. Kuolkoot mökilleen. Teho-osasto käyttöön vain paikkakuntalaisille!

Italiassa priorisoidaan lapset vanhusten edelle, täällä voisi priorisoida myös asuinpaikkakunnan mukaan.

Ei,vaan vanhempi väistää nuorempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiiristä jokainen on tajunnut tämän alusta asti. Valitettavasti pienen joukon takia hallitus joutuu käyttämään resursseja mm. tällaisten lakien sorvaamiseen kun todellisuudessa olisi monta kiireellisempääkin asiaa. Sama homma yökerhojen ja muiden turhakkeiden kanssa. Ihan turhaa touhua muutaman pälliääliön paimentamiseksi, kun ihmiset vois tosiaan pysyä kotonaan nyt kun on kehoitettu.

Vierailija
104/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää noiden mökkiläisten puolesta, jotka tyhjentävät kauppoja mökkikunnilla. Itsekästä touhua ja nyt pitäisi tosiaan pysyä kotona. Voi olla, että mökkikausi on tältä vuodelta peruttu, mutta niin on moni muukin kiva asia. Eikö ihmiset nyt ollenkaan ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse?

Siinä mielessä  tämä epidemia on ollut mielenkiintoinen, että ihan fiksuna pidetyt ihmiset ovatkin täysin minä-minä tyyppejä ja suorastaan tyhmiä. Oikeat karvat tulleet esiin monella.

Kyllä me nyt oikeastaan lopultakin ollaan sellainen kansa, että valtiovallan pitää kovalla otteella tehdä käskyjä ja määräyksiä, että jotain tapahtuu. Yksilölle ei voi jättää oikeastaan mitään päätäntävaltaa kriisiaikana.

t. itsekin uusimaalainen, jolla mökki Etelä-Savossa eikä tulisi mieleenkään rynniä sinne

Vierailija
105/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää noiden mökkiläisten puolesta, jotka tyhjentävät kauppoja mökkikunnilla. Itsekästä touhua ja nyt pitäisi tosiaan pysyä kotona. Voi olla, että mökkikausi on tältä vuodelta peruttu, mutta niin on moni muukin kiva asia. Eikö ihmiset nyt ollenkaan ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse?

Siinä mielessä  tämä epidemia on ollut mielenkiintoinen, että ihan fiksuna pidetyt ihmiset ovatkin täysin minä-minä tyyppejä ja suorastaan tyhmiä. Oikeat karvat tulleet esiin monella.

Kyllä me nyt oikeastaan lopultakin ollaan sellainen kansa, että valtiovallan pitää kovalla otteella tehdä käskyjä ja määräyksiä, että jotain tapahtuu. Yksilölle ei voi jättää oikeastaan mitään päätäntävaltaa kriisiaikana.

t. itsekin uusimaalainen, jolla mökki Etelä-Savossa eikä tulisi mieleenkään rynniä sinne

Juurikin tämä ja kaikki tämä turha huutelu. Kyseessä on ihan yhteinen ongelma ja syytä olisi toimia rakentavasti niin että mahdollisimman moni pelastuu. Työporukkani kanssa juteltiin (olemme helsinkiläisiä) ja ollaan kaikki iloisia siitä, että Uusimaa eristetään jotta ongelma leviäisi mahdollisimman heikosti muualle. Me selviämme kyllä, ja noudetamme annettuja ohjeita jotta saadaan oma väki turvaan.

Vierailija
106/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumisrajoitus suojelee myös uusimaata siltä ettei esim. korona tartunnan saanut turkulainen tule sitä levittämään hesaan!

Vierailija
107/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja muualta Suomesta ei saa tulla lentokentälle tai satamaan lähteäkseen lomamatkalle. Tiedoksi maalaisille, että se iso lentokenttä pitkän ajomatkan päässä teidän kotoanne sijaitsee Uudellamaalla.

Tiedoksi sulle, Suomen ulkopuolelle matkustaminen on kielletty. Ja varmasti kotimaan sisälläkin matkustamista rajoitetaan vielä lisää.

Suomessa on myös muita lentokenttiä kuin Helsinki-Vantaa.

Vierailija
108/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sitä muutkin matkailee kuin uusimaalaiset. Ja mökin omistajia löytyy ihan ympäri Suomen. Itsekin asun pienellä paikkakunnalla ja silti meillä on kesämökki naapurikunnassa (jonne kyllä aiotaan mennä, kun terveys- ja kauppapalvelut kuitenkin pysyy samoina).

Vierailija
109/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä uusimaalaisten vika ole vaan päättäjien, jotka eivät heti laittaneet kaikkia ulkomailta palaavia kahden viikon karanteeniin jo lentokentällä. Nyt nämä ympäri Suomea asuvat matkailijat pääsivät palattuaan levittämään tautia vapaasti ympäriinsä. Suurin osa palasi matkoiltaan Helsinki-Vantaan lentokentälle, joten siksi Uudellamaalla on näitä tapauksia eniten. Eräs hoitaja kertoi minulle, että Satakunnan kaikki koronatapaukset ovat ulkomailta palanneita.

Vierailija
110/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen noudattanut suosituksia jo pitkään, ja nyt minua rangaistaan siitä, että tuossa lemtokentällä kotiin palaavat minäminä-ääliöt saa jonkun suosituslapun karanteenista ja sitten Alepan kautta kotiin. Ei mitään rajoituksia heille. Itse en nää toisessa maakunnassa asuvaa miestäni ehkä kuukausiin. Irtisanoutuisin, mutta kun sekään ei nyt onnistu kun olen sairaanhoitaja.

Itse en ole matkustanut ulkomaille vuosiin. Kiitos tästä kuuluu erityisesti hiihtolomamatkaajille.

Vierailija
111/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tajua. VR on lisännyt vuoroja huomiselle korkean kysynnän vuoksi. Vi..u, mitä idiootteja! Hallitus on jahkailullaan ja idioottimaisella tiedotuksellaan pahentanut ongelmaa.

Vierailija
112/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökille saa tottakai jäädä.

minäminäminä

Vierailija
113/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tätä hallitusta äänestänyt, joten näääh... Täällä ollaan.

minäminäminä

Vierailija
114/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tulla hakemaan!

minäminäminä

Vierailija
115/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tätä hallitusta äänestänyt, joten näääh... Täällä ollaan.

Demokratia. Nevö höörd?

Vierailija
116/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja muualta Suomesta ei saa tulla lentokentälle tai satamaan lähteäkseen lomamatkalle. Tiedoksi maalaisille, että se iso lentokenttä pitkän ajomatkan päässä teidän kotoanne sijaitsee Uudellamaalla.

Tiedoksi sulle, Suomen ulkopuolelle matkustaminen on kielletty. Ja varmasti kotimaan sisälläkin matkustamista rajoitetaan vielä lisää.

Suomessa on myös muita lentokenttiä kuin Helsinki-Vantaa.

Ja tiedoksi sulle, kaikki te Helsinki-Vantaan kautta matkustaneet maalaiset olette rykineet pöpönne Uudellemaalle. Viikkoja ennen rajoituksia. Nyt täällä luotte vastakkainasettelua. Vastenmielistä.

Vierailija
117/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole koronaa!

Kuinkas pieni määrä onkaan sairastuneita kun lasketaan koko asukasmäärä Husin alueella?

Todella pieni.

Ja sitten vouhkataan.

Joka vuosi on myös influenssaa eikä sen takia teitä suljeta!

Vierailija
118/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaviruksen ottaminen tosissaan on ensisijaisen tärkeää. Oon kuitenkin lopen uupunut tähän syyllistämiseen, jota tulee joka suunnasta ja ihan kaikille tällä hetkellä. Niin median kuin yksityishenkilöiden suunnalta somessa.

Tää virus ei häviä sillä, että me revitään muita ihmisiä palasiksi. Meitä kaikkia pelottaa, mutta tää ei ole yhdenkään yksilön syytä. Meitä kaikkia ohjeistetaan valtionjohdon suunnalta, ja kun toimitaan niiden ohjeiden puitteissa, sen on oltava riittävästi.

Vierailija
119/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat saaneet eristää ennemmin pääkaupunkiseudun. Meillä täällä pienemmissä kunnissa ja kaupungeissa ei ole koronaa juurikaan, mutta kohta on, kun pääkaupunkiseutulaiset koronatyypit tulee mökeilleen ja tuovat taudin tuliaisena.

Vierailija
120/201 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen ainakin painelee mökille, kaikki ostokset hoidan pk-seudulla ja matkalla en pysähdy yhteenkään kauppaan, korkeintaan tien varteen kuselle. Miten voi mun mökkireissu vaarantaa ketään, kun helsingissä kaupan pihalla suljen auton oven ja seuraavan kerran se avautuu mökin pihassa. Ainoa ihminen jonka kanssa oon todennäkösesti tekemisissä on kyttä joka palatessani utelee missä olen ollut...

ja jos mökillä ollessani tulen kipeäksi ja tarvitsen hoitoa, ajan suorinta tietä takaisin helsinkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä