Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mtv3: Espanjasta Kajaaniin palannut nainen - Viranomaisilta ei mitään ohjeistusta

Vierailija
24.03.2020 |

Ei siis mitään ohjeistusta esim. karanteenista. Näitä Finnair lennättää laumoittain nyt Suomeen.
En kyllä koskaan enää käytä Finnairin palveluja!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma että ei muka, tutut tuli espanjasta olivat siellä hotelissa karanteenissa sekä käsketty suomessa olemaan 2 vk

Vierailija
22/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä Finnairia syytät siitä, että viranomaisilta ei tule ohjeistusta?

Niinpä, olisi pitänyt Finnairin jättää nämä mabellalaliset ja fugelaiset sinne ihmemaahansa jos eivät osaa eivätkä itse ymmärrä mitä pitää kotimaahan palattuaan tehdä. On aikuisilla ihmisillä uusiavuttomuus huipussaan. Pitäisi varmaan jonkun virologian dosentin tulla pitämään kädestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän lentokentällä ollut kuin parimetriset kyltit joka puolella

Vierailija
24/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa raportoi IS jo pari päivää sitten. Hengitystieoireista kärsivät ulkomaanmatkaajat purkautuivat lentokentältä suoraan paikallisjuniin levittämään pandemiaa. Ei mitään kontrollia tms.

Tässä on kyllä älytön yhtälö, matkusta kotiisi (samalla tartuttaen muita) ja jää karanteeniin. Mitä hyötyä siitä karanteenista enää siinä vaiheessa on?

Vierailija
25/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa raportoi IS jo pari päivää sitten. Hengitystieoireista kärsivät ulkomaanmatkaajat purkautuivat lentokentältä suoraan paikallisjuniin levittämään pandemiaa. Ei mitään kontrollia tms.

Oisko niiden pitänyt jäädä sinne lentokentälle?

Mitään vaihtoehtoa ei mielestäsi ole olemassa tai mielikuvituksesi ei riitä sitä keksimään?

Vierailija
26/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, olisi pitänyt Finnairin jättää nämä mabellalaliset ja fugelaiset sinne ihmemaahansa jos eivät osaa eivätkä itse ymmärrä mitä pitää kotimaahan palattuaan tehdä. On aikuisilla ihmisillä uusiavuttomuus huipussaan. Pitäisi varmaan jonkun virologian dosentin tulla pitämään kädestä.

Virologian dosentti ei varmasti näitä viruspesäkkeitä kädestä pidä :D

Vierailija
27/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä älytön yhtälö, matkusta kotiisi (samalla tartuttaen muita) ja jää karanteeniin. Mitä hyötyä siitä karanteenista enää siinä vaiheessa on?

Minkä ihmeen takia terveet ihmiset tartuttaisi muita ? Nehän on jo olleet siellä espanjassa viikkoja karanteenissa.

Asiat ovat paremmin hoidettu, kuin suomalaisilla (tuolta osin) 

Zinc

Vierailija
28/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa voidaan enää hidastaa taudin leviämistä. Kahden viikon karanteeni vähentää tartuttamismahdollisuuksia, vaikka niitä kotimatkalla jokunen olisikin.

Mä jouduin käynnistämään suomalaisen liittymäni hetkeksi tällä USA:ssa muistaakseni reilu viikko sitten, ja sain heti kahdella kielellä tuon tässä ketjussakin lainatun viestin tekstareina. En oo heti palaamassa, kun koti on täällä, enkä enää pääsisikään, että eiköhän se muillekin puhelimeen tupsahda.

Ja en oo kuunnellut haastattelua, koska aloittaja ei kokenut sitä linkkaamisen arvoiseksi eikä mulla riitä kiinnostus etsimiseen. Sanon silti, että kyllä pitää olla uuvatti, jos ei nykypäivänä löydä ohjeita karanteenille, jos ei joku niitä kädestä pitäen kerro.

Vierailija
29/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on päätetty, että kainuussa ei ole koronaa. piste.

Vierailija
30/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkl, nyt joku sinne kentälle ämyrin kanssa huutamaan sotilaskouluttajatyyliin: "Ette saa poistua kotoanne kuukauteen. Kaupassakäynti kielletty, ulkonaliikkuminen kielletty!".

Vierailija
31/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se nainen uskonut esim sen ohjeen, että mene ensimmäisenä vierailemaan vanhusten luokse. Ihan mitä tahansa, jota olisi kerrottu vain hänelle, eikä kollektiiviisesti.

Vierailija
32/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella kännykällä seurannut tilannetta, sekä pystyi varailemaan lentoja, niin kuinka ihmeessä on pystynyt välttämään tietoa miten tulee toimia?  Ainoastaan huomiohakuisuus ja minä-minä, kun juuri minulle ei annettu henk.koht. ohjeit, kyynel.

Mitä uniikkeja lumihiutaleita ihmiset luulevat olevansa? Miten jokaiselle reissaajalle olisi edes tässä tilanteessa mahdollista antaa kädestä pitäen ohjausta? Kyllä sen omien aivojenkin käyttöä suositellaan, edes joskus.

Miksi kukaan kriisikeskuksesta soita minulle, kun olen karanteenissa? Monia kysymyksiä herännyt, mutta en todellakaan odota, että minulle annettaisi ohjeita ja ohjeistusta muualta kuin yleisistä viestimistä.

Aika flirttaileva ja voitonriemuinen hymy haastattelun lopulla, ikään kuin "jesss sain naamani esiin ja julkisuutta!"   - typerys.

Vierailija
33/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä firmassa, jossa tehtiin aika suuri asiakkaita koskeva uudistus. Puoli vuotta ennen H-hetkeä jokaiseen laskuun lisättiin tiedote asiasta. Lähettiin 2 kirjettä henkilökohtaisesti jokaiselle asiakkaalle aiheesta, julkaistiin sanomalehdessä 2 koko sivun ilmoitusta uudistuksesta. Paikallisradiossa asiaa uutisoitiin ja maksettu mainoskin siitä pyöri pitkään.

(tämä oli ajalta ennen suurta määrä matkapuhelimia, joten muistaakseni ei tekstiviestejä lähettetty, mutta vaikka olisikin, niin tuskin olisi paljon muuttanut tilannetta). Silti aika yllättävän ison määrän sai nähdä huutoa ja vinkunaa asiakaspalvelussa, kun HÄNELLE ei ole selvästi tiedotettu asiasta.

Vierailija
34/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on Kajaanin nollaraja rikottu.

Vierailija
35/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Kajaanissa on pian korona ja siitä se lähtee.

Vierailija
36/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toitotettu joka puolella koko ajan. Kuten yle, is, il, maakuntalehdet ja thl:n sivut, mistä luulisi ihmisen tietoa hakevan.

Ei voi kauhalla pyytää jos on lusikalla annettu...

Vierailija
37/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä Kainuun tilasta ainoana koronavapaana paikkana Suomessa.

Nyt tilastot räjähtää. Kiitos saapuvat lennot. Kiitos.

Vierailija
38/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajatteli niin kuin minä, Finnair olisi saanut olla hakematta noin suuren riskin ihmisiä Suomeen. Jos ei edes osata olla karanteenissa, kun kukaan ei tule näyttämään miten se tapahtuu.

Alan pikkuhiljaa kalliita ajatukseen, että.Suomessa suositukset eivät riitä, vaan ihmiset kaipaavat määräyksiä ja sanktioita. Tätä ystäväni ovat minulle toimittaneet, että olen idealisti joka kuvittelee ihmisten ilmoilla Kevan vastuuntuntoisempia ja älyävämpiä, kuin he oikeasti ovat.

Vierailija
39/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tässä nyt se kainuun oma durasellmuori joka pyörii supertartuttamassa puolet maakunnan väestöstä koska ei ole kuullutkaan mistään koronoista ja karanteeneista?

Vierailija
40/48 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä syy miksi nämä olisi pitänyt kerätä johonkin jumppasaliin kahdeksi viikoksi karanteeniin suoraan koneesta.