Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sitten tosi raju coronavirusversio Suomeen, terve 43v nainen, Espanjassa sairastui

Vierailija
25.03.2020 |

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä luki ,että tuo oli huvittelumatka ? Osasi sentään suojata itsensä koneessa ja autolla kotiin. Eräs porukka Espanjasta pysähtyy abc kahville!! Tuo nainen osasi sentään jotain ajatella. Silloin kun koronaa rupesi tulee niin jotkut matkailijat menivät jopa töihin kun saapuivat Suomeen. 

En tunne naista ,mutta toivottavasti selviää ja kaikki muutkin koronaan sairastuneet.

Vierailija
22/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40v mies ja ollut nyt 2 viikkoa koronassa. Hiljalleen alkaa olo olemaan siedettävämpi, mutta kyllä tämä tauti vei kaikki voimat pois. Jalat ei meinannut kantaa ollenkaan ja todella paha hengenahdistus ollut. Alkuu myös kovaa yskää ja verenmaku suussa(loppui kun lopetin Buranan). Olen myös ihan hyvässä fyysissä kunnossa eikä mitään perussairauksia. Ei tämä mikään ihan läpihuuto juttu ole!

Mielenkiintoinen tuo Buranan lopetusjuttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40v mies ja ollut nyt 2 viikkoa koronassa. Hiljalleen alkaa olo olemaan siedettävämpi, mutta kyllä tämä tauti vei kaikki voimat pois. Jalat ei meinannut kantaa ollenkaan ja todella paha hengenahdistus ollut. Alkuu myös kovaa yskää ja verenmaku suussa(loppui kun lopetin Buranan). Olen myös ihan hyvässä fyysissä kunnossa eikä mitään perussairauksia. Ei tämä mikään ihan läpihuuto juttu ole!

Tästä oli jo pari viikkoa sitten puhetta: ibuprofeeni pahentaa oireita. Tästä oli jokin ranskalainen tutkimuskin. Käyttäkää kipuun parasetamolia jos epäilette koronaa.

Vierailija
24/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui, kuulostaa kamalalta. Onko nuokin oireet siis niitä normaaleja ja lieviä, jotka sairastetaan kotona vai oletko ollut sairaalassa?

Tsemppiä paranemiseen.

Ihan himassa oltu ja kai nää vielä ollut ihan lieviä oireita(ainakin lääkärin mukaan). Jos ois vielä vähän mennyt pahemmaksi niin sit kai ois oltu sairaalassa.

Vierailija
25/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa 38v nainen kuoli eilen.

Ja höpö höpö, hän oli 83, ei 38!

Oletko kännissä?

Vierailija
26/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö eukko

Vierailija
27/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin lekurilta mielipidettä tosta Buranasta, mutta suurinpiirtein nauroi ja sanoi ettei pitäis olla mitään merkitystä. Olin lukenut tosta ranskalaisesta tutkimuksesta ja lopetin sen käytön niin johan loppui veren maku yskiessä!!!

Vierailija
28/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskivaikea. Niitä outoja oireita oli; vihlova päänkipu muistuttaa migreeniä, vilua, maku ja hajuaisti hävis, se yks välipäivä jolloin olin ihan ok pientä nuhaa ja köhää (ei mitään verrattuna influenssaan) ja sitten PUM- nousi kuume ja veto veks todella nopeesti. Sitä kesti 2 vrk, jonka jälkeen toipuminen on ollu aivan saamarin hidasta. Vaikka olen perusterve N 49 en koskaan tupakoinu, normaalipainoinen.  Varsinaista hengenahdistusta ei ollut kun vaan makasin. Mutta jo yhdet raput otti päälle. Muuten oli lievät nuo lihaskivut. Eikä mitään jalat alta tms.  Yskä kesti kauimmiten, nuhaakin oli. En kyllä olis uskaltanu tehdä mitään sellaista liikunta että olisi pulssi kauheesti noussu, siis sen jälkeen kun olin jo ollut päiviä kuumeeton. En kyllä yhtään ihmettele että sydän valittaisi, jospa tää Leila on rehkiny liian aikaisin. Hissukseen olin, nyt pystyn jo kuntoilee ja huomaa kyllä, että ei menny keuhkoihin. Olin itse asiassa aika hyvässä kunnossa, siis treenattu kun corona iski. 

Vierailija
29/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin lekurilta mielipidettä tosta Buranasta, mutta suurinpiirtein nauroi ja sanoi ettei pitäis olla mitään merkitystä. Olin lukenut tosta ranskalaisesta tutkimuksesta ja lopetin sen käytön niin johan loppui veren maku yskiessä!!!

Toivon sulle kunnon parantumista! Pelkään että oikeasti Suomessa koronaan sairastuneille viitataan kintaalla, koska (vähätellään?) Oireita!!

Olen itse 24v, mutta tuo hengenahdistus pelottaa

Vierailija
30/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo nainen kehtaa loukkaantua kun häntä syytetään ajattelemattomaksi. Itse matkustaa sairaana ja saattoi aiheuttaa näin jonkun kuoleman. Itsekäs ja tyhmä.

Minä taas veikkaan että teillä jokaisella tulisi ikävä ja kiire suomeen hoitooon jos tuo tauti iskisi.. Uskomatonta jeesustelua, en usko että itse jäisit espanjaan tekemään kuolemaa yksin..

Vierailija
31/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo nainen kehtaa loukkaantua kun häntä syytetään ajattelemattomaksi. Itse matkustaa sairaana ja saattoi aiheuttaa näin jonkun kuoleman. Itsekäs ja tyhmä.

Hän sentään yritti suojata itsensä jne. Kaikista käsittämättömimpiä ovat nämä ihmiset, jotka tulevat riskialueelta eivätkä mene suoraan karanteeniin. Sietäisivät saada isot sakot tai syytteen, kyllä tuollaisen käytöksen voi katsoa tahalliseksi.

Vierailija
32/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut tuosta Buranajutusta lääkäreille? Tieto voi olla tärkeä. Onhan sitä epäilty, ettei ibuprofeenia pidä käyttää. Muutenkin taitaa olla hyvä ajatus, ettei lääkitse itseään ominpäin koronassa.

Vierailija
33/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerro mitään viruksen versiosta, jos yksi terve on sairastunut pahemmin kuin muut.

ja lisäksi hänellähän voi olla vaikka mitä löytämätöntä ja läskiä ja tupakkaa polttaa jne.

Denialisti jossittelee, koska denialistia pelottaa totuus. Vakavasti sairastunut voi olla aivan täydellisen perusterve, normaalipainoinen, urheilullinen sekä savuton ja raitis. Täysin perusterve keski-ikäinen ei mitenkään ole turvassa tältä taudilta vaan voi hyvin kuollakin. Kukaan ei etukäteen tiedä kuinka oma kroppa virukseen reagoi joten vähättely ja selittely on harvinaisen typerää ja turhaa.

Kenelle tahansa voi käydä huonosti.

No ei ole kyllä mitään denialismia ettei rupea spekuloimaan jollain teoreettisilla vakavammilla viruskannoilla. Missään vaiheessa ei ole sanottu, etteikö myös perusterveitä alle 50-vuotiaita kärsisi vaikeammista oireista. Tämäkään ei vaatinut sen kummempaa kuin lisähappea. Jos on tuhat sairastunutta, niin siinä kuuluukin olla jo useampi tällainen seassa ihan koko ajan kerrotun mukaan, ja niitä sairastuneita on kymmeniä tuhansia.

Vierailija
34/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut tuosta Buranajutusta lääkäreille? Tieto voi olla tärkeä. Onhan sitä epäilty, ettei ibuprofeenia pidä käyttää. Muutenkin taitaa olla hyvä ajatus, ettei lääkitse itseään ominpäin koronassa.

Niin ja siis kai viet asian eteenpäin, jos oma lääkäri nauroi. Joku tutkija voisi kiinnostua.

Vierailija
35/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään, että nuoremmat sairastuisivat yhtäkkiä vakavammin. Jos niin on niin se voi johtua siitä, että virus leviää sairaalassa, kun hoitohenkilökunnalla sitä täälläkin on. Muuallakin levinnyt sairaalassa.

Vierailija
36/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tärkeä tieto. Lääkäri nauroi juuri siksi, että näyttöä buranan riskeistä ei ole, tuollainen potilaan kokemus on yhtä tyhjän kanssa ja ranskalainen artikkeli ei sekään paina mitään sitä vastaan, että buranaa on ihan huoletta laajasti käytetty koronan hoitoon eikä vaikutuksia ole havaittu. Tämä ei sulje sitä pois, etteikö pientä vaikusta voisi olla, mutta se voidaan havaita vasta jälkeenpäin laajasta tilastollisesta aineistosta.

Vierailija
37/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan keskimäärin kestää, että on terve jos sairastuu koronaan? Kun on lukenut erilaisia kokemuksia, niin näyttää olevan haitaria. Jos oletetaan, että sairastaa kotona, on jatkuvasti yskää, kuume vaihtelee mutta ei käy korkeammalla kuin 38. Päänsärkyä, lihassärkyä ja heikko olo. Tuntuu siltä, että pari viikkoa ei voi riittää vaan vielä sittenkin kun oireet on töysin pois, pitäisi olla poissa päiviä?

Entäs kuin kauan tartuttaa muita? Loppuuko se, kun oireet häviävät?

38/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Hiipi ensin vaisusti ja viime yönä puhkesi täyteen kukkaansa. En saanut nukutuksi, koska joko haukoin henkeä, hikoilin tai aivastelin. Keho oli täysin turta vaikka yläpäästä puskikin limaa. Aamusta jouduin jäämään sängyn pohjalle ja vasta nyt näin iltaa kohden alkaa olo olemaan hiukan parempi. Yritän tänään vaihtaa lakanat, sillä sain ohjeeksi tihentää siivoamiskertoja. Teen voinnin mukaan kotitöitä pois, mutta saa nähdä miten tässä tulee käymään.

Eikä tarvitse hätäillä, tilaan ruuat oven taakse enkä liiku minnekään vähintään kahteen viikkoon. Kuukausi on kuulemma uusin suositus mitä pitäisi kyetä pysymään poissa ihmisten ilmoilta.

Mites yksinäinen ihminen siivoaa, jos tosi heikossa hapessa?

Tsemppiä sinne.

Vierailija
39/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa viranomaiset ovat nyt huolissaan siitä, että maassa milleniaalit näyttävät sairastuneen koronavirukseen useammin vakavasti kuin muissa maissa. Syytä tähän ei vielä tiedetä.

Italiassa ovat huomanneet, että varsinkin paljon ihmisiä tapaavat, vilkasta sosiaalista elämää viettävät nuoret kärsivät vakavista oireista.

Olisiko tässä kyse siitä, että virusten määrä on heillä suurempi ja se pahentaa oireilua.

Viruskuorman merkityksestä puhuttiin myös Kiinassa, ja hengityssuojan merkitystä perusteltiin sillä että viruskuorma jää sen ansiosta pienemmäksi vaikka saisikin tartunnan.

Tämän puolesta puhuu sekin että moni hoitaja ja lääkäri on sairastunut vakavasti.

Pelkkää arvailuahan tämä on, mutta koronassa on paljon asioita joita emme vielä tiedä.

Vierailija
40/45 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan pari viikkoa sitten Italiasta palattuani. Pää oli kipeä, kuume ja sekava olo. Päivän kesti. Normaali kausi-influenssa on paljon pahempi.

Toivottavasti oli tosi kiva loma!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi