Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun nyt niin hehkutetaan kotiinkuljetuksia

Vierailija
25.03.2020 |

Tiedän kyllä että suurimmalle osalle suomalaisista kotiinkuljetukset, pitsat ovelle ja woltit ja foodorat ynnä muut ovat olleet arkipäivää jo kauan, mutta suuri osa meistä asuu alueilla, minne mikään kauppa saati ravintola ei toimita kotiin. Toki olen tottunut siihen elämäni aikana että se uutisoinnin kohde on lähes aina Pk-seudulla tai ainakin asutuskeskuksissa, mutta tuntuu että nyt se otetaan itsestäänselvyytenä että "no tilaat vaan ruokaa kotiin!" kun sitä mahdollisuutta ei edelleenkään monella ole.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aloituksella tarkoittanut, että se olisi mikään peruspalvelu tai kansalaisoikeus että ruokaa saa kotiin. Lähinnä tarkoitin sitä että mainokset pyörii että "Tilaa nyt ruokaa kotiin!" "Kotiinkuljetus lähes kaikista ravintoloistamme!" ja kun sitä mahdollisuutta ei ole vaikka viiden kilometrin päässä asuvilla on, niin kyllähän se ärsyttää. Ei tässä nyt mistään yhteiskunnallisesta ongelmasta ole kyse vaan rasittavasta mainonnasta, kun sitä kotiinkuljetusta nyt itse kaipaisi.

- AP

Muakin ärsyttää ne Danish Guy:n bokserimainokset. Ne pyörii koko ajan eikä mulla ole munia, niin en voi käyttää niitä niiden kalsareita. Tulispa vaan sellaisten asioiden mainoksia, joita minä voin käyttää!

Vierailija
22/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen riskiryhmäläinen, ja toimitin aamun sarastaessa ruokakassin riskiryhmä omaishoitoperheelle. Syy: tämä kotiinkuljetus olettaa kaikkien osaavan netissä tehdä tilauksia. Mutta kun ikää on 85, niin ei osaa kun ei osaa... Eli ne hauraimmat joutuvat ruoanhakureissuille.. Oikea digisuomi, väliinputoajia löytyy. 

Olet oikeassa. Tilasin juuri ruuat lähikaupasta netin kautta ja mulla meni 2,5 tuntia tilaamiseen. Ole kyllä eläkeläinen, mutta ollut jatkuvasti tietojätrjestelmien kanssa työelämässäkin , mutta ei ole helpoimmasta päästä tuo homma.

Apteekin verkkokaupasta selvisin puolessa tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahhahahahh.

Olisipa kauheaa asua landella. Terveisiä Helsingistä. Ihanaa saada ravintolaruuat ja apteekkitilaus kotiovelle.

Vastapainoksi täällä ei ole liikkumisrajoituksia. Kun se oma piha on 20 ha, niin aika lailla kivasti saa vaikka istua rantanuotiolla iltasella ilman, että rikkoo mitään määräyksiä.

Vierailija
24/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on ni ne nyt rikastuu tällä ihan sairasta touhua kaikillä riskiryhmiin ja yli 70v vuotiailla on oma kauppaaika ensimmäinen kaupanaukiolo tunti!! mutta tämä tieto ei ole kulkenu kaikille ja sillon kauppaan ei ole muilla asiaa!!!

Vierailija
25/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen riskiryhmäläinen, ja toimitin aamun sarastaessa ruokakassin riskiryhmä omaishoitoperheelle. Syy: tämä kotiinkuljetus olettaa kaikkien osaavan netissä tehdä tilauksia. Mutta kun ikää on 85, niin ei osaa kun ei osaa... Eli ne hauraimmat joutuvat ruoanhakureissuille.. Oikea digisuomi, väliinputoajia löytyy. 

Foodiella on ainakin ihan perinteinen puhelintilauspalvelukin.

Ihmetyttää vähän, miksi ihmiset suhtautuvat ruoan verkkokauppaan ikään kuin se olisi joku yhteiskunnan tuottama palvelu, johon kaikilla on oikeus. Se on kauppojen omaa bisnestä. Ei meillä ole sellaista verovaroin tuotettua järjestelmää, joka takaa ruoan kotiinkuljetuksen kaikille tarvitseville tai halukkaille. Sosiaalitoimesta voi hakea apua kyllä, kuten monet vanhukset tekevätkin, jos ei kauppareissut enää onnistu.

Kerrotko, millä paikkakunnalla on puhelinpalvelu, ei vain näyttänyt olevan kovinkaan monessa paikassa.

Vierailija
26/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan varma, että se paikallinen jyväjemmari ja karjankasvattaja toimittavat sinulle sopivaa korvausta vastaan tuotteittaan. Kustannukset vaan saattavat olla hieman kovemmat, kuin isommissa kirkonkylissä. Mutta pikkurahan puutehan ei sinua haitannutkaan?

Oikeastiko joku haluaa, että tuon ämpärillisen kauraa kotiportilleen? Harvalla maatilalla on jatkojalostusta.

Mutta toimittaisit, jos joku maksaisi sopivasti?

Enpä toimittaisi, koska samantien syntyisi tilanne, jossa joutuisin miettimään kaikki mahdolliset elintarvikelainsäädäntöön liittyvät asiat. Ei minulla ole laskettuna kauran energiasisältöä jne.

Vierailija
27/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan varma, että se paikallinen jyväjemmari ja karjankasvattaja toimittavat sinulle sopivaa korvausta vastaan tuotteittaan. Kustannukset vaan saattavat olla hieman kovemmat, kuin isommissa kirkonkylissä. Mutta pikkurahan puutehan ei sinua haitannutkaan?

Ai kuten puitua viljaa tai elävän lehmän? Mitä noilla tekee? Tiedoksi, ettei maatiloilla jatkojalosteta tuotteita. 

Vierailija
28/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun myös syrjässä kotiinkuljetus- ravintoloista. Huomasin paikallisen k-marketin fb-sivuilta että ovat nyt aloittaneet kotiinkuljetukset. Se oli hyvä tieto, jos tässä yksinasuvana sinkkuna sairastuu.

Vierailija
29/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tän keskustelun pointti nyt siis oli? Että kotiinkuljetuksia ei saa mainostaa, koska niille tulee paha mieli, jotka eivät voi näitä palveluja käyttää?

Vierailija
30/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappu pimiä rikastuu näin se menee

Vierailija
31/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos joku on ni ne nyt rikastuu tällä ihan sairasta touhua kaikillä riskiryhmiin ja yli 70v vuotiailla on oma kauppaaika ensimmäinen kaupanaukiolo tunti!! mutta tämä tieto ei ole kulkenu kaikille ja sillon kauppaan ei ole muilla asiaa!!!

Anteeksi mitä??

Vierailija
32/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti oululaisena enemmän se, kuinka Kauppuri5:sen yrittäjä oikein yllytti porukkaa tulemaan paikan päälle syömään. "Ei tää mikään maailmanloppu ole, jatketaan elämää kuin ennenkin" Tässä vaiheessa Oulussa oli jo todettu 28 tartuntaa. 

No nyt on ääni kellossa muuttunut, saa vaan take awayn, mutta en aio enää kannattaa ko. paikkaa. Tämän kriisin jälkeen kannatan vain niitä jotka ovat jo ajoissa myöntäneet tilanteen vakavuuden. On se sitten totaalisulkeminen tai ulosmyynti. 

Vierailija
33/33 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti oululaisena enemmän se, kuinka Kauppuri5:sen yrittäjä oikein yllytti porukkaa tulemaan paikan päälle syömään. "Ei tää mikään maailmanloppu ole, jatketaan elämää kuin ennenkin" Tässä vaiheessa Oulussa oli jo todettu 28 tartuntaa. 

No nyt on ääni kellossa muuttunut, saa vaan take awayn, mutta en aio enää kannattaa ko. paikkaa. Tämän kriisin jälkeen kannatan vain niitä jotka ovat jo ajoissa myöntäneet tilanteen vakavuuden. On se sitten totaalisulkeminen tai ulosmyynti. 

Eipä ole kauppurissa tullu käytyä syömässä vaikka sitä on kehuttu. Kikan grilliä on ikävä, siinä oli sitä jotaki