Jussi Halla-aho: Ulkonaliikkumista pitää rajoittaa koko Suomessa
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No shit, Sherlock. Tätähän kohti tässä ollaan menossa, mutta kuten on jo useaan kertaan todettu, Suomen lainsäädäntö on aika jäykkää, ja tällaisten päätösten tekeminen ei ihan sormia napsauttamalla onnistu.
Eli käytännössä meidän valmiutemme poikkeusoloihin on retuperällä, oli valloittajana pöpö tai vieraan maan armeija. Putinin joukot juhlisi jo Naantalissa siinä vaiheessa kun Marinin hallitus vielä pohtisi armeijan koollekutsumisen juridiikkaa.
Haluaisitko sitten, että poikkeustilan julistamalla hallitus saisi ehdottoman ja vastaansanomattoman diktaattorin oikeuden vaikkapa lakkauttaa oppositio ja mestauttaa puheenjohtajat?
Muualla Euroopassa on toimittu hyvinkin nopeasti ja suljettu ravintolat, pubit, kielletty yli kahden henkilön kokoontumiset, rajoitettua ulkona liikkumista. Onko Ranskassa, Englannissa, Saksassa, Tanskassa yms nyt noussut valtaan ehdoton ja vastaansanomaton diktaattori joka lakkautti opposition ja mestautti puheenjohtajat?
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tätä, miten Suomessa valmiuslain olemassaolosta huolimatta voidaan toimia näin hitaasti. Entä jos meidän kimppuumme hyökättäisiin? Pitäisikö silloinkin vatkata päiväkausia pykäläviidakossa? Ja eikö Marinin hallituksella ollut koko alkuvuosi aikaa valmistautua koronakriisiin ja hoitaa lainopilliset kysymykset kuntoon? Marin & co:n olisi pitänyt astua syrjään ja tilalle olisi pitänyt asettaa asiantunteva hätätilahallitus.
Ja keistäköhän tämä hätätilahallitus koostuisi?
Kokoomuksen ja Perussuomalaisten linja on ollut paras tähän asti.
Kaikki paikkakunnat olisi pitänyt eristää sekä laittaa rajat kiinni jo monta viikkoa sitten.
Hallitus on ollut liian nynny ja päättämätön. Mitä nynnyjä suomalaiset nykyään ovat?
Toivottavasti kukaan ei politikoi koronalla. Tämä on meidän kaikkien yhteinen asia nyt.
Itsekkäiden ihmisten takia pitää alkaa koviin toimiin. Jos itse olet sellainen, älä ainakaan mulle tuu valittamaan.
Ei voi täysin estää kävelyillä käymistäkään. Ihmiset kuolee mökkihöperyyteen ja liikunnan puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi täysin estää kävelyillä käymistäkään. Ihmiset kuolee mökkihöperyyteen ja liikunnan puutteeseen.
Eipä kukaan nyt mitään totaaliulkonaliikkumiskieltoa ole ehdottamassakaan, koska ei sellaisessa olisi mitään järkeä.
Jos nyt aloitettaisiin siitä että väliaikaisesti suljetaan ne karaokebaaarit että se typerin ihmisryhmä joka yhä tahtoo nousutuiskeessa sylkemään kiertävään mikrofoniin pääsisi niin tekemään. Siitä ei kenenkään ihmisoikeudet murskaannu, vaikka toki Vasemmistoliitto muuta väittää.
Halla-aho on oikeassa, mutta minun tulee olla erimieltä Halla-ahon kanssa, koska hän on raisisti, fasisti ja äärioikeistolainen! Öyhhöyh!
T. Punavihreä
Vierailija kirjoitti:
Kyse vaan siitäkin että yhteiskuntaa on jo kohta pakko laittamaan taas pyörimään jos aiotaan selvitä ja miten tehdään nyt seuraavaksi.
Tuon voit unohtaa nyt. Yhteiskunta tulee olemaan vielä pahemmassa pulassa jos ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä.
Käsitätkö sinä vielä ollenkaan mistä nyt on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Kyse vaan siitäkin että yhteiskuntaa on jo kohta pakko laittamaan taas pyörimään jos aiotaan selvitä ja miten tehdään nyt seuraavaksi.
Ei persut halua, et palataan normaaliin enää ikinä. Kurjuus lisää niiden kannatusta, ja seuraavien vaalien jälkeen voivat voittajana itse pitää perusoikeuksia rajoittavat määräykset voimassa.
Kokoomuksen ja Perussuomalaisten linja :
He vaativat yhteen ääneen sosiaali- ja terveysmäärärahojen leikkaamista.
Siksi me olemme nyt tässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei persut halua, et palataan normaaliin enää ikinä. Kurjuus lisää niiden kannatusta, ja seuraavien vaalien jälkeen voivat voittajana itse pitää perusoikeuksia rajoittavat määräykset voimassa.
Nyt varovasti, olet tietämättäsi aika jännän äärellä ja totuus voi polttaa tajuntaasi pahasti.
PS kannatus on noussut roimasti jo ennen koronaa.
PS on ollut vuodesta 2017 oppositiossa joten sitä ei voi ihmisten kokemasta kurjuudesta syyttää.
Joten... pinnistä ... ponnista ... mikä taho on kurjuutta ja PS kannatusta edistänyt.
EIJEI PÄÄNI ON TULESSA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia on hyvin vähän jo muutenkin. Ei voi tietää enää paljonko kansasta edes jää henkiin.
Voit nyt unohtaa ne vaalit ja poliitikan. Keskitytään tilanteen pelastamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heheh, mulla on oma saari. Siinäpähän tulee viranomaiset katsomaan, olenko ulkona vai sisällä :D
Dronella onnistuu ihan helposti.
Ja meinaat että kunta ryhtyy droneja lennättämään tutkiakseen onko mökkiläinen kenties just menossa mökistä paskahuussiin tai saunaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäkiviisaus on sitä imelintä viisautta! Vielä kolme viikkoa sitten yksikään puolue ei nähnyt aihetta katanteeneihin ja liikkumisrajoituksiin vaikka tilanne Italiassa oli lähtenyt jo käsistä. Olisi ollut pöyristyttävää laittaa pyörät seis. On helppo nyt jälkiviisastella,kun ei tarvitse itse vastata päätöksistä ja joutuu elämään myös lainsäädännön kanssa, kun Suomi onneksi ei ole diktatuuri!
PS kyllä vaati toimia jo tammikuussa ja valmislain käyttöönottoa rajojen sulkemisineen toissaviikolla.
"Vaati". Eiköhän se ollut pressa kun kutsui kaikki puolueet koolle ja esitteli lait ja missä olosuhteissa niitä voisi soveltaa. Jussi pölvästeineen ei varmaan edes tiennyt tällaisten lakien olemassaolosta.
Sale laittoi pyörän pyörimään vasta sen jälkeen, kun näki ettei Marinin hallitus kykene itse mihinkään.
Hanna Vesala Iltasanomissa kertoi seikkaperäisesti mitä oli tapahtunut. Koko paletti on koko ajan ollut Sanna Marinin johdossa.Sanna Marin kyllä keskusteli Niinistön kanssa ja Niinistö kertoi Marinille oman kantansa. Lisäksi Marin ja Niinistö keskustelivat siitä, että koko lainsäädäntö pitäisi muuttaa kun se ei kunnolla vastaa tämän hetken tarpeita. Ratkaiseva vaihe ennen poikkeustilan eteenpäin viemistä oli vielä että Marin halusi Niinistö lopullisen hyväksynnän asialle ja Niinstö hyväksyi. Näin itse ainakin tuon artikkelin perusteella ymmärsin. Kaikki käytännön operointi oli täysin Marinin johdossa koko ajan. Niinistö oli ollut myöskin varsin tyytyväinen hallituksen ripeään toimintaan perjantai 13. päivä lukien. Hallitushan sai paketin kasaan 3 päivässä tehtyään töitä ympärivuorokautisesti.
Kuulostaa vähän siltä, että Jussi haluaa vallankäyttöä pelkän vallankäytön vuoksi. En haluaisi demokratiassa oikeuksia rajoitettavan ilman vahvaa näyttöä siitä, että se on välttämätöntä ihmisten hengissä pysymisen ja yhteiskunnan toimintakyvyn vuoksi. Pk-seudun tai varsinkaan Uudenmaan ulkopuolella en usko näiden kriteerien vielä täyttyvän. Onneksi voin luottaa nykyhallituksen tekevän päätökset järjellä ja harkiten.
Tunne järjen edellä höntyileviin fasisminsymppaajiin tämän sortin populismi toki uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto. Etkö sä edes sen verran politiikasta ymmärrä, että persaukiset äänestävät vasemmistoa?
Luojan kiitos ei ole perussuomalaiset hoitamassa tätä kriisiä.
Persut on niitä idiootteja, joille pitää olla hallituksen määräys, että älä mene baariin, ostoskeskukseen tai matkusta mökille Lappiin. Me muut olemme noudattaneet näitä jo viikkoja!
Tässäkin perusteita sille, että kulkemisrajoitusten pitäisi olla selkeämpiä ja pakottavampia:
"IS vieraili Helsinki-Vantaalla seuraamassa, kuinka THL:n ohjeistuksia noudatetaan – moni matkustaja pyyhkäisi suoraan junaan tai Alepaan"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006450673.html
Hallitus seuraa vierestä, kuten seurasi jo helmikuussa, kun virus jatkaa levittäytymistään.
Kaduille ja pysäkeille räkijät voitaisiin puolestani vaikka ampua kuoppaan. Sivistymättömät ja epäinhimilliset moukat.