Yli viikon jatkunut yskä, pakko olla töissä
Kurjaa tällaisena aikana yakiä asiakkaiden läsnäollessa. Siis ei mitään muita oireita joten ei koronaa, mutta asiakaspalvelussa inhottavaa. Suositelkaa hyvää yakänlääkettä?
Kommentit (30)
Resilar on aina auttanut mun yskään. Ja kuumien juomien lipittely.
Hallitus on täysin selkokielisesti ohjeistanut, että millä tahansa alalla jäädään kotiin, jos on hengitystieoireita. Mitä kohtaa siitä et ymmärrä? Työsi 100% varmuudella ei ole niin välttämätöntä, että sinun pitää vaarantaa toisten henki ja terveys menemällä töihin. Miksi siis niskoittelet selkokielistä ohjetta vastaan?
Hallituksen ohje ei ole yhtä kun työpaikan ohje.
Et taida olla lainkaan töissä tai teet jotain todella turhaa, josta ollaan pois kun kerran aivastaa?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on täysin selkokielisesti ohjeistanut, että millä tahansa alalla jäädään kotiin, jos on hengitystieoireita. Mitä kohtaa siitä et ymmärrä? Työsi 100% varmuudella ei ole niin välttämätöntä, että sinun pitää vaarantaa toisten henki ja terveys menemällä töihin. Miksi siis niskoittelet selkokielistä ohjetta vastaan?
Hallituksen ohje ei ole yhtä kun työpaikan ohje.
Et taida olla lainkaan töissä tai teet jotain todella turhaa, josta ollaan pois kun kerran aivastaa?
Ei olekaan. Se on ohje, joka menee työpaikan ohjeistuksen ohi. Olen hoitajana vanhusten palvelutalossa eikä tulisi mieleenikään mennä töihin yskäisenä tässä tilanteessa. Mikäs se sinun "tärkeä" työsi on, missä on varaa vaarantaa toisten henki ja terveys pelkän uppiniskaisuuden takia?
Kiitos, ap jo etukäteen siitä, että saamme istua aurinkoiset kevät päivät kotona sen sijaan että nauttisimme ulkoilusta yms. Erittäin esimerkillistä toimintaa! Toivottavasti et tule tappaneeksi ketään.
No vanhusten palvelutalossa työskentelevän on varmastikin todella vaikea ymmärtää, että meillä Suomessakin on aloja, joilla ihmisten töissäolo on laissa määritelty, emme siis vaan voi sulkea jos joku on yskässä/nuhassa/päänsäryssä/viiltänyt sormeen tomaattia leikatessaan. Eikä sijaisia ole joka poissaolijalle, pois ollaan silloin kun on oikea syy, sillä sijaista ei ehkä Suomesta edes löydy. Ala on myös kriittisissä hallituksen listalla, joten meillä lapset koulussa ja päiväkodissa poikkeustilanteesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
No vanhusten palvelutalossa työskentelevän on varmastikin todella vaikea ymmärtää, että meillä Suomessakin on aloja, joilla ihmisten töissäolo on laissa määritelty, emme siis vaan voi sulkea jos joku on yskässä/nuhassa/päänsäryssä/viiltänyt sormeen tomaattia leikatessaan. Eikä sijaisia ole joka poissaolijalle, pois ollaan silloin kun on oikea syy, sillä sijaista ei ehkä Suomesta edes löydy. Ala on myös kriittisissä hallituksen listalla, joten meillä lapset koulussa ja päiväkodissa poikkeustilanteesta huolimatta.
Missä sellaisia työpaikkoja on, että pakotetaan vaarantamaan toisten henki ja terveys?
Vierailija kirjoitti:
Muka-korvaamattoman toimistorotan on näköjään vaikeaa ymmärtää, että vanhusten hoito kuuluu myös kriittisiin aloihin. Silti emme mene ehdoin tahdoin vaarantamaan asiakkaita vain koska luulemme olevamme korvaamattomia. Ei sijaisia meilläkään ole, mutta minkäs teet. Näillä mennään. Itse en ainakaan halua olla vastuussa kenenkään kuolemasta. Pelottavaa, jos sinulle sellainen on ok.
Codetabs on näppärä. Ne on imeskeltäviä tabletteja ja auttavat yllättävän hyvin. Yleensä mulla ei juuri mikään auta yskään, mutta nuo ainakin lievittävät.
Huomaa, että lähihoitajia kommentoimassa, kun noin ala-arvoista tekstiä. Suosittelen lukemaan ja sivistymään siltikin, vaikka ammatillisessa mielessä ei kunnianhimoa löydykään.
P.s. En työskentele toimistossa, ja sinäkin vikisisit täällä, jos meillä menisi ovet kiinni.
P.p.s. Itse en ole päättämässä työpaikan sairauslomakäytännöistä, joten minulle on turha raivota.