Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, vapaaehtoisessa, lähes karanteenin omaisissa olosuhteissa?

Vierailija
24.03.2020 |

Meillä mieheni ja minä olemme etätöissä. Emme käy muualla kuin kaupassa 1-2krt viikossa ja joskus apteekissa. Emme tapaa henkilökohtaisesti muita ihmisiä. Stay home-save lives, eikö se ollut niin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiletteko?

Minulla itsepäätetty karanteeni, etätyö, en tapaa ketään, kaupassa n. kerran vkossa, päivittäin 2 ulkolenkkiä muita vältellen.

T. Pk-seudulta

Vierailija
2/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on itselle jo kolmas viikko etänä. Perheen kanssa ollaan oltu kotona toissa perjantaista lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama juttu täällä. Asun yksin, en tapaa ketään, etätöissä, kaupassa 2 kertaa viikossa. Päivittäin 1 ulkolenkki.

Vierailija
4/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Viime keskiviikosta lähtien etätöissä. Kerran käynyt kaupassa ja muutaman kerran kävelyllä.

Vierailija
5/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet, jo ennen kuin tuli käsky sulkea koulut, asumme maalla joten se nyt täällä helpompaa muutenkin, ei kaadu seinät päälle.

Vierailija
6/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän vastaavissa oloissa muulloinkin, joten eivätpä nämä poikkeusolot tilannetta mitenkään muuta. Ei tässä ole edes mitään vaikeaa. 

Vierailija
7/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt loppui, ei ole parisuhdetta, ei lapsia, harrastukset jäissä. Olen siis jäänyt yksin kaksiooni. Täällä kokkailen ja yritän keksiä aktiviteettia. Välillä käyn ulkona lenkillä, mutta muuten en oikeastaan missään. Jutteluseuraa kaipaisi, mutta kai sitä puhumattakin pari kuukautta pärjää.

Vierailija
8/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin varsin karanteenimaiset olosuhteet. Asun yksin, teen etätöitä, käyn joka päivä lenkillä joko yksin tai kaverin kanssa lähimetsikössä/ulkoilureitillä, kaupassa tulee käytyä 2-3 kertaa viikossa.

Läheisiini pidän yhteyttä puhelimella, sähköpostilla, skypellä ja whatsappilla.

Toistaiseksi mieli ihan virkeä ja hyvä, kotona riittää kaikkea mukavaa puuhasteltavaa. Esimerkiksi ruokaa olen laittanut pitemmän kaavan mukaan ja lukenut / katsonut telkkaa kaikessa rauhassa :)

Vierailija
9/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän vastaavissa oloissa muulloinkin, joten eivätpä nämä poikkeusolot tilannetta mitenkään muuta. Ei tässä ole edes mitään vaikeaa. 

Sama homma. Yksin asunut vuosikausia. En koskaan käy maalla, sukulaisissa, eikä koskaan käy vieraita. Olen sosiaalinen ja haluaisin parisuhteen ja ystäviä, mutta muut ihmiset eivät halua olla kanssani, eivät edes sukulaiset. Olen tottunut tähän. 

Vierailija
10/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt loppui, ei ole parisuhdetta, ei lapsia, harrastukset jäissä. Olen siis jäänyt yksin kaksiooni. Täällä kokkailen ja yritän keksiä aktiviteettia. Välillä käyn ulkona lenkillä, mutta muuten en oikeastaan missään. Jutteluseuraa kaipaisi, mutta kai sitä puhumattakin pari kuukautta pärjää.

Nyt olisi hyvä tilaisuus kokeilla tietokonepelejä! Niihin kun hurahtaa, niin aika menee vauhdilla :D

Vierailija
11/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun koulut suljettu ollaan oltu kotona. Miehellä meni työt, minä etätöissä ja kiukutteleva teini joka ei tee koulutehtäviä ja haluaa viipottaa kauppaan.

Itse käyn pienen lenkin ennen töiden alkua ja iltapäivällä toinen lenkki töiden jälkeen. Ihmisiä ei tuolla voi vältellä, ei edes aamulla 6.30 aikaan.

Mies viipottaa milloin missäkin päivällä ja illalla se on kuin perssiisen ammuttu karhu.

Vierailija
12/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, käyt kaupassa 2-3 kertaa viikossa.... ei ole karanteenimainen olosuhde kyllä lainkaan 

Vierailija
13/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi hyvä tilaisuus kokeilla tietokonepelejä! Niihin kun hurahtaa, niin aika menee vauhdilla :D

Vanhana tietokonepelaajana kokeilin, mutta tuo työläppäri ei oikein näitä nykypelejä jaksa pyörittää. Täytynee katsoa löytyisikö jotain vanhempia vaikka Steamista.

Vierailija
14/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaupassakäynti tuosta kyllä pitäisi saada pois. Menee haaskuun muuten.

Meillä on oltu kolmisen viikkoa jo ei-kontaktissa muuten, mutta puolitoista viikkoa sitten jäi kaupassakäynti pois. Silloinkin varotoimenpiteet kunnossa.

Nyt yskittää, lämpöä, pientä korvakipua. Kuuluuko korvaoireet koronaan? Isäntä kyllä sanoo jotain minikröhää poteneensa pitempään jo, mutta kyllä pännii jos on ulkopuolelta tullu vaikka on nähty vaivaa.

Vierailija
15/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Etätyö ja ostokset teen netistä kotiinkuljetuksella. Koiran kanssa ulkoilen. Sosiaalisia suhteita hoidan puhelimella ja somen kautta. 

Vierailija
16/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun kommentoijat näköjään kuuluvat siihen pieneen osaan väestöstä joka oikeasti ymmärtää mistä on kyse! Ihan oikein teette! Pysytte terveinä tuon ansiosta, ja ehkä pelastatte omanne tai jonkun toisen hengen.

Vierailija
17/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja teini.

Kaupassa käyn kerran vk, en muualla. Teini tehdyt muutamana pv puolen tunnin tai tunnin kävelylenkin, ei joka pv.

Vierailija
18/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäytynyt täällä. En hysterian vuoksi vaan siksi, että tämä sopii minulle vallan mainiosti. Rakastan tätä yli kaiken, saan pysyä kotonani.

Vierailija
19/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu jo 12 vuotta eli korona ei ole vaikuttanut elämääni millään tavalla. Aika surullista kun ajattelee.

Vierailija
20/39 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoiletteko?

Minulla itsepäätetty karanteeni, etätyö, en tapaa ketään, kaupassa n. kerran vkossa, päivittäin 2 ulkolenkkiä muita vältellen.

T. Pk-seudulta

Kyllä vaan ulkoillaan ja runsaasti. Se auttaa jaksamaan tämän fyysisesti ja psyykkisesti. T.Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän