Ystävä joka haluaa koko ajan lahjoja ja huomiota
Kyse aikuisesta, perheellisestä naisesta. Hän on minulle tuttava, ehkä just kaveri, entisen työpaikan kautta.
Tämä nainen on sellainen, että hän roikkuu väkisin kaikissa kavereissaan kiinni. Hän haluaa laajan ystäväpiirin, jotta olisi sitten ihmisiä pyytää hänen juhliinsa.
Hän juhlii kaikki syntymäpäivänsä kutsuen koko sukunsa ja kaikki tuttavat. Samoin hän juhlii lapsensa synttärit (ja vauva-aikana myös kuukausisynttärit), miehensä valmistujaiset ja hänen synttärit. Lisäksi hän järjesti itse itselleen polttarit ja babyshowerit. Häät ja kihlajaiset luonnollisesti (mitkä siis ok).
Kaikkiin juhliin kuuluu tietysti lahjalista, josta saa valita KALLIIN lahjan ostettavaksi.
Ollaan mieheni kanssa yritetty kieltäytyä kaikista "turhista" juhlista, mutta tämä nainen on keksinyt kutsua juhlista pois jääneet "rääppiäisiin" ja odottaa lahjaa silloinkin. Nyt olemme jättäytyneet hänen muksunsa juhlista ja tuli kutsu että heti kun korona-karanteenit loppuu, olemme tervetulleita lapsen synttäreitä viettämään. Häntä ei haittaa vaikka juhlista olisi puolikin vuotta aikaa, aina vain juhla odottaa ja lahjaa tekisi kovasti mieli saada.
Eikö olekin ihan hullu tapaus? Lisäksi tämä nainen ajelee meidän ohi ja soittelee perään voitaisiinko nähdä. Jos sanon että meillä on menoja, hän sanoo että näki meidän pihalla auton ja tietää että ollaan kotona. Sairasta!!! Ahdistaa tämä ihminen kun siitä ei pääse mitenkään eroon.
Kommentit (6)
Se että nainen on pomosi sisko ei velvoita mihinkään, napakasti rajat vaan, että on muuta. ei selitystäkään. Jos kiukkuaa kuuntelette mutta ei selityksiä. Oma on ongelmansa kokonaan.
Kuulostaa enemmänkin siltä, että rakastaa järjestää juhlia, mutta jostain ne juhlarahat on vedettävä. Ehdota joskus nyyttäreitä, jos et kokonaan halua katkoa välejä.
Mulla oli tuollainen tuttu! Oli kyllä aika nuori silloin, parikymppinen. Saattoi kysyä että voiko tulla katsomaan leffaa meille, tuli sisään ja pyysi leffan ajan hieromaan itseään (??) ja sen jälkeen saattoi lähteä ennenkuin leffa ehti edes loppua :D alkoi leipomaan meillä jotain ja pyysi saako viedä loput vanhalle äidilleen jne. Ilmoitti että lainasi yhden siteen ja kun seuraavaksi katsoin vessan kaappiin oli todellisuudessa jättänyt minulle yhden siteen ja ottanut muut käsilaukkuunsa! Antoi paljon ”lahjoja” esim vanhoja vaatteitaan mitä ei enää käyttänyt, tai muutaman euron prisma hajuvesiä.. itse antoi lahjalistat joissa kalliita tuotteita.
Menette juhliin ja ette vie mitään lahjaa. Koskaan. Eiköhän kutsut lopu pian jos vain lahjojen vuoksi kutsuu.
Olisin itsekin aivan stressaantunut tuollaiseen tyyppiin.
Jos pahin ongelma tässä on se, että pitäisi ostaa kalliita lahjoja, eikä niinkään tapaaminen tai juhliin osallistuminen (sitten kun korona-aika on rauhoittunut), niin senkun vaan alatte ostaa oman valitsemanne budjetin mukaisia lahjoja, vaikka se olisi 2€ per lahja. Ei kenelläkään ole oikeasti mitään oikeutta vaatia juuri tietynlaisia/kalliita lahjoja. Pyytäähän saa, mutta...
Parhaassa tapauksessa tuo ääliö vain ajan mittaan lakkaa kutsumatta teitä koska tietää ettei odotettavissa ole toivomiaan lahjoja. Ja sitten toisaalta hän antaisi itse itsestään entisestäänkin idiootimman vaikutelman muille, jos alkaisi julkisesti dissaamaan teitä koska ei saa teiltä kalliita lahjoja.
Lisään vielä että eroon siis pääsee toki helpostikin, mutta tämä nainen on nykyisen esimieheni sisko. Tämä on siis todella hankalaa, koska he puhuvat pomoni kanssa meidän perheen asioista!