Nyt sitten tosi raju coronavirusversio Suomeen, terve 43v nainen, Espanjassa sairastui
Kommentit (45)
Panamassa 13v tyttö kuoli koronaan sunnuntaina.
Miksi, oi miksi piti lennättää matkailijat takaisin Suomeen!!
Yhä useampi nuori sairastuu vakavasti koronavirukseen – Eri maiden tilastot osoittavat, mitkä ikäryhmät päätyvät herkimmin sairaalahoitoon
Ja tuo nainen kehtaa loukkaantua kun häntä syytetään ajattelemattomaksi. Itse matkustaa sairaana ja saattoi aiheuttaa näin jonkun kuoleman. Itsekäs ja tyhmä.
Naisen lapset ei ilmeisesti silti saaneet mitään oireita?
Ei kerro mitään viruksen versiosta, jos yksi terve on sairastunut pahemmin kuin muut.
ja lisäksi hänellähän voi olla vaikka mitä löytämätöntä ja läskiä ja tupakkaa polttaa jne.
Itse olen 40v mies ja ollut nyt 2 viikkoa koronassa. Hiljalleen alkaa olo olemaan siedettävämpi, mutta kyllä tämä tauti vei kaikki voimat pois. Jalat ei meinannut kantaa ollenkaan ja todella paha hengenahdistus ollut. Alkuu myös kovaa yskää ja verenmaku suussa(loppui kun lopetin Buranan). Olen myös ihan hyvässä fyysissä kunnossa eikä mitään perussairauksia. Ei tämä mikään ihan läpihuuto juttu ole!
Yhdysvalloissa viranomaiset ovat nyt huolissaan siitä, että maassa milleniaalit näyttävät sairastuneen koronavirukseen useammin vakavasti kuin muissa maissa. Syytä tähän ei vielä tiedetä.
Vaikuttaa äärimmäisen hysteeriseltä. Nehän sairastaa aina kovemmin ja kamalammin. Vähän on lisähappea saanut, eikä ole joutunut jäämään sairaalaan.
"Leila on kirjoittanut taudistaan Facebookissa. Hän kertoo miettineensä postauksen tekemistä pitkään, koska oli saanut syyllistäviä viestejä ajattelemattomilta ihmisiltä.
– He kertoivat, kuinka olen sairastuttanut ja tartuttanut nyt tautia, koska pyrin Espanjasta kotiin. Sinnekö olisi pitänyt jäädä?"
Minusta vähän tuntuu, että Leila tässä on ollut se ajattelematon. Luultavasti hän matkusti Kanarialle siinä vaiheessa kun korona oli jo leviämässä Euroopassa, mutta ei piitannut siitä yhtään - joskin ilmeisesti on sairastuttuaan vihdoinkin havahtunut ottamaan koronan tosissaan.
Leila, sinun olisi pitänyt olla matkustamatta alun perinkään.
Ymmärrän että tauti on ollut hänelle ikävä ja aiheuttanut hänen läheisilleen huolta, ja olen iloinen, kun hän on ilmeisesti nyt toipumassa. Mutta luultavasti hankki tartuntansa ja riskeerasi monia muita ihan vain oman piittaamattomuutensa ja huvittelunhalunsa takia, joten uhriutumiseen ei oikein ole aihetta. Sitä niittää, mitä kylvää.
Virus ei käyttäydy kaikissa samalla tavalla, terveissäkin on ihmisiä joilla on heikko immuunipuolustus, vahvat selviää, luonnossakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerro mitään viruksen versiosta, jos yksi terve on sairastunut pahemmin kuin muut.
ja lisäksi hänellähän voi olla vaikka mitä löytämätöntä ja läskiä ja tupakkaa polttaa jne.
Denialisti jossittelee, koska denialistia pelottaa totuus. Vakavasti sairastunut voi olla aivan täydellisen perusterve, normaalipainoinen, urheilullinen sekä savuton ja raitis. Täysin perusterve keski-ikäinen ei mitenkään ole turvassa tältä taudilta vaan voi hyvin kuollakin. Kukaan ei etukäteen tiedä kuinka oma kroppa virukseen reagoi joten vähättely ja selittely on harvinaisen typerää ja turhaa.
Kenelle tahansa voi käydä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
"Leila on kirjoittanut taudistaan Facebookissa. Hän kertoo miettineensä postauksen tekemistä pitkään, koska oli saanut syyllistäviä viestejä ajattelemattomilta ihmisiltä.
– He kertoivat, kuinka olen sairastuttanut ja tartuttanut nyt tautia, koska pyrin Espanjasta kotiin. Sinnekö olisi pitänyt jäädä?"
Minusta vähän tuntuu, että Leila tässä on ollut se ajattelematon. Luultavasti hän matkusti Kanarialle siinä vaiheessa kun korona oli jo leviämässä Euroopassa, mutta ei piitannut siitä yhtään - joskin ilmeisesti on sairastuttuaan vihdoinkin havahtunut ottamaan koronan tosissaan.
Leila, sinun olisi pitänyt olla matkustamatta alun perinkään.
Ymmärrän että tauti on ollut hänelle ikävä ja aiheuttanut hänen läheisilleen huolta, ja olen iloinen, kun hän on ilmeisesti nyt toipumassa. Mutta luultavasti hankki tartuntansa ja riskeerasi monia muita ihan vain oman piittaamattomuutensa ja huvittelunhalunsa takia, joten uhriutumiseen ei oikein ole aihetta. Sitä niittää, mitä kylvää.
Miksi ihmeessä ei olisi voinut jäädä ja voinut sairastaa tuolla? Ei tuo mikään kehitysmaa ole ja vaikka olisikin niin kuitenkin sinne on voinut lomalle lähteä ihan ongelmitta. Olisi sairastanut siellä ja matkustanut parannuttuaan. Nyt altisti ties kuinka monta ihan vaan siksi koska minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 40v mies ja ollut nyt 2 viikkoa koronassa. Hiljalleen alkaa olo olemaan siedettävämpi, mutta kyllä tämä tauti vei kaikki voimat pois. Jalat ei meinannut kantaa ollenkaan ja todella paha hengenahdistus ollut. Alkuu myös kovaa yskää ja verenmaku suussa(loppui kun lopetin Buranan). Olen myös ihan hyvässä fyysissä kunnossa eikä mitään perussairauksia. Ei tämä mikään ihan läpihuuto juttu ole!
Sama. Hiipi ensin vaisusti ja viime yönä puhkesi täyteen kukkaansa. En saanut nukutuksi, koska joko haukoin henkeä, hikoilin tai aivastelin. Keho oli täysin turta vaikka yläpäästä puskikin limaa. Aamusta jouduin jäämään sängyn pohjalle ja vasta nyt näin iltaa kohden alkaa olo olemaan hiukan parempi. Yritän tänään vaihtaa lakanat, sillä sain ohjeeksi tihentää siivoamiskertoja. Teen voinnin mukaan kotitöitä pois, mutta saa nähdä miten tässä tulee käymään.
Eikä tarvitse hätäillä, tilaan ruuat oven taakse enkä liiku minnekään vähintään kahteen viikkoon. Kuukausi on kuulemma uusin suositus mitä pitäisi kyetä pysymään poissa ihmisten ilmoilta.
Oikein huomaa, kuinka toivotte tilanteen olevan mahdollisimman paha ja dramaattinen. Normaali ihminen ei keksi yksittäisestä sairaalahoitoa vaatineesta tautitapauksesta, että kyseessä olisi vakavampi versio joka nyt leviää tännekin.
Vierailija kirjoitti:
Hui, kuulostaa kamalalta. Onko nuokin oireet siis niitä normaaleja ja lieviä, jotka sairastetaan kotona vai oletko ollut sairaalassa?
Tsemppiä paranemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Näin olen ajatellutkin alusta lähtien. Silloin kun Kiinasta tuli niitä uutiskuvia että pesivät katuja ym. suojapuvut päällä, tajusin että tauti ei ole mikään pikkuflunssa. Tauti on vakava, siitä nämä toimet eri maailmankolkissa. Ihmiset jotka eivät ota tätä tosissaan ovat tyhmiä ja välinpitämättömiä. Itse en ainakaan haluaisi sairastua Koronaan, toimin niinkuin on ohjeistettu. Toivon todella että muutkin toimivat ohjeiden mukaan.
Sairastin koronan pari viikkoa sitten Italiasta palattuani. Pää oli kipeä, kuume ja sekava olo. Päivän kesti. Normaali kausi-influenssa on paljon pahempi.
Edelleen osa ei usko että ton ikäinen edes voi sairastua, huoh. Käsiä ristiiin.