Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joistakin sanotaan: Tuo pääsee vielä pitkälle. Mitkä ovat ne piirteet josita huomaa, että ihminen pääsee "pitkälle"?

Vierailija
25.03.2020 |

Kertokaapa.
Ja mitä tarkoittaa, että pääsee pitkälle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen ihan suatanan itepäinen kakara kyllä tulee pärjäämään elämässä hyvin. Välillä oikein pitää ihailla joidenkin lasten sitkeyttä.

Vierailija
2/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätietoisuus ja älykkyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen ihan suatanan itepäinen kakara kyllä tulee pärjäämään elämässä hyvin. Välillä oikein pitää ihailla joidenkin lasten sitkeyttä.

Mun lapsi. Rasittava, mutta oon varma, että pääsee vielä pitkälle. On myös älykäs ja pärjää koulussa hyvin.

Vierailija
4/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrätietoisuus ja älykkyys.

Toki, mutta mistä sen huomaa?

5/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei kohta pääse pitkälle, kun baarit menee kiinni.

Vierailija
6/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi. Rasittava, mutta oon varma, että pääsee vielä pitkälle. On myös älykäs ja pärjää koulussa hyvin.

Pelkkä itsepäisyys ilman älykkyyttä johtaakin vain vaikeuksiin.

7/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnikkyys, tavoitteellisuus, se ettei anna periksi

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ammatti vaikuttaa koulussa. Opettajan mieltyminen oppilaaseen vaikuttaa myös.

Vierailija
9/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki ne ' tulevaisuudentoivot' joista " nähtiin" että pääsevät pitkälle elämässään tussahtivat jossain vaiheessa. Ne piirteet ovat aikalailla koulukiusaaja-piirteitä. Jostain syystä kuvitellaan että lapsi joka on hiekkalaatikon kingi on tulevaisuuden menestyjä vaikka kaikki mahdolliset tutkimukset osoittavat että agressiivisista ja itsekkäistä lapsista ei tule menestyjiä. 

Vierailija
10/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen poliisin poika pääsi virkaan.

Vierailija
11/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän tai äidin iso rahapussi.

Vierailija
12/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki ne ' tulevaisuudentoivot' joista " nähtiin" että pääsevät pitkälle elämässään tussahtivat jossain vaiheessa. Ne piirteet ovat aikalailla koulukiusaaja-piirteitä. Jostain syystä kuvitellaan että lapsi joka on hiekkalaatikon kingi on tulevaisuuden menestyjä vaikka kaikki mahdolliset tutkimukset osoittavat että agressiivisista ja itsekkäistä lapsista ei tule menestyjiä. 

Mä luulen taas että näissä pitkälle päässeissä on monissa joku sellainen tausta, että ovat joutuneet jonkun ison kriisin kulkemaan läpi ja näin resilienssi on vahvistunut. On sitä tarvittavaa taistelutahtoa.

Vierailija
13/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellisen lahjakkuuden huomaa, mutta usein sen huomaamiseen tarvitaan sen tietyn alan asiantuntija. Joku voi olla lapsena poikkeuksellisen lahjakas esim. jonkin soittimen soitossa tai jossakin urheilulajissa. Näitä taitoja pitää sitten vaan kehittää ja harjoituttaa. Luokallani oli poika, joka sai aina kymppejä kokeista ja hän voitti jonkun valtakunnallisen koulujen välisen kilpailun. Muistan kun opettaja sanoi aina tälle pojalle, että pääset vielä pitkällä. Olin tietysti vähän kateellinen, itselläni ei ole mitään erityistaitoja.

Vierailija
14/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kunnianhimoinen, sitkeä, ahkera ja lahjakas.

Vierailija
15/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä, jotka ovat ihan seinäpaperia lapsuudessa, mutt varhaisaikuisuudessa näistä ihmisstä kasvaa jotain erityistä. Miksi?

Vierailija
16/20 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- karismaattinen olemus

- ahne ja itseoikeutettu, ei arkaile pyytää ihan käsittämättömiä asioita niinkuin ne ei olisi mitään

Siinä ne suunnilleen.

Vierailija
17/20 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi koulukaveri aikoinaan pikkusievässä, että ajattelee mun pääsevän vielä pitkälle. Tuli mieleen, kun erosin ja itsetutkiskelin elettyä elämää.

Olin henkisesti vahva (menetin perheenjäsenen lapsena, eli vastoinkäyminen koettu), ikäisekseni omatoiminen, puolustin kiusattuja, en nöyristellyt opettajia. Minulla oli vähän kaikkeen oma mielipide. Luin paljon.

En osaa sanoa pääsinkö pitkälle. Monta vuotta meni lapsiin keskittyen. Työelämässä olen välillä riitantunut pahasti esimiehen kanssa, en pysty tottelemaan minusta huonoja ohjeita (julkishallinnossa niitä riittää, kuten myös ruskeakielisiä).

Vastailen oman alani asiantuntijana median kysymyksiin ja vedän aika isoja projekteja. Politiikassa olen vapaa-ajalla päättämässä, ettei kunnassani tehdä ihan hulluja päätöksiä. Kai tämä jonkinlaista pitkälle pääsemistä on. Miten se nyt sitten määritellään.

Vierailija
18/20 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri osoittautui aika työnarkomaaniksi, kun työelämään aloimme siirtymään. En epäillyt hänen menestymistä yrittäjänä, jos se vaan olisi hänestä mitenkään kiinni. Firma tehnyt aika tasaista 10% tuottoa ja työntekijöillö mukavat oltavat.

Entinen työkaveri taas aikaisessa vaiheessa suunnitteli urapolkuaan ja millaisia tehtäviä hänen tulisi tavoitella, että pääsisi firmassa ylemmäs. Nykyään hän on tehtaanjohtajana ja hyvässä nosteessa.

Vierailija
19/20 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat kaikki olleet avoimia, kiinnostuneet kaikesta, kokeilunhaluisia, rohkeita ottamaan selvää, eivät pelänneet pettymyksiä tai lannistuneet heti jos joku asia tökki. Yksi jopa koulukiusattu mutta vain sisuuntui siitä

8.6-9.6 keskiarvoilla lähteneet opiskelemaan, päässeet heti vakitöihin ( tehneet 15v lähtien hanttihommia). On parisuhteet, perheet ja kauniit kodit.

Onnella tai sattumalla (tai vanhempien pienillä tuloilla) hyvin vähän merkitystä.

Kasvatettu esimerkillä, ei neuvomalla.

Vierailija
20/20 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta on toiminut paremmin sata vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi