Nyt sitten tosi raju coronavirusversio Suomeen, terve 43v nainen, Espanjassa sairastui
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan keskimäärin kestää, että on terve jos sairastuu koronaan? Kun on lukenut erilaisia kokemuksia, niin näyttää olevan haitaria. Jos oletetaan, että sairastaa kotona, on jatkuvasti yskää, kuume vaihtelee mutta ei käy korkeammalla kuin 38. Päänsärkyä, lihassärkyä ja heikko olo. Tuntuu siltä, että pari viikkoa ei voi riittää vaan vielä sittenkin kun oireet on töysin pois, pitäisi olla poissa päiviä?
Entäs kuin kauan tartuttaa muita? Loppuuko se, kun oireet häviävät?
Oireiden loputtua 2 viikkoa voi olla tartuttava.
Oireilu varmaan voi jatkua puolesta päivästä kuukausiin, siitä päätellen miten hitaasti parantuneiden luku kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 40v mies ja ollut nyt 2 viikkoa koronassa. Hiljalleen alkaa olo olemaan siedettävämpi, mutta kyllä tämä tauti vei kaikki voimat pois. Jalat ei meinannut kantaa ollenkaan ja todella paha hengenahdistus ollut. Alkuu myös kovaa yskää ja verenmaku suussa(loppui kun lopetin Buranan). Olen myös ihan hyvässä fyysissä kunnossa eikä mitään perussairauksia. Ei tämä mikään ihan läpihuuto juttu ole!
Mielenkiintoinen tuo Buranan lopetusjuttu
Kysyin lekurilta mielipidettä tosta Buranasta, mutta suurinpiirtein nauroi ja sanoi ettei pitäis olla mitään merkitystä. Olin lukenut tosta ranskalaisesta tutkimuksesta ja lopetin sen käytön niin johan loppui veren maku yskiessä!!!
Kiva lääkäri.
Itse olen kerran ilmoittanut lääkärille lääkkeen aiheuttamasta haittavaikutuksesta, jota ei mainittu haittavaikutusten listassa, ja sain kuulla epäuskoista murahtelua. Väitti oikein että ei ole mahdollista. Vaihtoi kuitenkin lääkkeen.
Nykyään se oire mainitaan yleisenä haittavaikutuksena siinä listassa.
On kyllä harvinaisen typerää ja itsekästä lähteä lentämään jos epäilee koronatartuntaa. Hän voi olla nyt henkilökohtaisesti syypää monen ihmisen sairastumiseen ja jopa kuolemaan. Ja kyllä, olisi pitänyt jäädä sinne ja vasta toivuttuaan ja riittävän pitkän karanteenin jälkeen kotiutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerro mitään viruksen versiosta, jos yksi terve on sairastunut pahemmin kuin muut.
ja lisäksi hänellähän voi olla vaikka mitä löytämätöntä ja läskiä ja tupakkaa polttaa jne.
Denialisti jossittelee, koska denialistia pelottaa totuus. Vakavasti sairastunut voi olla aivan täydellisen perusterve, normaalipainoinen, urheilullinen sekä savuton ja raitis. Täysin perusterve keski-ikäinen ei mitenkään ole turvassa tältä taudilta vaan voi hyvin kuollakin. Kukaan ei etukäteen tiedä kuinka oma kroppa virukseen reagoi joten vähättely ja selittely on harvinaisen typerää ja turhaa.
Kenelle tahansa voi käydä huonosti.
Höpö höpö. Ei vähättelyä vaan todennäköisyyksiä.
Voi että mä rakastan ylimielisiä rivityperyksiä lääkäreinä. Näyttöä ei tietenkään ole ehditty tähän mennessä haalia, kuten sanot. Se ei tarkoita, etteikö sitäkin vaihtoehtoa kannattaisi nyt ottaa huomioon, kun mekanismeja kuitenkin on esitetty, jolla tuon ryhmän lääkkeet voivat vaikeuttaa tilannetta. Miksi ylipäätään pitää hoitaa koronaa buranalla? Jotta ihmiset kuvittelevat olevansa paremmassa kunnossa kuin ovat, ja kupsahtavat kotiinsa sen takia?
Mitä jos nyt vain järjestettäisiin sitä hoitoa urheiluhalleihin jne, jotta edes vähenisi tarpeettomat kotikuolemat maassa, jossa sinkkutalouksia on niin pirusti, ettei kukaan edes tiedä soittaa sulle apua kun et itse enää jaksa?