Suomi on nyt sitten menossa kiinni 31.5. asti
Tämä näyttää olevan nyt aikataulu. Uusimaa varmaan kiinni myös 31.5. asti. Voidaan ehkä purkaa aiemmin jos tosi hyvät perusteet.
Kommentit (50)
Suomi on hyvin paljon auki. Ja sama juttu koko maailmassa. Vapaa tie on auki. Minä kävelen.
Nyt mennään liian pitkälle. Täytyy alkaa valmistautumaan työttömyyteen ja luopumiseen omasta kodista :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ovat, koska eihän siinä olisi järkeä, että ravintoloissa syönti kielletty mutta kouluruokailu 300 hlölle auki. Ei kouluja enää ennen kesää avata.
Ei koske työmaaruokaloitakaan tuo rajoitus. Mikä onkin tässä kontekstissa älytön veto. "Me (työssä yhä käyvät) otamme tämän taudin vastaan", kuten Sanna Marin viisaasti totesi.
Ei kannata mennä työmaaruokalaan, jos siellä on massoittain ihmisiä. Ennemmin eväät mukaan.
Missäköhän kuvittelet että esim. tehdasmaisessa ympäristössä työskentelevä syö ne eväänsä? Taukohuoneessa kymmenien ihmisten sillipurkissa vai työmaaruokalassa kymmenien ihmisten sillipurkissa?
Ihan on tullut siellä sillipurkissa taukohuoneessa aina syötyä eväät. Muista pitää pari metriä välimatkaa siellä sillipurkkiruokalassa toisiin lounastajiin, äläkä yski ruokiin tai klähmi niitä. Husissa varmaan lyövät työmaaruokalassa viisaat päänsä yhteen...
Vierailija kirjoitti:
Nyt mennään liian pitkälle. Täytyy alkaa valmistautumaan työttömyyteen ja luopumiseen omasta kodista :(
Kannattaa kyllä, jos et mitään muuta osaa tai keksi.
Oma arvioni on, että jonkinmoiset rajoitustoimet kestävät ainakin kesäkuun loppuun. Huhtikuussa niitä kiristetään ja liikkumista rajoitetaan entisestään. Elokuussa Suomea ei enää ole. Ei sitä Suomea, missä me olemme tottuneet elämään. Jää vain savuavat rauniot...
Oikeasti pelottaa ajatella kuinka nopeasti ja helposti koko yhteiskunta voidaan halutessa ottaa haltuun! Tässä nyt "hyvästä" syystä, mutta jos syy ei olekaan seuraavalla kerralla yhtä hyvä? Lammaslauma tuijottaa hölmönä, kun valta vaihtuu ja uusi diktatuuri perustetaan. Kaikki väärinajattelijat tapetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkä aika, mahtaakohan minulla kotivara riittää :o
Vieläkö joku luulee että kaikki ruokakaupat menee 2-6 kuukaudeksi kiinni?
Itse skeptisenä persoonana olen ottanut senkin mahdollisuuden mukaan riskiarvioissani :(
Itse olen kyllä jo asennoitunut niin, etten vielä kesäkuussakaan pääse matkoille. Ainakin Finnair ja Aurinkomatkat ovat tietääkseni lopettaneet lennot/matkat kesäkuun loppuun saakka, ja vaikka en niiden palveluja käytäkään niin oletan, että sama pätee muihin lentoyhtiöihin.
Kiitos työikäisille matkustelijanaisille. Matkustaminen avartaa!
Toimittajat lietsovat lisää pelkoa. Ei ole kivaa kuunnella noita. Toivooko joku oikeasti ulkonaliikkumiskieltoa, alkaa olla kova meininki.
Hyh, työikäisenä riskiryhmään kuuluvana ei tulisi mieleenkään mennä saastaiseen työpaikkaruokalaan ottamaan koppia taudista kenenkään puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Peruttuja ovat vappu, juhannus, festarit, jäätelökioskit, kaikenlaiset kesätapahtumat, uimarannoilla oleilu, terassit. Ihan vaan piruuttaan tulee varmasti oikein helteinen ja aurinkoinen kesä.
No totta vtussa tulee, niinhän se kevätkin on nyt oikein aurinkoinen ja lämmin vaikka just nyt joutaisi sataa vettä seuraavat kaksi kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkä aika, mahtaakohan minulla kotivara riittää :o
Vieläkö joku luulee että kaikki ruokakaupat menee 2-6 kuukaudeksi kiinni?
Itse skeptisenä persoonana olen ottanut senkin mahdollisuuden mukaan riskiarvioissani :(
Niiden paikkojen nimi on syystäkin ELINTARVIKEKAUPPA, siellä kun myydään asioita mitkä on elämiselle tarpeellisia.
Ruokakauppoja ei tulla ikinä sulkemaan koronan takia, koska ei kukaan maagisesti täytä ihmisten jääkaappeja ruualla. Missään maassa ei ole suljettu ruokakauppoja, ei edes Kiinassa.
Siitä puheenollen kaupassa oli tänään ruokaa jopa liikaa, ei ole mitään hamstrausjuttua enää ilmassa. Kohta alkaa ruuan alennusmyynnit, kun ruokaa on ihan liikaa ja se hapantuu. Kaupat valmistautui suureen hamstraukseen ja sitä ei tullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää!11!
Enkö nyt pääse tulisuudelmaan, porkkuun tai irkkubaareihin bilettään11!!
. Hyvä Masa!
Ei millään pahalla mutta jos tämä show järjestettiin jonkun 10-20 koronaan kuolevan vanhuksen takia niin... Toivottavasti niiden perikunnat kaivaa jostain 15 miljardia.
Meidän Suomi muuttuu diktatuuriksi. Voiko enää mennä uimarannoille. Pakko päästä edes mökille, hiljaiselle yksinäiselle mökkilaiturille. Ei näin väljässä maassa tarvita ulkonaliikkumiskieltoa.Voi hei tittää pihalle. Jokainen voi sentään vielä vuokrata kelle haluaa, tai muutta itse sinne.
Jännää, on näemmä kiellettyä sanoa ääneen että kun ryyppyravintolat on kiinni niin juopot ryyppää sitten kavereineen kotonaan. Hauskaa etätyöpäivää vaan kaikille tällaisten naapurissa asuville. Voisi myös veikata että huumekauppa siirtyy asuintaloihin kun ei ole hyvä seisoskella tyhjillä ostareilla kauppaamassa. Herättää huomiota.
Samoin näiden juoppojen lapset on jumissa kotonaan kun koulut on kiinni ja käytännössä kaikki muutkin paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tykimpi kausi-influenssa tällä kertaa...
Joo on kyllä
yks delas normaalin tuhannen sijaan.
Tyhmä kommentti. Moni vielä kuolee.
Ilmeisesti tässä puhutaan Sanna Marinin aloitteesta sulkee ravintolat yms. 31.5. asti. Mutta A-Studiossa tänään annettiin vielä synkempiä lukuja: Tautihuippu osuisi nykyisten arvioiden mukaan kesäkuun puolelle, eli Suomi olisi "kiinni" kesäkuun loppuun asti.
Meidän työpaikka (iso), otti etätyön tapaturmavakuutuksen työntekijöille 30.6. asti. Siitäkin voi päätellä jotakin.
Missäköhän kuvittelet että esim. tehdasmaisessa ympäristössä työskentelevä syö ne eväänsä? Taukohuoneessa kymmenien ihmisten sillipurkissa vai työmaaruokalassa kymmenien ihmisten sillipurkissa?