Ruokaa ostetaan nyt verkosta ennätysmäärät eikä paluuta vanhaan ole
Sanokaa hyvästi lähimatketeille ja pikkukaupoille, netissä on ruokakaupan tulevaisuus.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006450589.html
Kommentit (22)
Odotan innolla sitä päivää että pääsen käymään ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Noista voidaan ottaa sitten halpuutus.
15 euron toimituskulut ei ole kellekkän hinta eikä mikään siihen nähden että on riski saada korona. Kai oma terveys ja turvallisuus painaa vaakakupissa sen verran enemmän.
Never!
Joku kehitysmaalainen halpatyöläinen toimittamassa ruokani kotiovelle? Juuh, annas kun mietin...
Foodoorasta tilasin nyt ensimmisen kerran
Kuljetumaksu 3e
Jatkossa en aio autolla pizzaa enää hakea
Hyvä! Kotiinkuljetusten hinnat myös laskevat, kun alalla lisääntyy kilpailu.
Pitkään mietin jo aiemmin, että voisin kokeilla tuota kotiinkuljetuspalvelua kun kaupat on sattumalta jotenkin tosi hankalan matkan päässä minulle kun ei ole autoa. Tähän saakka se kokeilu vaan on jäänyt, mutta nyt olen 3 kertaa tilannut.
Kymppi kuljetusmaksua ja kerralla esim. 7-10 päivän ruuat, itselleni ainakin toimii todella hyvin. Säästän jopa kauppalaskussa tuosta kuljetusmaksusta huolimatta, koska vältyn kaikilta heräteostoksilta. Ei tule napattua ostoskoriin karkkipussia tai suklaapatukkaa tms. minkä muutoin helposti teen ja kun tavallisesti joudun käymään noin joka toinen tai ainakin joka kolmas päivä kaupassa, niin sitä heräteostosta vaan kertyy.
Kuvittelisin, että jatkan palvelun käyttämistä koronan jälkeenkin. Ei niin etteikö olisi IHANAA mikä tahansa normaali toiminta nyt, arkinen kaupassakäyntikin siis tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee silti edelleen halvemmaksi tilat pitsa kuin ostokset ruokakaupasta. Joten pitsalla mennään koko tämän karanteenin ajan.
Tai sitten nimenomaan ne pikkukaupat menestyvät, koska saat sieltä juuri sellaiset tomaatit kuin itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ittse alkaisin vamistaaa yhä enemmän jalostetumpia taiii esivalmistettuja tuottteita sekä parempia esiiim uuneja ja liesiä. Nämäää nykyiset pannnut ja liedet sekä uuunit ovat aivan pskaoja. EPätasaiiinen lämpö ja polttvat tuottteeet helposti pohjaaan.
Kun tästä sopasta selvitään, niin talous on niin kuralla, että jos sama ruokakassi on itse haettuna 10-20e halvempi itse haettuna, niin aivan varmasti sinne kauppoihin vähine rahoinemme tulemme menemään.
Nut viikon käyttänyt Foodien ruokakassipalvelua. Aluksi epäilin mutya nyt on kyllä pakko sanoa ettei tässä talossa enäö kaupassa käydä vaan ostokset tilataan kaupasta ovelle.
Eipä toimi kaikilla paikkakunnilla. Tätä ei älytä kehä kolmosen sisäpuolella.
Varmasti ruuan verkkokauppa tulee lisääntymään, mutta itse kyllä olen vasta nyt tajunnut että ruokakaupassa käyminen on omanlaisensa pieni ilo.
Lähikaupat kyllä pärjäävät. Itse olen käyttänyt ruuan verkkokauppaa jo pitkään mutta siinä rinnalla sitten lähikauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä toimi kaikilla paikkakunnilla. Tätä ei älytä kehä kolmosen sisäpuolella.
Eikä niilläkään paikkakunnilla, joissa palvelu on, toimiteta kaikille alueille. Olen about 20 kilometriä Prismasta, eikä sieltä toimiteta tänne.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ruuan verkkokauppa tulee lisääntymään, mutta itse kyllä olen vasta nyt tajunnut että ruokakaupassa käyminen on omanlaisensa pieni ilo.
Onhan tuo oma huvituksensa, ja on ihme etteintästä elämyksestä ole vielä keksitty periä pääsymaksua kiten muissa huvi- ja teemapuistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 euron toimituskulut ei ole kellekkän hinta eikä mikään siihen nähden että on riski saada korona. Kai oma terveys ja turvallisuus painaa vaakakupissa sen verran enemmän.
Itse en tilaa kaupasta vaan käyn siellä. Yhtä hyvin koronaan sairastunut kauppias voi läpsiä ja yskiä niihin ostoksiisi
Toivottavasti jää pysyväksi. En yhtään kaipaa kaupassavierailua ja sitä rumbaa. Paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa tilata ostokset kotia.
Mä taas tykkään käydä kaupassa. Ei elämässä muuten kauheita kiireitä ole niin ihan kiva koulun jälkeen poiketa edes jossain ennen kuin jämähtää kotiin.