Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tarvitsee kouluruokaa niin kipeästi ettei pärjää ilman sitä edes kuukautta??

Vierailija
23.03.2020 |

Tämän pitäisi olla maailman onnellisin maa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt se "paha" kouluruoka sitten yhtäkkiä kelpaakin!?

Onko käynyt mielessä, että pahasta kouluruuasta valittavat rikkaiden lapset, mutta sitä tarvitsevat köyhien ja moniongelmaisten lapset? No eipä tietenkään.

Vierailija
22/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nälkä oli normaali tunne lapsena ja nuorena. Nälästä johtuva mahakipu, joka paheni sitten jos sai jotain syödäkseen, oli hyvin normaali olotila. Mulle sanottiin, että kouluruoka riittää lämpimäksi ateriaksi. Kotona rajoitettiin syömistä, vain osa lapsista sai syödä. Oli kieltoja ja rajoituksia ja aina ei ollut edes sitä leipää, jota sentään sai aamupalaksi ja iltapalaksi syödä. Ei oltu rahallisesti köyhiä, mutta häiriintyneet vanhemmat.

Yritin kertoa koulussa asiasta, kun terkka kiinnitti huomiota alipainoon. Äitipuoli kutsuttiin koululle ja se selitti siellä sadut ja tarinat marttyyriasenteella, miten minä valehtelen ja keksin asioita. Ruokaa on muka tarjolla yllin kyllin, mutta olen vain niin nirso, ettei minulle kelpaa mikään (kun en kolme vuotiaana pystynyt syömään kunnolla sipulia ja kaalikääryleitä). Terkka uskoi ja suuttui minulle.

Että joo, on se kouluruoka monille lapsille tärkeää. Ainut lämmin ruoka koko päivänä. Ja tämä nälässä pitäminen on ilmeisesti aika normaalia monissa uusperheissä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä käydään syömässä myös ihan muuten vaan kun vanhemmat ei viitsi laittaa ruokaa. Tiedän kaksi tälläistä lasta eikä kummankaan perheellä ole rahasta kiinni. Viis veisaavat koronasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän