Kummalle puolelle muuria haluat jäädä? Uudellemaalle (vrt. Länsi-Berliini) vai toiselle puolelle (vrt. Itä-Berliini) ?
?
Kommentit (60)
Pakkaan juuri tavaroita, lähden aamulla junalla täältä Keski-Suomesta tyttären luo Espooseen.
Tietenkin tänne sivistyksen pariin. Onhan täällä Korkeasaari jos haluaa jotain villielämää käydä katsomassa.
Länsi-berliiniin tietenkin. Ei ole ollut mitään asiaa sen ulkopuolelle ennenkään.
Mulla ei ole mitään asiaa Uudenmaan ulkopuolelle, joten tänne jäädään. Kaikki sukulaiset, läheiset, meidän perheen työt (ei voi tehdä etänä), mökki ja kaikki on täällä.
Muuri suojelee maalaisia helsinkäisten harjoittamalta fasismilta (itäberliiniläisille kerrottu virallinen perustelu muurin pystyttämiselle).
"Itä-Berliiniin". Kaikki ruokatehtaat yms ovat tällä puolella. Ei ole pula mistään. Vain pääkonttorit jäävät "länsipuolelle".
Olen jumissa pääkaupunkiseudulla. Asun Vantaalla ja olen töissä Helsingissä. Ei etätyömahdollisuutta. Jos olisi etätyömahdollisuus, lähtisin heti täältä pois. Tai olisin lähtenyt jo viime viikolla kun lapsi siirtyi etäopetukseen.
Vierailija kirjoitti:
"Itä-Berliiniin". Kaikki ruokatehtaat yms ovat tällä puolella. Ei ole pula mistään. Vain pääkonttorit jäävät "länsipuolelle".
Ruokakuljetukset jatkuvat kuten tähän asti. Rajoitukset koskevat vain koronapakolaisia.
Länsipuolelle. Uusimaa on ihan liian kaukana idässä, käytännössä osa venäjää.
Eiköhän siellä muurin sisäpuolella kuitenkin se sosialismi kukoista verrattomasti enemmän kuin vapaaksi jäävän itsenäisen Suomen puolella. 😄
Eh... juu, ihan itäberliiniä toki kaikki kehäkolmosen ulkopuolella. 🤦♀️