Arvasin että terapia on turhaa
Kommentit (22)
Terapia auttaa, jo on sille itse vastaanottavainen. Ja kemiat kohtaa terapeutin kanssa. Mikä mätti? Miksi ei auta?
Todellakin toivon, että maksat sen turhan terapiasi kokonaan itse etkä rasita sillä yhteiskuntaa.
Sinä itsehän joudut joka tapauksessa tekemään muutoksen ja työn. Sinä etsit itse vastauksia itsestäsi. Terapeutti vain tukee tällä tiellä. Terapeutti ei ole mikään taikasauvan heiluttelija, joka sinut parantaa. Sinä olet avain. Sinulla on avain ja sinulla on ratkaisu, kunhan vain löydät sen ja loksautat palat kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla huono terapeutti sitten sulla.
Ei ole, mutta eipä mun olosuhteet elämässä parane, niin eipä se höpötteli mitään auta.
Terapiamuotoja on monia kuten on erilaisia ihmisiäkin. !ikä soveltuuu kellekkin.
Ammattivalittajaa ei tietenkään voi auttaa kukaan eikä mikään, lähtökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta eipä mun olosuhteet elämässä parane, niin eipä se höpötteli mitään auta.
Silloinkin pitää itse muuttaa omaa ajattelutapaa.
Aika surkea terapeutti jos ei osaa auttaa. Kuka sellaisella käy. Pitäisi olla nopeampi apu asioihin teoriassa. Jopa shamaani osaa paremmin hommat, jos on pätevä. Entä kriisiterapeutti kriisikeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ongelmat johtuu ulkoisista tekijöistä, silloin terapia on väärä osoite. Miksi sinut ohjattiin terapiaan?
🇺🇦🇮🇱
Miksi menit terapiaan. Pitää tietää syyt, jotta joku varsinkin outo ihminen sinulle pääsisi pääsi sisään.
Kaikki on turhaa jos on päättänyt jo etukäteen sen olevan turhaa.
Tietenkään ei auta jos itse et ole valmis työstämään asioita. Mitä sä kuvittelit, että sut parannetaan ulkopuolelta?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ongelmat johtuu ulkoisista tekijöistä, silloin terapia on väärä osoite. Miksi sinut ohjattiin terapiaan?
Ihan vapaaehtoisesti itse menin. Joo huomasin, että on väärä osoite.
Vierailija kirjoitti:
Sinä itsehän joudut joka tapauksessa tekemään muutoksen ja työn. Sinä etsit itse vastauksia itsestäsi. Terapeutti vain tukee tällä tiellä. Terapeutti ei ole mikään taikasauvan heiluttelija, joka sinut parantaa. Sinä olet avain. Sinulla on avain ja sinulla on ratkaisu, kunhan vain löydät sen ja loksautat palat kohdilleen.
Blaa blaa. Kyllä se terapeuttikin voi olla yksinkertaisesti huono. Ei se AINA ole siitä asiakkaasta kiinni.
No nyt oli kyllä liian kova pala kenelle tahansa terapeutille. :D
Ei mullakaan auttanut. Mulla on sellanen tunnelukko etten osaa kertoa omista tunteistani juuri mitään. Olen muutenkin vähäpuheinen.
No yllätys että terapia ei auta jos huono olo johtuu ulkoisista tekijöistä.
Ei niitä terapeutteja kannata nostaa millekään jalustalle. Ihmisiä nekin on. On hyviä, on keskinkertaisia ja on huonoja. Tarjonta on kirjavaa eikä sertifikaatti takaa vielä mitään. Asiakkaissa on myös moneen junaan. Aina ei osu kohdalleen. Syyt voi olla monimutkaisia. Joskus se on asiakkaan "vika", mutta joskus myös terapeutti ei ole tehtäviensä tasalla ja homma ei etene. Sekin on uskallettava sanoa ääneen.