Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko Uusimaa olla oma valtionsa?

Vierailija
25.03.2020 |

Mielipiteitä?

Kommentit (222)

Vierailija
121/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kaikki tuntuu tätä haluavan, sekä Uusimaa että muu Suomi, joten miksi ei oikeasti voisi toteuttaa? Jos kerran molemmat osapuolet vaan vihaavat ja halveksivat toisiaan, niin ihan järkeenkäypää olisi sitten suosiolla erota ihan omiksi valtioiksi.

Uusmaalaiset ei vihaa maalaisia. Ainoat räyhääjät täällä on maalaiset. Miksi ihmeessä mä vihaisin maalla asuvia? Ei mulla ole mitään syytä. Mutta kerro sinä, miksi maalaiset vihaavat helsinkiläisiä niin paljon?

Vierailija
122/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että esim. Myrskylä, Porlammi, Mäntsälä ja muut kaukaisemmat kunnat pysyisivät mieluiten Suomessa, ja siirtyisivät vaikka Päijät-Hämeeseen. Samoin Uudenmaan maanviljelijät eivät oikein koe tätä luonnosta vieraantunutta ja maataloutta soijalatte kädessä kritisoivaa kaupunkilaisporukkaa omakseen..

Miksi ne vois päättää? Rajat on rajat ja sitähän kuuluu sitten siihen maahan mihin kuuluu sen mukaan kummalla puolella rajaa sijaitsee. Eihän missään voi valita mihin maahan mikäkin paikkakunta haluaa kuulua.

Mutta jos Uusimaa haluaa ihan ekana sisällissodan, niin kannattaisi kuunnella myös niitä soraääniä ennen kuin diktaattorimaisesti päätetään kaikkien puolesta. Minä voin vaikka perustaa pohjoisten uusimaalaisten maanalaisen vastarintaliikkeen!

Vai sisällissodan. Helsingin soijalatenlatkija-pilvenpössyttelijänörtitkö siellä sotaan lähtee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudellamaalla (Helsinki kuuluu tähän) tuotetaan luokkaa 20% Suomen teollisesta tuotannosta ja noin 15% ruoan alkutuotannosta.

Ihmisiä alueella noin 1.6 miljoonaa.

Ei vaikuta lukujen perusteella muulle Suomelle varsinaiselta menetykseltä.

Mihin perustuu se usein nähty väite, että Helsingin pitää elättää maakuntia ja jakaa tienaamiaan roposia köyhille junteille?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2aa3a088-6cb9-4312-8b32-11dfc9285…

Siitä voit lukea. Helsinki suurimpana maksajana. Ilman näitä valtiontasauksia voisi Helsingin veroprosentti olla alle 16%. 

L

Valtion työpaikoista eli miljardien tulonsiirroista yli 80 % on Uudellamaalla. Jos työpaikat tasattaisiin pitkin maata, muuttuisi Helsingin tilanne aika tavalla.

Miten niin työpaikat tasattaisiin? Ei tasattaisi. Itsehän sitä haluatte, että Uusimaa erilleen niin pysykää nyt siinä kannassanne. Koko ketju on yhtä jankutusta kuinka hienosti maakunnat pärjäisi ilman Helsinkiä ja Uusimaata. Koittakaa pärjätä :D. 

Suomen valtion siirtäessä työpaikkansa Turkuun, työväki (virkamiehet) siirtyisi luonnollisesti mukana. Jos joku ottaa loparit nin ei voi mitään.

Mistä ajattelitte saada kokenutta ja koulutettua väkeä ilman siirtoa? Se nuohan on virkasuhteessa juurikin suomen valtioon, ei uuteenmaahan

Vierailija
124/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kaikki tuntuu tätä haluavan, sekä Uusimaa että muu Suomi, joten miksi ei oikeasti voisi toteuttaa? Jos kerran molemmat osapuolet vaan vihaavat ja halveksivat toisiaan, niin ihan järkeenkäypää olisi sitten suosiolla erota ihan omiksi valtioiksi.

Uusmaalaiset ei vihaa maalaisia. Ainoat räyhääjät täällä on maalaiset. Miksi ihmeessä mä vihaisin maalla asuvia? Ei mulla ole mitään syytä. Mutta kerro sinä, miksi maalaiset vihaavat helsinkiläisiä niin paljon?

alemmuudentunne

Vierailija
125/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa helsinkiläisiä.

Muuta juuri nyt ja viime viikkoina on vaikea keksiä heistä mitään hyvää sanottavaa, kun piittaamattomasti tartuttavat muun Suomen hengenvaaralliseen tautiin. Itsekkyyttä, välinpitämättömyyttä, suoranaista tolloutta!

Vierailija
126/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että esim. Myrskylä, Porlammi, Mäntsälä ja muut kaukaisemmat kunnat pysyisivät mieluiten Suomessa, ja siirtyisivät vaikka Päijät-Hämeeseen. Samoin Uudenmaan maanviljelijät eivät oikein koe tätä luonnosta vieraantunutta ja maataloutta soijalatte kädessä kritisoivaa kaupunkilaisporukkaa omakseen..

Miksi ne vois päättää? Rajat on rajat ja sitähän kuuluu sitten siihen maahan mihin kuuluu sen mukaan kummalla puolella rajaa sijaitsee. Eihän missään voi valita mihin maahan mikäkin paikkakunta haluaa kuulua.

Mutta jos Uusimaa haluaa ihan ekana sisällissodan, niin kannattaisi kuunnella myös niitä soraääniä ennen kuin diktaattorimaisesti päätetään kaikkien puolesta. Minä voin vaikka perustaa pohjoisten uusimaalaisten maanalaisen vastarintaliikkeen!

Vai sisällissodan. Helsingin soijalatenlatkija-pilvenpössyttelijänörtitkö siellä sotaan lähtee?

Totta, hyvä pointti. Eli Uudenman maalaiskunnat voisivat sanella ehdot!

Vierailija
127/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meneekö ne asunnot kaupaksi siellä muualla Suomessa? Vai oletteko vähännniinkuin vankeja jo muutenkin?

No, tuossa naapurissa myytiin aika nopeasti 1980-luvun 160m2 talo 60000€:lla. Ja piha n. 5000m2

Siellä teillä myydään varmaan virtsalle haisevia betonikoppeja 300000€ /kpl. Ja koko on max. 70m2 ja "piha" 15cm x 40 cm kukkalaatikko.

"Varmaan myydään". Miten voi olla näin pihalla oikeasti? No näköjään maalaiset voi.

Vierailija
128/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa helsinkiläisiä.

Muuta juuri nyt ja viime viikkoina on vaikea keksiä heistä mitään hyvää sanottavaa, kun piittaamattomasti tartuttavat muun Suomen hengenvaaralliseen tautiin. Itsekkyyttä, välinpitämättömyyttä, suoranaista tolloutta!

Jokainen helsinkiläinen pyörii siis maakunnissa tartuttamassa maalaisia koronaan? Jos yhtään lukisit uutisia, niin voisit päätyä toiseenkin ratkaisuun, mutta ei ehdi kun on pakko öyhöttää. 

Vierailija
129/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämän ketjun lukee läpi, alan olla sitä mieltä, että Uusimaa voisi ja pitäisi olla oma valtionsa. 

Terveisiä Helsingistä

Vierailija
130/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Uusimaa olisi oma valtio voisin todellakin tulla käymään, viimeksi olin suomessa 11 vuotta sitten.

N. 52

Singapore

Vierailija
131/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on järkyttävää luettavaa. Miten te, jotka tosissanne vauhkoatte Suomen jakamisen puolesta, voitte hyvillä mielin kunnioittaa Suomen itsenäisyyttä itsenäisyyspäivänä? Rintamalla kuoli niin uusmaalaisia, satakuntalaisia, savolaisia, lappilaisia, pohjalaisia yms. kaikki nuoret miehet rinta rinnan. Ja sisällissodan tilannetta kukaan järkevä ihminen ei Suomeen halua enää koskaan.

Nyt ei todellakaan ole aikaa tällaiselle vaan kaikkien pitää puhaltaa yhteen hiileen.

Vierailija
132/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myydään sitten hesalaisille juomavesi törkyhintyaan. Ei maksa kuin muutaman miljardin. Sillähän ne verotulot kompensoidaan.

Ai niin, ja ydinsähkö. Kun hiilenpolton kiellätte.

Terkuin: Muu Suomi

Vierailija
133/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa helsinkiläisiä.

Yritätkö sanoa että vain helsinkiläiset matkailevat vaikkapa ulkomaille ja tuovat taudit mukanaan?

Vierailija
134/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa tuon niille mökkiläisille ja Levin bilettäjille, joiden takia nyt on tarpeen rajoittaa ihmisten liikkumista..

Vierailija
135/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa helsinkiläisiä.

Sadattuhannet uusmaalaiset ovat muuttaneet tänne muualta Suomesta. En tiedä ketään syntyperäistä uusmaalaista joka olisi nyt lähtenyt jonnekin Lappiin tai mökille. Muutenkin tietämäni syntyperäiset uusmaalaiset reissaavat ulkomailla tai mökillä Länsi-Uusimaalla eikä sukulaisia lukuun ottamatta ole juuri minkäänlaisia siteitä muualle Suomeen.

Vierailija
136/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me myydään sitten hesalaisille juomavesi törkyhintyaan. Ei maksa kuin muutaman miljardin. Sillähän ne verotulot kompensoidaan.

Ai niin, ja ydinsähkö. Kun hiilenpolton kiellätte.

Terkuin: Muu Suomi

Pärjäämme varmasti loviisalla kun teollisuus ei vie kaikkea.

Ja voitte hinnoitella veden miten haluatte, ette ole ainut toimija alalla.

Vierailija
137/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah, yksikin Suomen prikaateista, vaikka Porin, Kainuun tai Karjalan prikaati, lanaisi pystyyn nuo viherhyypiöt.

Vierailija
138/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku kertoa tuon niille mökkiläisille ja Levin bilettäjille, joiden takia nyt on tarpeen rajoittaa ihmisten liikkumista..

Tartunnan lähde on Vaasan sairaanhoitopiiristä mutta laittakaa vain stadin syyksi :D

Vierailija
139/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki olisi polvillaan samantien, kun vedentulo loppuu. Päijänne on Hämeessä enkä usko, että sieltä maksutta vettä enää annettaisiin pääkaupunkiseutulaisten käyttöön.

Mä luulen että sinne hämeeseen edelleen kelpaisi helsinkiläisten rahat, kuten koko ajan valtiontasauksina kelpaa muuallekin maaseudulle :D. 

Luulen, että Helsingissä kaivataan niitä valtion työpaikkoja, jotka siirtyvät sieltä pois. Niihin muuten menee nyt enemmän rahaa kuin koko maan maataloustukiin. Eli se tulonsiirroista.

Vierailija
140/222 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rajoituksethan ovat nyt juuri siitä syystä että tietyn maakunnan (lähinnä tietyn kaupunkiseudun) asukkaat eivät osanneet olla siellä asuinpaikkakunnallaan vaan perseilivät ympäri maakuntia! Ihan teidän oma vika nyt tämä. Maakunnissa tartuntaketjut on saatu kontrolliin, mutta siellä tietyllä seudulla tartunnat leviää vauhdilla, ja sieltä lappaa porukka mökeille! Totta munassa tämä on teidän vika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi