Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te vanhemmat jotka valitatte etäkoulusta, kyllä lasten kuuluu tehdä koulutehtävät itse, ei ne ole sinun läksyjä

Vierailija
23.03.2020 |

Mä en ole koskaan ymmärtänyt vanhempia, jotka istuu yhdessä lapsen kanssa tekemässä läksyjä. Mitä se lapsi siinä oppii kun ei saa itse lukea ja pohtia asioita, vaan vanhempi "sanoittaa" (LOL) vieressä, ja ohjaa heti oikeaan suuntaan, ettei vaan lapsi saa itse pähkäillä.
Tietysti jos on lukihäiriötä tai muita oppimisvaikeuksia, vanhemman pitää auttaa, mutta tavallinen lapsi kyllä osaa koulutehtävistä suoriutua ihan itse.
Läksyt ovat lapsen työ. Vanhemmilla on omat tehtävänsä, läksyt eivät niihin kuulu.
Minä sanoin jo heti kun esikoinen meni kouluun 10 vuotta sitten, että minä olen sitten omat kouluni jo käynyt, en käy sitä lapsen kanssa uudelleen, ja se on pitänyt. Toki neuvon jos apua on kysytty, ei ole ymmärretty kysymystä tms, mutta näitä kertoja on ollut todella harvoin näinä vuosina.

Onko täällä muita joiden lapset tähän ovat aina pystyneet, kuin minä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana olisi toivottavaa, että toimisit sen mukaan mistä on lapselle eniten apua. Kategorinen olen koulut jo käynyt, pärjää itseksesi, ei näin ole.

Vierailija
2/2 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyistään ovat selvinneet hyvin omatoimisesti. Nyt tilanne on kuitenkin toinen koska tekemistä on päivittäin todella paljon enemmän eikä pieni lapsi ihan kaikessa kykene järkeilemään tärkeysjärjestystä. Luenko Aku Ankkaa kaakaon kanssa, vai teenkö matematiikan tehtävät? 5 tuntia tehtäviä omatoimisesti ei ole vertailtavissa 15 minuutin läksyihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän