90-luvun laman aikana sanottiin t. Ammattivalittaja
Että "kyllä sinäkin työllistyt, kun isot ikäluokat jää eläkkeelle".
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Uskoitteko muut samaan? Ap
Olen vuodesta 1992 pidättänyt hengitystä ja odottanut sitä kaunista päivää...
Suuressa mittakaavassa niin tapahtuikin ja tapahtuu. Mutta avautuvaan työpaikkaan ei oteta jokaista Arskaa, tai Reiskaa. Täytyy olla myös näyttöjä. Tämähän on itsestään selvää.
Mulla ei ollut mitään tietoa - 90 luvun lamasta ennen kuin luin palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Suuressa mittakaavassa niin tapahtuikin ja tapahtuu. Mutta avautuvaan työpaikkaan ei oteta jokaista Arskaa, tai Reiskaa. Täytyy olla myös näyttöjä. Tämähän on itsestään selvää.
Niin ja minä en ole koskaan päässyt mihinkään. En edes ensimmäiseen työpaikkaan vaikka olen näim vanha. Ap
Ilman työkokemusta ja koulutusta ei 90-luvun jälkeen juuri kukaan työllistynyt. Kuten ei nytkään. Paikat sai parhaimmat.
Kokkarithan toitottaa koko ajan valtavaa työvoimapulaa, joten ne ainakin uskoo siihen edelleen. Tilastot tosin puhuu eri tavalla.
Suurten ikäluokkien ryömiehet ja naiset kun jäivät eläkkeelle, niin samassa suhteessa ei hommattu lisää porukkaa. Toisaalta miksi olisikaan, siihen maailman aikaan oli paljon suojatyöpaikkoja ja turhia töitä. Mutta kuitenkin edelleen jaksetaan muistuttaa oman elämän rankkuudesta ja haukkua erityisesti pullamössösukupolvi.
M45v kirjoitti:
1991 alkoi monia koskettanut työttömyys, olit silloin vielä koulussa?
Vierailija kirjoitti:
M45v kirjoitti:
1991 alkoi monia koskettanut työttömyys, olit silloin vielä koulussa?
Keväällä - 94 loppui koulu ja 1/95 intti alkoi, siinä välissä tein jotain pikku töitä.
Armeijan jälkeen pääsin töihin 1/96 ja siitä asti olen ollut jatkuvasti töissä.
Uskoitteko muut samaan? Ap