Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mtv3: Espanjasta Kajaaniin palannut nainen - Viranomaisilta ei mitään ohjeistusta

Vierailija
24.03.2020 |

Ei siis mitään ohjeistusta esim. karanteenista. Näitä Finnair lennättää laumoittain nyt Suomeen.
En kyllä koskaan enää käytä Finnairin palveluja!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mistä hän saa ruokaa??? Hän ei asu Kajaanissa ei ole ketään tuttuja siellä

Vierailija
42/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa voidaan enää hidastaa taudin leviämistä. Kahden viikon karanteeni vähentää tartuttamismahdollisuuksia, vaikka niitä kotimatkalla jokunen olisikin.

Mä jouduin käynnistämään suomalaisen liittymäni hetkeksi tällä USA:ssa muistaakseni reilu viikko sitten, ja sain heti kahdella kielellä tuon tässä ketjussakin lainatun viestin tekstareina. En oo heti palaamassa, kun koti on täällä, enkä enää pääsisikään, että eiköhän se muillekin puhelimeen tupsahda.

Ja en oo kuunnellut haastattelua, koska aloittaja ei kokenut sitä linkkaamisen arvoiseksi eikä mulla riitä kiinnostus etsimiseen. Sanon silti, että kyllä pitää olla uuvatti, jos ei nykypäivänä löydä ohjeita karanteenille, jos ei joku niitä kädestä pitäen kerro.

No kyllä se nainen oikeasti sanoi siinä haastattelussa, että hän oli koko ajan hyvin tietoinen tilanteesta ja kahden puhelimen avulla seurasi uutisia ja somea ja on nyt siis kotonaan Kajaanissa karanteenissa. 

Mä en tiedä mitä nää täällä huutaa jotain ihan muuta. Tuli tänään aamutv:ssä MTV3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa voidaan enää hidastaa taudin leviämistä. Kahden viikon karanteeni vähentää tartuttamismahdollisuuksia, vaikka niitä kotimatkalla jokunen olisikin.

Mä jouduin käynnistämään suomalaisen liittymäni hetkeksi tällä USA:ssa muistaakseni reilu viikko sitten, ja sain heti kahdella kielellä tuon tässä ketjussakin lainatun viestin tekstareina. En oo heti palaamassa, kun koti on täällä, enkä enää pääsisikään, että eiköhän se muillekin puhelimeen tupsahda.

Ja en oo kuunnellut haastattelua, koska aloittaja ei kokenut sitä linkkaamisen arvoiseksi eikä mulla riitä kiinnostus etsimiseen. Sanon silti, että kyllä pitää olla uuvatti, jos ei nykypäivänä löydä ohjeita karanteenille, jos ei joku niitä kädestä pitäen kerro.

No kyllä se nainen oikeasti sanoi siinä haastattelussa, että hän oli koko ajan hyvin tietoinen tilanteesta ja kahden puhelimen avulla seurasi uutisia ja somea ja on nyt siis kotonaan Kajaanissa karanteenissa. 

Mä en tiedä mitä nää täällä huutaa jotain ihan muuta. Tuli tänään aamutv:ssä MTV3.

Kuinka moni heistä ei jää kotiinsa? 90%?

Vierailija
44/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni heistä ei jää kotiinsa? 90%?

Sitä en tiedä, mutta ärsyttää kun yhdestä kajaanilaisesta kirjoitellaan tänne ihan mitä sattuu kun ei ole näköjään kuunneltu edes koko haastattelua. 

Vierailija
45/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo vanhemmat monetkaa jää kotiinsa, koska osa haluaa jo kuolla tai ovat muuten välinpitämättömiä et kyllä se kuolema tulee, jos niikseen ja osa ajattelee et on näitä kovia flunssia ollut ennenkin. Osalla ei käsitystä aseptiikasta tai se puutteellinen.

Vierailija
46/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä nainen miettinyt lentokoneessa ollessaan, mikä tautipesäke lentokone on ja miten hyvin siellä virukset leviää? Olisiko kuitenkin kannattanut jäädä ulkomaille?

Vierailija
47/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri lähti työmatkalle muutaman työkaverin kanssa Brasiliaan reilu viikko sitten, eivät uskoneet varoituksia vaan pitivät paniikinlietsojina ja Haavistokin oli jo tiukasti sanonut että nyt ei matkusteta enää ulkomaille. Työt tyssäsi lyhyeen ja sitten jatkettiin bailaamisella ja nähtävyyksien katselua ja some pukkasi kuvaa tyhjentyneistä Rion nähtävyyksistä ja rannoista. Jo tovi oli annettu ohjeita suomalaisille palata ulkomailta. Noh, kyllä sitä sitten alettiin miettimään että miten pääsisi kotiin, jotkut lennot vihdoin löytyi.

Sitten tuli julkaisu junasta millä oltiin matkalla kotiin pohjois-suomeen karanteeniin.

Eilen oli tv-uutisissa että karanteenissa ei saa käyttää julkisia liikennevälineitä ja itselleni ei olisi tullut mieleenkään ilman uutisiakaan, olisin luultavasti mennyt hotelliin kahdeksi viikoksi. Tosin helmikuun alun jälkeen ei olisi tullut edes mieleen matkustaa. Monet ovat vuokranneet karanteenikämpän lentokentän lähettyviltä ja näitä on ollut myös tarjolla. Muissa maissa matkustajia on myös suoraan lentokentältä ohjattu karanteeniin sotilaiden saattamana, oliko mm. norjassa.

Vierailija
48/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo vanhemmat monetkaa jää kotiinsa, koska osa haluaa jo kuolla tai ovat muuten välinpitämättömiä et kyllä se kuolema tulee, jos niikseen ja osa ajattelee et on näitä kovia flunssia ollut ennenkin. Osalla ei käsitystä aseptiikasta tai se puutteellinen.

Ei kannatakaan pelotella kuolemalla niitä vanhuksia, jotka haluavat kuolla ajoissa jo senkin takia, kun ovat nähneet, millaista elämä vuoteensidottuna sairaalassa tai palvelukodissa tai yksin avuttomana kotona asumiseen pakotettuna, on. Ennemmin voi pelotella niillä mahdollisesti loppuelämän keuhkovaurioilla, joiden kanssa joutuu elämään, jos henkiin jää. Tai miten vaikeata ja kivulliasta hengittäminen voi pahemmin sairastuneelle olla.