Miten suojaudutte kauppareissuilla?
Ja tää on ihan vakava kysymys. Kaasunaamaripellet älkööt vaivautuko vastaamaan!!!
Mihin aikaan menette kauppaan? Onko käsineet, hengityssuojain ym.? Käytättekö ruuan kotiintuontipalveluita? Kertokaa kaikki asiaan liittyvä.
Nimim. Meillä on kaasunaamari ja hengityssuojaimia, mutta ei koronaa varten hankittuja, vaan muista syistä
Kommentit (36)
Niin ja tää varautuminen koskee nimenomaan koronaa varten.
T. Ap
Meidän miehellä sama fetissi kaasunaamareihin. Onks teillä kans semmoisen missä menee se letku nahkapikkareihin?
Kaupassa käydessä huivi ja hanskat. Minulla on muutamat halvat sormikkaat ja otan uuden parin aina kun käyn ulkona. Pesu 60 astetta kun käymässä vähiin. Huivin tuuletan.
laitan käytetyn pikkuhousun suojan naamaan ja alushousuissa terveysside
Kauppaan heti aamulla tai myöhään illalla.
Hiukset piiloon pipon alle, muutenkin suojaava vaatetus eli takki, housut sellaiset, jotka voi kotiin palattua jättää ulos.
Kertakäyttöhanskat ja kyllä, hengityssuojus.
Mistä lähtien kaasunaamaripellet on ollut verrattavissa rillirouskuihin?
Käsineitä olen pitänyt. Nyt löysin ihme kyllä apteekista kertakäyttöhanskoja, taidan laittaa ne kun kohta lähden kauppaan. En ole pitänyt mitään kasvojen edessä kun ei ole, pitäisikö virittää huivi. En ole käyttänyt kauppojen nettitilausjuttuja mutta olen kyllä miettinyt sitäkin.
En millään tavalla. Äsken kävin ostamassa kuusi keskiolutta ja paketin kyljyksiä.
M 45
Käyn aamun ekoilla tunneilla ja pesen kädet mennen tullen.
ffp3 suojain ja kertakäyttöhanskat.
Kun sain muutama päivä sitten tietää, että korona leviää ilman välityksellä, eli tartuttajan uloshengitysilmassa on viruksia jotka elävät kolme tuntia, lopetin kaupassakäynnin kokonaan ja siirryin valitse tuotteet, maksa netissä ja nouda kaupan pihasta palveluun.
Koska korona voi tarttua myös silmien välityksellä, pidän liian suurena riskinä käydä kaupassa hengityssuojalla varustettunakin.
Mulla on pillerit ja annan vain takaapäin,
Hengityssuojain ja kumihanskat. Käyn kaupassa kukonlaulun aikaan. Pesen hanskat ja kädet ensimmäisenä kun tulen kotiin. En tiedä, suojaako tuo maski paljoakaan mutta ei siitä haittaakaan ole. Toimii myös esimerkkinä muille, ettei tässä nyt olla minkään kausi-influenssan kanssa tekemisissä. Luulen, että myös kaupan henkilökunta on kiitollisia, kun tietävät etteivät ainakaan minulta mitään pisaratartuntaa saa.
Käyn aikaisin aamulla kaupassa, kuitenkin vasta ensimmäisen tunnin jälkeen että riskiryhmäläiset ovat saaneet käydä jo rauhassa ostoksilla. Menen puhtain ja desinfioiduin käsin, desinfioin ostoskärryn kahvan, ja kiepautan siihen vielä käsien kohdalle tyhjät vessapaperihylsyt (kokeilkaa, olin niin innoissani kun keksin tämän vinkin!!). Kosken puhtain käsin vain ostamiini tavaroihin, painan hanskalla tai muulla suojuksella nappeja yms. Nyt vain huivi kasvojen edessä, hengityssuojan käyttöä harkitsen mutten haluaisi niitä tuhlatakaan, jos tilanne tulee kestämään vielä kauan. Hiukset ponnarilla tai myssyn alla, ettei tule niitä räpelöityä kasvoilta.
Käsien desinfiointi vielä autossa, ja sitten pesu kotona.
Kaupassa pitäisi käydä mutta en kyllä millään kehtaa laittaa maskia päähän. Pitänee kerätä rohkeutta muutamalla viskipaukulla.
Tällä suojaan itseni koronalta ja tuon ruuat kaupasta turvallisesti kotiin vaikka siellä olisi mikropisaroita ilmassa. Vaimo hoitaa ruuat kotona tyytyväisenä.
https://i.ibb.co/g9sQ935/hengityssuojain.jpg
https://i.ibb.co/x3GZqD5/Hengityssuojain2.jpg
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa pitäisi käydä mutta en kyllä millään kehtaa laittaa maskia päähän. Pitänee kerätä rohkeutta muutamalla viskipaukulla.
Pelottaa tukehtumiskuolema, mutta yhtä paljon pelottaa mitä ne ihmisetkin ajattelee?
Alan heti autosta noustuani yskiä hihaan. Jatkan sitä koko ostosreissun ajan. Olen kuullut sen estävän taudin leviämisen.
Pesen kädet kauppareissun jälkeen.
Kertakäyttöhanskat, maski ja suojalasit.Ihan oikeesti käytän, en halua koronaa.
Poltan askin tupakkaa ennen kuin menen kauppaan ja nuolen kädet puhtaiksi kun lähden pois.
Kaasunaamari on riittävä