Texasin kuvernööri ehdottaa vapaaehtoista itsemurhaa vanhuksille ja riskiryhmäläisille talouden pelastamiseksi.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/2d6ad80a-b8f7-481d-928d-31f6ff2f…
Trumpin mukaan Yhdysvallat halutaan avata "normaalitilaan" viimeistään pääsiäisenä. Trumpin mukaan maan talous ei kestä pitkää karanteeniaikaa.
Kummatkin herrasmiehet ovat sitä mieltä, että vanhukset riemumielin kuolevat pois, jotta lapset ja lapsenlapset saavat elää amerikkalaista unelmaansa ja talous elpyy.
Mites teidän vanhemmat ja isovanhemmat - suostuisivatko kuolemaan koronaan teidän ja Suomen talouden edestä?
Kommentit (112)
Luin että teksasin moottorisahamurhaaja...
Ei kannata surra kuolleiden vanhusten takia vaan niiden. Jotka joutuvat elämään luhistuneessa maassa.
Pitääkö Dan ensi viikolla sitten itsemurhabileet, kun synttärit olis?
Aivan järkyttävää, mitä nämä johdossa olevat ihmiset päästelee suustaan! Ovatko he vastuussa, jos joku seuraa vinkkiä?!
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-aho on kirjoittanut aiheesta jo vuosia sitten. Miksei häntä ole kuunneltu?
”Ainoa mitattava ja siten kiistatta olemassaoleva ihmisarvo on yksilön instrumentaalinen arvo.
Sanoiko noin Halla-aho vaiko Mao Zedong? No joo, samapa tuo.
Minä menisin heti piikille jos olisi mahdollista Suomessa.
m65v.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on niin heikko hyvinvoinnin taso että ei ihme että jenkit on nostaneet ensimmäisenä kädet pystyyn ja antaneet koronalle periksi.
Ei heillä oikeastaan ole mitään muutakaan mahdollisuutta kun terveyden hoito on varattu vain rikkaille.
Selita minulle milla tavalla terveyden hoito on USAssa varattu vain rikkaille. Sinulla voi olla tietoa jota minulla ei ole.
t.usalainen
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin heti piikille jos olisi mahdollista Suomessa.
m65v.
Tarkennan vielä, että moni maksaa tällaisesta palvelusta kymmeniä tuhansia ja Sveitsin klinikoille on vaikea päästä rahallakaan.
trump ja texasin kuvernööri ehdottavat tuollaista, koskahe pelkäävät vain omien rahojensa puolesta. kuka nyt saavutetuista eduistaan taahtoisi hyötyä.
Ei hän mitään itsemurhaa ehdottanut kenellekään, vaan ulkonaliikkumiskieltojen yms. rajoitusten purkamista jotta talous ei romahtaisi. Vanhuksethan alkaisivat sairastua ja kuolla sankoin joukoin jos kuvernööri saisi ideansa läpi, mutta se on hänen mielestään vain hyväksyttävä "amerikkalaisen elämäntavan säilyttämiseksi".
Suora lainaus: "Jos tätä jatkuu kuukausia, koko yhteiskunta sortuu lamaan. Minä teen kaikkeni, jotta pysyn hengissä. Mutta kuten sanoin, olen valmis yrittämään. Jos sairastun, yritän parantua, ja jos en onnistu siinä, niin sitten en onnistu"
Tällä herralla on logiikka jokseenkin kadoksissa. Helppo on tietenkin huuliaan heilutella, kun on itse niin rikas, ettei varmasti tarvitse pelätä jäävänsä ilman hoitoa, jos korona alkaa villisti niittämään populaa.
Hän ei selvästi ymmärrä, kuinka korona käyttäytyy. Ei se erikseen valitse vanhuksia uhreikseen saati tiedollisesti skippaa työikäisiä talouden elvyttäjiä. Hän puhuu niinkuin he vanhukset nyt uhrautuisivat muiden hyväksi, vaikka itseasiassa hän on lähettämässä lapsensa paiskimaan töitä koronasta välittämättä ja lapsenlapsensa kouluun tuhannen muun lapsen kanssa riskeeraamaan oman terveytensä. Eiväthän vanhukset kenenkään muun puolesta uhraudu pitämällä itsensä mahdollisimman hyvin tartunnoilta suojassa. Nimenomaan työikäiset ja lapsethan ne suurimmat iskut tuolla tavalla ottavat olemalla jatkuvasti alttiudessa saada tartunta. Moniko heistä on Danin mielestä varaa uhrata? Jokainen vakavasti sairastuva tai kuoleva lapsi ja aikuinen on jonkun lapsi ja jonkun lapsenlapsi.
Ilmeisesti tämä varakuvernööri ei ole tietoinen siitä, että myös lapset, nuoret ja työikäiset ihmiset voivat sairastua ja kuolla koronaan. Ja mitä vähemmän ihmisiä suojellaan tartunnalta, sitä useampi juuri lapsista, nuorista ja työikäisistä sairastuu, koska toisin kuin eläkeikäisillä, heillä ei ole samoja mahdollisuuksia suojella itse itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-aho on kirjoittanut aiheesta jo vuosia sitten. Miksei häntä ole kuunneltu?
”Ainoa mitattava ja siten kiistatta olemassaoleva ihmisarvo on yksilön instrumentaalinen arvo.
Mitä muuta mitattavaa arvoa ihmisessä on kuin hänen instrumentaalinen arvonsa? Eihän ihmisarvo itsessään ole millään keinolla mitattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Texasin kuvernööri täyttää itse 70 vuotta ensi viikon lauantaina. Meinaako sitten kuolla pois taloutta kuormittamasta?
Hän on sanonut, että jos sairastuu, niin "yrittää sitten vaan parantua". Siinä vastaus pandemiaongelmiin, miksi ei olla heti tuota tajuttu!
Vierailija kirjoitti:
Eikös republikaanit olleet yleensä "pro life"???????
pro-life koskee vain syntymättömiä sikiöitä. Sen jälkeen, kun sikiö putkahtaa ulos valmiina ihmisenä pro-life tyyppien mielenkiinto ja tuki loppuu siihen.
Ne oiski parempi nimetä pro-pregnancy tyypeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta mitattavaa arvoa ihmisessä on kuin hänen instrumentaalinen arvonsa? Eihän ihmisarvo itsessään ole millään keinolla mitattavissa.
Onko kenelläkään ihmisellä sinulle mitään muuta merkitystä kuin tuo arvo (lapsesi, puolisosi)? Jos on, niin ymmärtänet että sen korostaminen kaikkien muiden asioiden yli on pelkkä silmänkääntötemppu, sitä kuuluisaa älyllistä epärehellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös republikaanit olleet yleensä "pro life"???????
Vain silloin kun sillä voidaan alistaa naisia.
Miksi näette tässä jotain ristiriitaa? Mikä voisi olla suurempa pro lifea kuin lapsiin ja nuoriin panostaminen?
Millä tavalla tällaisessa tilanteessa panostetaan lapsiin ja nuoriin, kun he palaavat kouluihin ja työpaikoille altistumaan tartunnalle ja kaiketi tartuttamaan muita ihmisiä joka ikinen päivä? Korona ei edelleenkään ole vain vanhuksille vaarallinen tauti.
Kommentti on meille outo, mutta USA:ssa on paljon niin kovaa oikeistoa, että Suomen kokoomus on melkeinpä kuin sikäläinen Sanders kannattajineen.
Suomessa psykiatri ehdotti terveydenhuollon henkilökunnalle tartuntaleirejä. Tämän olisi pitänyt olla hänen mukaan helmikuussa jotta henkilökunta olisi ehtinyt sairastaa maaliskuussa ja olla sitten huhtikuussa hoitamassa potilaita.
Olisi kyllä suotavaa että Suomessakin maailman ahneimmat ikäluokat kerrankin tekisivät jotain epäitsekästä
Tää on feikkiuutinen! Tuo kuvernööri ei ole noin sanonut, vaan vanhukset ovat itse sanoneet olevansa valmiita kuolemaan lastenlasten ja talouden puolesta.
Palmen murhan jälkeen Ruotsissakin mentiin ihan väärille suunnille.