Käytättekö kasvosuojusta liikkuessanne kaupoissa
Kommentit (50)
En. Miesystävä ystävällisesti toi minulle niitä suojaavia malleja, mutta en koe tarvitsevani, ainakaan vielä.
Käytän, sillä se on täällä Tsekissä pakollinen kaikkialla oman kodin ulkopuolella. Pakko tuli viikko sitten 12 tunnin varoitusajalla ja maskittomuudesta voidaan antaa 400-800 euron sakko.
Huivikin riittää mutta ihmiset ovat myös ommelleet paljon puuvillaisia, ne on helppo keittää ja silittää. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
En. Miesystävä ystävällisesti toi minulle niitä suojaavia malleja, mutta en koe tarvitsevani, ainakaan vielä.
Jos sinulle tulee flunssaoireita, maskia täytyy käyttää jos poistuu kotoa. Tai oikeastaan sillloin ei edes saisi poistua kotoa. Mutta jos miesystävä asioi puolestasi tulee hänen ihan ehdottomasti sitten käyttää maskia. Eihän niitä ennen tarvita kuin jos perheessä on jotain sairautta, koska nehän on tarkoitettu suojaamaan muita, ei itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle tulee flunssaoireita, maskia täytyy käyttää jos poistuu kotoa. Tai oikeastaan sillloin ei edes saisi poistua kotoa. Mutta jos miesystävä asioi puolestasi tulee hänen ihan ehdottomasti sitten käyttää maskia. Eihän niitä ennen tarvita kuin jos perheessä on jotain sairautta, koska nehän on tarkoitettu suojaamaan muita, ei itseä.
Ilmeisesti tuo selittää sen ettei maskeja ole näkynyt. Asun seudulla jossa ei koronaa ole paljoakaan, joten koronaa sairastavien perheenjäseniä, joiden siis tulisi käyttää maskia, on aika vähän.
Ei, kangasmaskien sudatusteho on oikein käytettynä vain 30% ja niitä pitää vaihtaa tunnin välein ja poistaa oikeaoppisesti.
Käytin, mutta en enää. Kävin kaupassa maskin kanssa, ja pyörtyä kupsahdin kivasti kun happi loppui. Mulla on sydänongelmia, ja astma, ja lääkäriltä sain nuhteita maskin käytöstä. Eipä ole tautia tullut, vaikka olen kerran viikossa ruokaostokset tehnyt, käynyt muutaman kerran lääkärissä ja käyttänyt matkalla jopa julkisia kulkuneuvoja - tosin täällä nyt ei ihan hirveästi ole tartuntoja muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun aukaistiin nämä huoltovarmuusvarastot, niin kohta se varmaan määrätään
No eipä määrätty eikä määrätäkään. Joissakin maissa maskipako määrätään kansalaisten rauhallisina pitämiseksi "turvallisuudentunteen" takia. Joissakin maissa jopa desinfioidaan autoja ja katuja kansalaisten rauhallisena pitämiseksi.
En käytä, meidän perheessä ei kukaan sairasta koronaa.
En käytä kasvomaskia. Yhtenä päivänä käytin sitä töissä, koska oli kovin tukkoinen olo ja arvelin että minulla alkaa aivastelu ja pärskiminen jossain vaiheessa päivää kuitenkin. Ei sitten alkanutkaan. Asiakkaat kyllä selvästikin kauhistuivat maskiani. Oli todella noloa selitellä että minulla on vain hieman nuhaa.