Lomautetut nauttii muhkeilla ansiosidonnaisillaan mukavista lomapäivistä
Tietää että työt jatkuu kuukauden parin päästä niin mikä on ollessa. Matkustusrajoitukset vaan kiusaa
Kommentit (51)
Siis pitääkö tätä aikaa joku lomana? Mahdollisesti ulkonaliikkumiskielto ja muualle ei pääsekään kun kauppaan. Noh, jos tykkää kotihiireilystä niin mikäs siinä.
Hah! Joo tosi muhkeeta kun käteen jää 1200€/kk. Ei paljo jää asuntolainan jälkeen euroja käytettäväks. Lisäksi koska olen ravintola-alalla, niin kerkee aika moni pulju konkurssiin meneen. On tosi hyvät työllistymis näkymät.
Eipä ne niin muhkeita ole. 50% normipalkasta verojen jälkeen vai? Sillä ei paljoa juhlita.
Itse olen lomalla. Olen tyytyväinen, mutta silti Vitutt aa.
Voi olla että suurella osalla duunit ei jatku edes 500 päivän kuluttua...
Vierailija kirjoitti:
Siis pitääkö tätä aikaa joku lomana? Mahdollisesti ulkonaliikkumiskielto ja muualle ei pääsekään kun kauppaan. Noh, jos tykkää kotihiireilystä niin mikäs siinä.
Ota huomioon, että kaikki eivät asu kaupungeissa ja juokse joka päivä leffassa, ravintolassa, ryhmäliikunnassa, teatterissa ja muissa turhissa huuhaa-toiminnoissa. Landepaukut kuten itse olen, jatkavat elämää entisellään, vain työ jää pois. Pihalla ehtii kuopsuttaa, leikata marjapuskia ja puita, kaataa puita ja tehdä klapeja, pestä ikkunat, siistiä aita ja mullittaa se, pyöräillä kauppareissut (10 km), laitella ruuat alusta alkaen itse ajan kanssa. Tämä on ihan parasta aikaa. Ymmärrän toki jos olet 18-vuotias, silloin saattaa tehdä tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hah! Joo tosi muhkeeta kun käteen jää 1200€/kk. Ei paljo jää asuntolainan jälkeen euroja käytettäväks. Lisäksi koska olen ravintola-alalla, niin kerkee aika moni pulju konkurssiin meneen. On tosi hyvät työllistymis näkymät.
Miksi olet matalapalkka-alalla? Opiskele. Kaikilla ei ole asuntolainaa, joten on aina vapaa rahahuolista.
Perustakaa pieniä kikkareita, vai oliko ne kittareita? No eniveis perustakaa niitä pieni kikkareita ympäri ämpäri maata!
Aiemmassa lamassa tuli ensin lomautukset, sitten irtisanomiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä nauttisin kotona olemisesta ja tietysti ulkoilusta kunnes se kielletään. Kotona olisi vaikka mitä tekemistä ompelemisesta kaappien siivoukseen, nyt ei ehdi eikä jaksa. Ja tästä tartuntariskistä pääseminen se vasta helpottaisi.
Ja nyt on jännää onko työtä jatkossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet matalapalkka-alalla? Opiskele. Kaikilla ei ole asuntolainaa, joten on aina vapaa rahahuolista.
Ei tule matalapalkka-alalla 1200e/kk nettoansiosidonnaista. Tuohon vaaditaan noin 4000e kuukausipalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä nauttisin kotona olemisesta ja tietysti ulkoilusta kunnes se kielletään. Kotona olisi vaikka mitä tekemistä ompelemisesta kaappien siivoukseen, nyt ei ehdi eikä jaksa. Ja tästä tartuntariskistä pääseminen se vasta helpottaisi.
Oikeasti ihmettelen ihmisiä, joille ainoa tekemisen muoto on tehdä jotain maksullista. Kun on hyvä mielikuvitus, pystyy ilmaiseksi touhuamaan käytännössä mitä vain!
Eikös lomautuksen kaksi ekaa viikkoa tule soviteltua päivärahaa? Muistakaa myös se, että päivärahat haetaan jälkikäteen ja ekoja päivärahoja joutuu odottamaan kauemmin, koska kassat käsittelevät hakemukset saapumisjärjestyksessä. Jatkohakemukset sitten käsitellään heti, eli rahantuloon ei tule enää viivytystä.
Kollega ilmoitti vapaaehtoisuudesta,
Lähti 2 vkoa sitten Balille.
Asuu airbnb tyyppisesti jossain majatalossa. Vajaa 100 neliötä, mm oma uima-allas jne.
Joka pv tuo joku ravintolasta ruokaa. Päiväbudjetti 50 e.
Sai vuokrattua oman asunnon tonnilla kk ( iso alihinta ) jollekin yritykselle.
Päälle liiton korvaukset. Työt jatkuu elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule matalapalkka-alalla 1200e/kk nettoansiosidonnaista. Tuohon vaaditaan noin 4000e kuukausipalkka.
Ei muuta kuin opiskelemaan vähän fiksummille aloille ja paremmille liksoille. Miksi missään ravintola-alalla maksettaisiin tonnia enempää yhtään mistään? Kaikki osaa kokata ja tarjoilla.
No mikäs siinä, kaikenmaailman tuet auttavat laiskotteluun, eikös niin?
Että sellaista tähän päivään. Nyt kannattaa olla kateellinen kaikille jotka menettävät työnsä. Ei se ansiosidonnainenkaan loputtomiin kestä ja pienempi se on kuin palkka. Epävarmuus työn jatkumisesta myös stressaa. Mielummin töissä kuin lomautettuna sitä varmasti moni olisi.
Vierailija kirjoitti:
No mikäs siinä, kaikenmaailman tuet auttavat laiskotteluun, eikös niin?
Tottakai. Jos palkka on suurin piirtein saman verran kuin tuki, miksi työskennellä?
Lomautusta itsekin toivon. Ei potkutkaan huono vaihtoehto olisi. Itse en halua lopettaa, koska karenssi.