Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kaupassa. Kaasajonossa joku sanoi, että maksa kortilla

Vierailija
25.03.2020 |

Siina vaiheessa kun ojensin seteleitä kassalle. Ainoastan oma tyyneyteni ja luonteen lujuuteni kykeni ehkäisemään tilanteen eskaloitumisen.

Korona saa näköjään ihmiset röyhkeiksi.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Visa Eletron eikä siihen saa kuulemma lähimaksu-ominaisuutta joten joudun niinku ap:kin maksamaan rahalla tai hiplaamaan sitä maksujuttualaitetta.

Vierailija
82/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, näppäillään sitä saastaista maksupäätettä jota jokainen tökkii koronasormillaan yök.

Eikö kaikilla ala olla lähimaksu kortissa? Ei siinä tarvii mitään näppäillä. Lähimaksu on ad 50e saakka. Kätevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa lappu jossa toivottiin käytettävän korttia. Ja pleksilasi oli asennettuna.

Vierailija
84/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lainaksi rahaa. Olisko se pitäny viedä tilille??? Pankit on kiinni. Joten pakko maksaa sillä setelillä. Lopettakaa paskanjauhaminen.

Vierailija
85/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimaksun raja on 50 euroa. Jos mulla on puolentoista viikon ruokaostokset kassalla, niin niitä ei makseta viidelläkympillä. Toinen juttu on se, että ihmisillä ei välttämättä ole tilillä rahaa, jotta voisivat käyttää korttia. On hyvin huonotapaista mennä kommentoimaan toisen maksutapahtumaa, saatika mennä määräilemään millä hänen tulisi maksaa. Enkä oikein ymmärrä tuota kassahenkilöiden suojaamista käteiseltä. Kaikilla kassahenkilöillä on tässä tilanteessa hanskat käsissä. Lisäksi aivan taatusti suurin osa maksaa joka tapauksessa kortilla, joten annetaan rauhassa maksaa käteisellä niiden, jotka niin tekevät. Heillä on syynsä. Keskitytään ennemmin paljon oleellisempiin seikkoihin, kuten turvavälin pitämiseen ja siihen ettei räplää omaa naamaansa kaupassa tai muuallakaan.

Vierailija
86/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain hyvin harva aktiivi ikäinen maksaa ruokakaupassa käteisellä joka kielii hiukan maksuvalmiudesta.

Entä sitten? Harvempi, mut mitä sitten? Onko ei-aktiivi-ikäisten tai vähävaraisten oikeus ruokaostoksiin jotenkin heikompi?

Ja itselleni ruokakauppa on kyllä ollut kätevin tapa käyttää käteinen, vs tilivelvollisuuden täyttäminen pankille.

Vierailija
87/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion jatkossakin maksaa käteisellä. Ja ainahan voi kieltäytyä palautusrahoista, jos ne ovat vain muutamia kolikoita. Kuka sen sanoo koska kortit lakkaavat toimimasta. Kuinka moni pelkää että tulee jokin häiriö, eikä niitä rahoja saa enää pankkiautomaatista. Itse nostan sen kuukausivaran aina maksupäivän jälkeen. Kyllä noissa automaateissa on ollut häiriöitä jo ennen koronaakin.

Kaupassa lasken ostokset ja aina minulla ollut mahdollisuus maksaa tasarahalla. Eniten ihmisiä tuntuu ärsyttävän, että se hidastaa kassalla asiointia. Ja vaikka se hieno lähimaksukortti olisikin, niin kuinka moni pitää kirjaa varallisuudestaan. En minä jaksa hyppiä automaatilla katsomassa että mikä on saldo. Pankeilla on muutenkin ihan riittävän kalliit palvelumaksut. Minulle on edullisempaa kun on käteisvara kotona, eikä tarvitse stressata enempää. Jotenkin ihan turhaa vatuloida tätä, ja luulla että korona antaa oikeuden aukoa päätään. Eläkää ja antakaa muidenkin.

Kuka muu kuin sossun asiakas käyttää termiä maksupäivä? Työtekevät yleensä sanovat palkkapäivä.

Vierailija
88/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se lähimaksukaan toimi jos on tarpeeksi kalliit ostokset. Ja isompi määrä sitä korttipäätettä kourii kuin seteleitä mitkä ovat lompakossa tallessa. 

Mun rahat on lisäksi nostettu ENNEN coronaa ja sitä riittää.

Puhdasta hynää! Tuohta !!

Zinc

Ei siis hätää. No worries ..

Rahani ovat puhtaita.

"Riihikuivaa piisaa vaikka sytykkeiksi. Kiskoin metsäkaupoilla tuohta niin että heikkolatvaisia puistatti".

- tuntematon myyntimies Aku Ankassa

Vierailija
89/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo käteistä pitäisi nyt välttää. Ajattelisit sinäkin sitä kassahenkilöä.

Voitko kertoa, miksi?

Jos minä ojennan rahat hansikas kädessä ja kassa vastaanottaa hansikas kädessä, missä on ongelma?

Vierailija
90/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikothan nimenomaan on turvallisimpia nyt. Virus elää metallipinnoilla kaikkein lyhyimmän aikaa. Muovisilla, kumisilla ja muilla vastaavilla pinnoilla pidemmän aikaa. Maksupäätteessä kauemmin kuin kolikoissa, joita ei yhtä moni edes päivän aikana koskettele.

Sinänsä koko pelonaihe on taas keksitty, ja hyvä esimerkki hysteerisen ihmisen mielenlaadusta. Käteinen on monessa suhteessa paras maksuväline, varsinkin näin kriisiaikana.

Vierailija
91/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun maksat kääteisellä, niin saat takaisin myös vaihtorahaa ja ne on voinut pyöriä vaikka missä. Että niillä omien rahojen "puhtaudella" ei ole väliä. Milläs desinfioit ne setelit? Kolikot voi periaatteessa putsatakin...

Vaihtora laitetaan lompakkoon, eikä siihen enää kosketa viikkoon, ennen kuin tulee seuraava kauppareissu. Kotona pestään kädet. Ei se virus niin kauan säily pinnoilla. Samalla logiikalla saat viruksen koskettamalla ostamia tuotteitasi. Ties kuka on sun maitopurkkia tai tonnikalasäilykettä hiplannut kaupassa tai kuljetuksen aikana.

Vierailija
92/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys. (Näitä viestejä voi näköjään kirjoittaa useamman peräkkäin. Montakohan keskustelijaa oikeasti on tässäkin ketjussa?)

Näin kävi Herstin Prisman avajaisissa.

Olin riisunut ison lapasen kädestä voidakseni ojentaa setelin kassalle. Kassa ei tipauttanutkaan kolikoita kämmenelleni vaan tasolle, josta jouduin ne noukkimaan paljain käsin. EPÄHYGIENISTÄ! Miksei hän voinut tipauttaa niitä hanskoillaan kämmenelleni?

Vierailija
93/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näppäillään sitä saastaista maksupäätettä jota jokainen tökkii koronasormillaan yök.

Et ole lähimaksusta kuullut?

Pankkikortissani ei ole lähimaksuominaisuutta.

- Ohis

Vierailija
94/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "kaasajono"?

t. Tietämätön

Vierailija
95/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole lähimaksusta kuullut?

Pankkikortissani ei ole lähimaksuominaisuutta.

- Ohis

On vuosi 2020. Että tulkaahan tälle vuosituhannen kolmannelle kymmenykselle.

Vierailija
96/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MULLA EI OLE RAHAA, JOTAIN VTUN KOLIKOITA VAIN JOILLA MAKSAN. SORI KUSPÄÄT

Vierailija
97/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin sanonut, että maksapa vaan itse sillä v*tun kortillas. Maksan aina käteisellä.

Vierailija
98/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka jauhatte lähimaksusta ette näköjään tuedä että sen yläraja on 50€ 😒 Jos ostan 100€ niin pakko on paskasilla sormilla näpelöidä näppylöitä. Kyllö siellö kaupassa siinä vaiheessa on tullut näpelöityä jo aika paljon muutakin ja kädet voi pestä sen jälkeen. Kassahenkilökuntaa siinä on tarkoitus suojella ettei tarvitse likaisia rahoja käsitellä jatkuvasti.[/quote

Kertakäyttöhanskoat käteen vaan, voit huoletta näprätä koodisi.

Vierailija
99/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Visa Eletron eikä siihen saa kuulemma lähimaksu-ominaisuutta joten joudun niinku ap:kin maksamaan rahalla tai hiplaamaan sitä maksujuttualaitetta.

Ainakin omassa Visa Electronissa on lähimaksuominaisuus. Jos siinä on se kaarisymboli, niin sitten siinä on myös lähimaksuominaisuus.

Vierailija
100/110 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimaksullahan saa vaan 25 euroon asti useimmilla laitteilla? Mustakin on tosi röyhkeää alkaa määräilemään muiden henkilökohtaisia maksuasioita noin. Mistä kommentoija voi tietää maksajan raha-asioita muutenkaan, ja korttilaitteen näppäily on yhtä epähygieenistä

Lähimaksu on ollut 50 euroa jo melkein vuoden ajan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä